Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen!
Ik kwam al meerdere draadjes tegen met een soortgelijk probleem, maar hoop dat ik met een goede omschrijving van mijn clio's specifieke symptomen snel tot de oplossing kom

Clio 3 1.6 16v dyn uit 2006
De cruise control werkt en schakelt in zodra ik de + indruk op het stuur. De - op het stuur doet niets. Als ik de - een seconde of 2 ingedrukt houd krijg ik de melding "controleer regelaar" en wordt de cruisecontrol uitgeschakeld (lampje ook uit op dash). Dit gebeurt in beide modi (cruise/begrens). Als ik de dashboard knop even uit en aan doe werkt de cruise control weer. De 0 en R knoppen op het stuur werken gewoon zoals het hoort.
Aangezien alles op het "-" knopje na werkt lijkt het me logisch dat het aan het knopje zelf ligt?
Ik las in een ander draadje op het forum dat de 4 inputs van de stuurknoppen met totaal slechts 2 uitgaande draden verbonden zijn, en het systeem de inputs herkent dmv een andere weerstand die per knop geschakeld wordt.
Is het dan aan te nemen dat de bedrading ok is? Aangezien de + wel gewoon werkt en zijn draad deelt met de -?
Alvast bedankt voor het meedenken!