Autoradio met scherm inbouwen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
justinslbk
beginner
Contacteer:

Autoradio met scherm inbouwen

Bericht door justinslbk »

Hallo allemaal,

Al heel wat jaren ben ik de trotse bezitter van een Renault Clio III RipCurl editie uit 2007. Sinds kort heb ik een autoradio/head unit met CarPlay, en dus een touchscreen. Het scherm van de head unit komt precies voor de knoppen van de airconditioning. Zie de afbeelding:
Afbeelding

Nu ben ik benieuwd of het mogelijk is om hem bovenop te monteren, op de plaats van het bovenste dash radio display, zoals in de volgende afbeeldingen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qua bekabeling moet dit geen probleem zijn, ik kan zo verlengkabels van het bovenste dashboard-deel naar de plek waar de autoradio normaal zit, om de ISO-kabels aan te kunnen sluiten. De vraag is natuurlijk echter hoe ik de head unit bovenop netjes monteer en wegwerk. Daarbij zit ik te denken aan zoiets als in deze video: https://www.youtube.com/watch?v=vDOjOwsRJAA.

Het is nogal een ambitieus project, maar heeft iemand een idee over hoe ik dit kan aanpakken, of kennen jullie iemand die custom ombouw units kan maken? :-)

Groeten Justin
jor74
beginner
Contacteer:

Re: Autoradio met scherm inbouwen

Bericht door jor74 »

Hoi Justin,

Zelf ben ik daar ook mee bezig en ben ik er nog niet helemaal uit.
Inmiddels heb ik ook een tomtom behuizing voor de clio 3 (ph1) voor bovenop dashboard. Had ook al eens bedacht om er een smartphone in te zetten
maar is ook niet al te handig. Samsung p20 paste precies.. of een losse tomtom/Garmin/Mio navigatie om er in te bouwen.

Gr Jorne
Naat88
beginner
Contacteer:

Re: Autoradio met scherm inbouwen

Bericht door Naat88 »

Hello!
Nou heb ik sinds kort clio 3 \o/
En wil ik hetzelfde gaan doen...
Is het gelukt met inbouwen? Zo ja, zou ik dan advies mogen inwinnen bij jullie?
:worship: Ben niet heel ervaren met degene dingen maar ook niet helemaal IQ visstick...
Thanks alvast!
Groetjes Renate
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”