Kwalitieitscampagne
Kwalitieitscampagne
In de avond van 25/08/23 opende ik de My Renault app. Hier stond opeens bovenaan een melding "Kwaliteitscampagne".
De melding geeft aan dat er een mogelijk kwaliteitsrisico op mijn wagen zit, er is mogelijk sprake van onvoldoende werking van de elektrische motor, wat voor immobilisatie van het voertuig kan zorgen. Nu, ik heb hiervan gelukkig nog niks ondervonden maar ga straks wel de dealer op de hoogte brengen van deze melding.
Zijn er nog leden die deze melding hebben of hebben gehad?
Wordt vervolgd...
De melding geeft aan dat er een mogelijk kwaliteitsrisico op mijn wagen zit, er is mogelijk sprake van onvoldoende werking van de elektrische motor, wat voor immobilisatie van het voertuig kan zorgen. Nu, ik heb hiervan gelukkig nog niks ondervonden maar ga straks wel de dealer op de hoogte brengen van deze melding.
Zijn er nog leden die deze melding hebben of hebben gehad?
Wordt vervolgd...
Re: Kwalitieitscampagne
Gewoon even langs de dealer inderdaad. Ik vermoed een software update.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Ben sinds enige weken een blije rijder in een Clio V Full hybrid.
Wat mij is opgevallen, dat hij al naar de benzine motor overschakeld terwijl er nog ongeveer 50 % batterij inhoud is.
De batterij wordt nooit tot bv 20 % of minder gebruikt.
Heeft iemand daar enige ervaring mee ?
Wat mij is opgevallen, dat hij al naar de benzine motor overschakeld terwijl er nog ongeveer 50 % batterij inhoud is.
De batterij wordt nooit tot bv 20 % of minder gebruikt.
Heeft iemand daar enige ervaring mee ?
Ja dat is altijd zo. :-) Hij rijdt hem meestal tot iets onder 50% leeg, en laadt dan weer wat bij, en zo wisselt dat elkaar de hele tijd af.
Maar als je bijvoorbeeld in een Zone 30 rijdt, dan zul je zien dat ie wel toch bijna naar 20% gaat vooraleer hij weer bijlaadt.
Maar als je bijvoorbeeld in een Zone 30 rijdt, dan zul je zien dat ie wel toch bijna naar 20% gaat vooraleer hij weer bijlaadt.
Beste orcram, dank voor het snelle antwoord. Scheelt weer een ritje naar de garage en het stelt me gerust..
Wammetje, geen probleem! Met alle plezier. Je zal ook gaan merken nu de dagen kouder worden, dat de auto de brandstof motor aan het begin lang laat draaien, vaak tot de batterij zelfs 100% is. Let dan op dat als je in de B-stand rijdt (die ik altijd gebruik) dat die bijna niet meer afremt omdat de batterij dan al vol zit, laat je niet verrassen! 

Bedankt voor de tip. Met een 100% lading kan je dan lekker lang EV rijden. Rij nu met een gemiddelde van 4.3 , wat ik wel jammer vind dat hij niet de ingestelde rij-mode vasthoudt…in mijn geval ECO, moet ik steeds opnieuw selecteren.
-
- forum starter
- Contacteer:
Ik zou dan toch ff naar je garage gaan. Moet volgens mij wel in te stellen zijn en dat zullen ze wel gratis doen.
Ik rij in de my sense stand met de display van "sport" en die blijft altijd staan hoor. Vooralsnog nooit onder de 5 liter kunnen rijden gemiddeld.
Ik rij in de my sense stand met de display van "sport" en die blijft altijd staan hoor. Vooralsnog nooit onder de 5 liter kunnen rijden gemiddeld.
Zal ik ook eens proberen, via my sense de eco mode selecteren….kijken of hij hem vasthoud..
De auto start altijd in MySense, daar kan je inderdaad nog je dashboard en de stevigheid van het stuur instellen. De aandrijflijn kan je daar niet aanpassen, daarvoor moet je echt de andere modus selecteren. Ik weet niet of de garage kan instellen dat ie bijv. altijd in Eco start.
Ik rij zelf tegenwoordig altijd in MySense met het Comfort dashboard en Sport in het stuur voor meer gevoel. Alles van de MySense onthoudt hij wel (dashboard+stuur+sfeerverlichting).
In Eco rijden, auto uitzetten en weer aanzetten resulteert terug in het starten in MySense.
Ik rij zelf tegenwoordig altijd in MySense met het Comfort dashboard en Sport in het stuur voor meer gevoel. Alles van de MySense onthoudt hij wel (dashboard+stuur+sfeerverlichting).
In Eco rijden, auto uitzetten en weer aanzetten resulteert terug in het starten in MySense.
Dat is ook mijn ervaring, zal het bij Renault
neerleggen, mogelijk kunnnen ze een software update doen.
neerleggen, mogelijk kunnnen ze een software update doen.
-
- forum starter
- Contacteer:
@opladen batterij : bij mij laadt die batterij nooit op tot 100 %... En ontladen laadt ie al bij als ik rond de 25% zit. Zou dit de oorzaak kunnen zijn dat in nooit onder de 5 liter geraak.? Ik maak binnenkort een afspraak met mijn dealer voor mijn eerste volledig nazicht. ( 1 jaarlijks) en zal dit ter sprake brengen.
Bij mij ook enkel als het koud is buiten, dan blijft de motor draaien om warme lucht te maken en de motor op te warmen. Dus dan zit ik op 100%. Verder nooit, behalve bij lange afdalingen. 20% haal ik enkel bij Zone 30's.
-
- forum starter
- Contacteer:
Nu het buiten meestal kouder is dan 20° heb ik al wel enige tijd de airco niet meer opgezet....zit nu op 5.2 en zat anders aan 5.5 gemiddeld. Wat niet wegneemt dat ik dat toch vrij hoog blijf vinden voor een hybride. Afgelopen week zat ik nog aan 4.8 op een ritje Antwerpen - Breda. De terugweg ging iets minder vlot en kwam op 5.2 uit.. Wind op kop denk ik dan, want het was dezelfde rit en geen file. Het valt me op dat ik de ene keer 300 m EV rijd en iets later tot 1 km...
En dat op de acc aan 104 km/uur.
En dat op de acc aan 104 km/uur.
-
- beginner
- Contacteer:
auto start altijd op in de mysense aandrijf modus
Heb wel met Renault contact gezocht mbt de autoplanning in
in MyRenault app. Die komt nu niet overeen met het uitgevoerde
onderhoud. Probleem is bij hun bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren…,
in MyRenault app. Die komt nu niet overeen met het uitgevoerde
onderhoud. Probleem is bij hun bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren…,