M'n vriendin heeft sinds een jaar of 2, een Clio 3 Fase 1 uit 2008. En sinds kort gaat de verlichting snachts willekeurig aan.
Backstory:
Een anderhalve maand geleden waren we bij haar moeder op visite en toen we bij de auto terug kwamen, was de accu leeg. Na lang zoeken iemand gevonden die ons kon helpen. Ik dacht destijds dat mijn vriendin aan de lichtschakelaar had gezeten nadat ze de deur geopend had en de lampen had aan laten staan.
De auto schakelt automatisch de lampen uit wanneer de bestuurders deur wordt geopend na het uitzetten van de auto. Als je daarna nog (per ongeluk) aan de stuurkolomschakelaar van de verlichting gaat zitten kan deze aan blijven staan.
Nu kwam ik vorige week rond kwart over 12 's nachts thuis (met mn eigen auto) en zag ik, tijdens het pad opdraaien, de lampen van de clio aanstaan. Terwijl die nog niet aanstonden toen ik vertrok, verder zat niemand in, auto was opslot en vriendin lag al te slapen. En bij navragen zei ze dat ze er niet mee weg was geweest en ze het een beetje een creepy verhaal vindt.
Vanavond kwam ik 10 over half 12 's nachts thuis en net nadat ik mn eigen auto geparkeerd had, gingen de lampen van de clio weer aan. Niemand op straat, auto was wederom op slot en bij opendoen van de deur piepte de auto weer van "je bent de lichten vergeten uit te doen", terwijl die ze net zelf had aangezet... Als je ze vervolgens via de kolom schakelaar uitzet, gaan de lampen gewoon uit en stopt het gepiep.
Ik heb al een beetje rondgezocht op het forum maar kon niks vergelijkbaars vinden. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt! :D
Nb: er zijn sinds kort ook nog wat andere kwaaltjes, maar geen idee of dat er mee te maken heeft
- de ventilator kan niet meer op 4 (dan stopt de ventilator)
- als je het contact aanzet, maar niet start. En je doet de knipperlicht naar rechts aan, dan schakelt alle systemen uit (ventilatie, koplampen, dashboardlampjes, radio) maar als je vervolgens start, dan werkt de knipperlicht zoals het hoort..
- auto is 2 weken geleden naar de garage geweest voor grote beurt en apk, maar heb ze er niet over gehoord (probleem was toen ook nog maar 1 keer voorgekomen, dus had er niet specifiek naar gevraagd)
Tl;dr: lampen van een clio 3 gaan randomly 's nachts aan, zonder enige aanleiding. Gaan pas uit wanneer accu leeg is. Waar zou het aan kunnen liggen?