Kentekenbewijs, waar het beste te bewaren?

Voor de zin en onzin des levens, Het weer, moppen, hobby's en ga zo maar door
Plaats reactie
McRonald
beginner
Contacteer:

Kentekenbewijs, waar het beste te bewaren?

Bericht door McRonald »

Al ruim 40 jaar heb ik m'n rijbewijs en vanaf het begin ook een auto. De eerste 30 jaar kreeg je ter identivicatie een zogenaamd Deel 3. Hiermee kon je aantonen dat je eigenaar van de auto was en kon je later met daarbij deel 1 of 2, dat weet ik niet meer precies, de auto verkopen en op iemand anders naam zetten. Deel 3 is al sinds een jaar of 10 overgegaan in een kentekenbewijs op credit card formaat. Nu bewaarde ik in het verleden deel 3 vaak thuis en greep je dus mis wanneer oom agent je bij controle vroeg naar het eigendomsbewijs. Het huidige kentekenbewijs ligt nu al sinds het bezit van m'n peugeot 208 in het dashboard kastje zodat we daarop niet meer misgrijpen. Misschien niet de beste plaats, maar ik grijp nu dus niet meer mis.

Nu mijn vraag. Wat is de beste plaats voor het bewaren van een kentekenbewijs, en waar bewaren jullie het kentekenbewijs?
RicoK
forum starter
Contacteer:

Re: Kentekenbewijs, waar het beste te bewaren?

Bericht door RicoK »

Ik zit sinds lange tijd weer eens op het forum en ik zag je nog onbeantwoorde post, waarbij ik bij het lezen er van wel de fronsen kreeg tussen mijn wenkbrauwen…. 🥴😳. Waarom bewaar je in hemelsnaam je kentekenbewijs in je auto. Dat is toch werkelijk de meest domme plek. Bedenk maar eens wat er gebeurt op het moment dat je auto wordt gestolen….

Ik en mijn vrouw bewaren het kentekenbewijs van onze auto’s in onze portemonnees. Nou ja, portemonnees, niet echt, maar van die creditcard portemonnees voor de pasjes. Oke, dus wij hebben een eigen auto, maar in het geval we een auto zouden hebben gedeeld, zouden we het kentekenbewijs op een centrale plek in het huis bewaren, bijvoorbeeld bij/met de autosleutels. Dan zul je nooit misgrijpen, omdat je beiden nodig hebt.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
Plaats reactie

Terug naar “Algemene chat”