ik wil van de week de achter remmen gaan vervangen ,
ik heb die wel is vaker gedaan maar dan alleen van schijf remmen, en de clio heeft trommels
zijn er bij de achter remmen nog dingen waar ik op moet letten zoals de hand rem
want bij schijf remmen achter gaat het automatisch
heb een clio dci uit 2013
Achter remmen vervangen
-
- forum member
- Contacteer:
Re: Achter remmen vervangen
Waarom wil je je achterremmen vervangen? Die gaan normaal gesproken vele malen langer mee dan de blokjes en schijven aan de voorkant. Ik heb ze van mijn Clio 2 een keer vervangen na 192.000 km (gewoon voor de lol, de trommel moest er sowieso af vanwege een versleten achterwiellager), maar achteraf gezien was het eigenlijk helemaal niet nodig. Er zat nog iets van 2/3 van de oorspronkelijke voering op.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- forum member
- Contacteer:
wil de remmen achter vervangen want word gek van het gepiep
en dacht als ik dan toch alles los heb dan maar nieuw erop
en de auto heeft ook alweer 2 ton gelopen
en dacht als ik dan toch alles los heb dan maar nieuw erop
en de auto heeft ook alweer 2 ton gelopen
Gepiep tijdens het remmen of alleen als je het rempedaal beweegt? Van het laatste had ik ook last en het was een kwestie van wat kopervet op de kleine contactvlakjes tussen de remschoenen en de achterplaat smeren, net als in het filmpje.
Nieuwe schoenen in een oude trommel gaven bij mij aanvankelijk het probleem dat de achterwielen acuut blokkeerden als ik bij het achteruitrollen de handrem aantrok. Voelde erg griezelig aan en ik had daardoor spijt van die nieuwe schoenen.
Nieuwe schoenen in een oude trommel gaven bij mij aanvankelijk het probleem dat de achterwielen acuut blokkeerden als ik bij het achteruitrollen de handrem aantrok. Voelde erg griezelig aan en ik had daardoor spijt van die nieuwe schoenen.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus