Heb ik een 2008 Clio 3 TCe 1.2 sinds 2013. Na een half jaar kreeg ik de bekende krakend geluid bij drempels.
Eerste keer de stabilisatorstang rubbers laten vervangen bij de lokale Citroen dealer....blij voor een half jaar totdat het geluid terugkwam. Zomers wat minder, s'winters heel erg.
Weer laten vervangen door de Renault dealer met precies dezelfde resultaat.
Ik heb het gewoon gelaten voor wat het is....niet gevaarlijk maar wel irritant.
Heb nu sinds een jaar een mooie Clio 4....heel erg tevreden! Onze dochter heeft onze oude Clio overgenomen tot alle tevredenheid....behalve een ding....dat stom geluid. Ze weet dat het niet gevaarlijk is maar we wonen in een buurt met veel drempels. Mensen op straat schrikken van de geluid soms.
Mijn vraag is;
Is er hier een definitieve oplossing voor?
In deze dagen met verschillende samenstelling van rubbers zal je denken dat er iets is dat NIET gaat kraken.
Misschien een van PU (Polyurethaan) van TEDGUM?
https://www.autodoc.nl/tedgum/8532390
Iemand ervaring hiermee...??
Alvast bedankt,
Lance
Stabilisatorstang rubbers...definitieve oplossing?
-
- beginner
- Contacteer:
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Stabilisatorstang rubbers...definitieve oplossing?
Stabilisator stangen zelf ook mee vervangen ?
veerpoten en taatspot lagers ook ok ?
veerpoten en taatspot lagers ook ok ?
Clio 3 2.0 M4R 2008 140pk zwart
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
Nu Laguna 3 2.0 T 170 pk
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Stabilisatorstang rubbers...definitieve oplossing?
Zover ik weet zijn de rest (veerpoot lagers etc) gewoon goed.
Het kraken gebeurt alleen als je rechts (alle 2 wielen tegelijk) op de drempel rijd....als je schuin op rijd dan geen geluid!
Als niemand anders ervaring met de PU rubbers heeft... dan ik denk idd de stabilisator stang ook te vervangen.
Het kraken gebeurt alleen als je rechts (alle 2 wielen tegelijk) op de drempel rijd....als je schuin op rijd dan geen geluid!
Als niemand anders ervaring met de PU rubbers heeft... dan ik denk idd de stabilisator stang ook te vervangen.