Clio 3 2008 Waarschuwing gordel leid eigen leven.

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Hvdk66
beginner
Contacteer:

Clio 3 2008 Waarschuwing gordel leid eigen leven.

Bericht door Hvdk66 »

Hallo allemaal,

Sinds een maand heb ik een Clio 2008. Ik vind het altijd lastig met een tweedehands auto om uit te vinden welke accessoires die nu wel of niet heeft ( ligt aan het model zegt het boekje dan).

Enfin, ik was in de veronderstelling dat er geen alarm afging bij het niet dragen van de gordel bestuurderszijde omdat ik dat had uitgeprobeerd. Echer, 5 dagen geleden om 01.00 uur, ik reed toen 30 met dimlicht aan ging er ineens een alarm af en het bleek dus het waarschuwingslampje plus signaal voor niet dragen gordel te zijn. Daarna overdag weer een aantal keren uitgeprobeerd maar nee hoor, geen waarschuwing. Tot afgelopen nacht en weer gaat het signaal plus lampje af, dit keer waarachtig gordel echt vergeten dus was er blij mee.

Mijn vraag is dus hoe het kan dat ie zoveel keren niet afgaat maar wel due twee keer 's nachts.

Bij voorbaat dank.

- H
jor74
beginner
Contacteer:

Re: Clio 3 2008 Waarschuwing gordel leid eigen leven.

Bericht door jor74 »

Misschien is jou gordelhouder niet helemaal goed meer.
Hvdk66
beginner
Contacteer:

Bericht door Hvdk66 »

En hoe zou ik dat kunnen tested. Bedankt voor je reactie trouwens.
jor74
beginner
Contacteer:

Bericht door jor74 »

OBD uitlezen of doormeten of er spanning op staat. Misschien helpt een btje wd40 in de houder te spuiten. Ik doe ook maar een gok. Misschien weet iemand anders hoe je dat het beste kunt oplossen. Succes 🍀
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”