Hey...
Bij deze. Alleen eerste indrukken he? Is dus geen uitgebreide test geweest!
(Zijn meer eerste indrukken dan alleen over Easylink, dus mocht een moderator deze post/topic willen verplaatsen naar Clio V algemeen; ga dan gerust je gang...)
- Easylink werkt stuk vlotter dan R-Link.
- geen opties voor 4x4, WiFi of dashcam in mijn menu
- Lane keeping en departure warning slaat wel érg vroeg aan, ook in de uiterste stand. Verder niet zo erg, aangezien de correctie erg intuïtief gedaan wordt en de trilling in het stuur instelbaar is. Maar hij piept ook en kan me voorstellen dat dat in de toekomst irritant wordt.
- grootlicht gaat automatisch aan en dimt automatisch! Heel fijn!
- bruine stiksels en vooral biezen hadden van mij niet gehoeven in zwarte bekleding. Ook niet heeeel lelijk of zo. Net als dat de grote waarschuwing mbt de airbag jammer is op de zonneklep, dan met name aangezien alles verder zwart is in de auto, incl hemel, zonnekleppen etc.
- fijn dat lampen ook interieurverlichting automatisch aan gaan als je naar de auto loopt. Ook ontgrendeld hij dan al.
- je moet in EL iedere keer de user bevestigen. Jammer er zal ook veelal steeds dezelfde berijder plaats nemen, dus waarom niet gewoon de laatste berijder onthouden?
- paar kleine taal dingen in navi, zoals "sla rechts" ipv sla rechtsaf'
- Roundview camera is heel handig. Is echt net of ee. Camera een paar meter boven de auto hangt!
- geluid (Bose) is érg goed! Al ben ik geen audiofiel.
- fijn dat de kofferbak een dubbele bodem heeft. Deze verdwijnt niet door het reservewiel. Zo kan ik de spullen van mijn werk altijd uit zicht leggen en "privé" dus een "lege" kofferbak houden.
- draadloze lader werk prima, al is hij niet echt heel snel. Mss es kijken of we die kunnen vervangen door een snellere variant
- geen 12v aansluiting in de achterbak of bij de achterbank voor een lader of bijv koelbox
- lichtstrip in de middenconsole is wellicht wat duidelijk aanwezig en lijkt niet apart gedimt te kunnen worden tov de andere boordverlichting.
Verder gewoon een heeeeel fijne auto met goede rijeigenschappen. Ben er heel blij mee!
Voor je vragen stelt: kijk even hieronder bij mijn voetnoot welke uitvoering ik rij...
Intiale Paris 1.0 plus opties around view monitor en reservewiel, zwart leer.
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.