Ervaringen?

Plaats hier alles wat met Easy Link te maken heeft
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Ervaringen?

Bericht door HenkRenting »

Hallo!
Zijn er al mensen die evaringen hebben met dit nieuwe speelgoed van Renault? :)
Alle ervaringen/tips/tricks zijn welkom!
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
Roy B
forum starter
Contacteer:

Re: Ervaringen?

Bericht door Roy B »

Ervaring nog niet echt alleen van het spelen met het systeem in de showroom. Lijkt allemaal zeer logisch in elkaar te zitten. Daarnaast lijkt het mij handig dat je het home scherm(en) naar eigen inzicht in kunt delen en je daarnaast verschillende gebruikers aan kunt maken, zeker wanneer er meerdere personen in de auto rijden welke allemaal een eigen mening hebben hoe iets eruit moet zien/ ingedeelt moet worden.

Ik weet niet of je al bekend bent het de simulator op de site van renault? Zie hiervoor deze link
https://easylink.renault.com/index-nl.h ... U_MAIN_EXT
Clio IV 1,5 dCi 2014
Clio V RS line 1.3 GPF EDC 2019
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Ja, die ken ik inderdaad. Maar je kunt helaas niet helemaal alles uitproberen. Plus daarbij dat je niet echt het gevoel krijgt van snelheid en zo.
Echte ervaringen zijn wat dat betreft betrouwbaarder denk ik.
R-Link leek op papier ook heel wat, maar ben toch blij dat er nu een opvolger is... :)
Clio V 1.6 E-tech Full Hybrig Esprit Alpine (2024), Noir etoile, packs: City Premium, Premium sound Bose.
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Iemand al wat meer ervaring met EasyLink?
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Nog heel even wachten dan kan ik er dagelijks mee spelen
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Ik ook hoor; overmorgen (vrij 18/10) mag ik!
Zin in!
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Ik mag nog even een maand wachten. Hopelijk heb ik de mijne dan ook

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, in de simultor kom je bij instellingen en dan scherm de mogelijkheid vsn een HUD tegen. Vraag me af of de clio daar mee uitgerust wordt in de toekomst
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Was me inderdaad ook al opgevallen. Zo zie ik ook bijv instellingen voor WiFi en dashcam en 4x4 info..?
Maar goed; Easylink wordt natuurlijk leverbaar op meer modellen, dus het hoeft niet per se om de Clio 5 te gaan...
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

De 4x4 en dashcam was ik ook al tegen gekomen.
Nu staat er in de accessoirelijst wel een dashcam maar zover ik kan herleiden is deze niet gekoppeld en het beeld van zeer slechte kwaliteit.

Voor de rest ben ik geen opvallende dingen tegen gekomen
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Ik ga er vanmiddag achter komen bij aflevering! 😀
Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik mijn bevindingen hier delen!
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Clio IV 1,5 dCi 2014
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

En hoe is de eerste indruk?
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Hey...
Bij deze. Alleen eerste indrukken he? Is dus geen uitgebreide test geweest!
(Zijn meer eerste indrukken dan alleen over Easylink, dus mocht een moderator deze post/topic willen verplaatsen naar Clio V algemeen; ga dan gerust je gang...)

- Easylink werkt stuk vlotter dan R-Link.
- geen opties voor 4x4, WiFi of dashcam in mijn menu
- Lane keeping en departure warning slaat wel érg vroeg aan, ook in de uiterste stand. Verder niet zo erg, aangezien de correctie erg intuïtief gedaan wordt en de trilling in het stuur instelbaar is. Maar hij piept ook en kan me voorstellen dat dat in de toekomst irritant wordt.
- grootlicht gaat automatisch aan en dimt automatisch! Heel fijn!
- bruine stiksels en vooral biezen hadden van mij niet gehoeven in zwarte bekleding. Ook niet heeeel lelijk of zo. Net als dat de grote waarschuwing mbt de airbag jammer is op de zonneklep, dan met name aangezien alles verder zwart is in de auto, incl hemel, zonnekleppen etc.
- fijn dat lampen ook interieurverlichting automatisch aan gaan als je naar de auto loopt. Ook ontgrendeld hij dan al.
- je moet in EL iedere keer de user bevestigen. Jammer er zal ook veelal steeds dezelfde berijder plaats nemen, dus waarom niet gewoon de laatste berijder onthouden?
- paar kleine taal dingen in navi, zoals "sla rechts" ipv sla rechtsaf'
- Roundview camera is heel handig. Is echt net of ee. Camera een paar meter boven de auto hangt!
- geluid (Bose) is érg goed! Al ben ik geen audiofiel.
- fijn dat de kofferbak een dubbele bodem heeft. Deze verdwijnt niet door het reservewiel. Zo kan ik de spullen van mijn werk altijd uit zicht leggen en "privé" dus een "lege" kofferbak houden.
- draadloze lader werk prima, al is hij niet echt heel snel. Mss es kijken of we die kunnen vervangen door een snellere variant
- geen 12v aansluiting in de achterbak of bij de achterbank voor een lader of bijv koelbox
- lichtstrip in de middenconsole is wellicht wat duidelijk aanwezig en lijkt niet apart gedimt te kunnen worden tov de andere boordverlichting.

Verder gewoon een heeeeel fijne auto met goede rijeigenschappen. Ben er heel blij mee!
Voor je vragen stelt: kijk even hieronder bij mijn voetnoot welke uitvoering ik rij... :)
Intiale Paris 1.0 plus opties around view monitor en reservewiel, zwart leer.
Laatst gewijzigd door HenkRenting op 22 okt 2019 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Met die lane keeping en departure warning had ik al gereden tijdens de proefrit. Heb toen het trillen op minimaal gezet (en dan nog merk je het goed) en de keeping op zijn uiterste stand. Vond het wel fijn rijden (alleen handen los merkt de auto redelijk snel :) )
Die piep is mij niet opgevallen en volgens mij was deze er ook niet (uit te zetten?)

De overige opties had ik allemaal al aangraakt/ bekeken voordat ik hem kocht dus ken de opties.

De dubele bodem in de kofferbak is alleen icm de Bose sound systeem (standaard in jouw auto omdat dit een initiale is) Achterbank heb ik eigenlijk nooit plaat dus mis die bodem denk ik niet.
Ik denk dat ik eerst de winter voorbij laat gaan en dan de uitgebreidste Focal set laat monteren.

Had inderdaad al gezien welke uitvoering je gekozen had. Mag ik vragen waarom een 1.0 liter? Voor mijn gevoel had deze motor bij 100-110 km/h geen vermogen wanneer je in wilde halen op de snel. Bij gas intrappen gebeurde er niks. Daarom heb ik de 1.3 gekozen (en ook omdat ik weer een flipperstuur terug wil aangezien ik dit fijn vind).
Ik ben voor de RS line in Iron Blue gegaan met de 1.3 motor en alle opties behalve het Bose systeem omdat ik Focal beter vind.

Veel plezier en veilige kilometers met je auto. Ik mag nog even wachten op die van mij.
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Simpel altwoord:
Ik vond het verschil in bijtelling gewoon te groot.
Onderin heeft ie idd mee kracht dan bovenin, maar vindt het prima zo. Hij is zeker vlot genoeg!
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Duidelijk. Ik rij hem prive dus geen bijtelling
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Nog een paar aanvullingen:
- je kunt de auto instellen op MySense, Sport of Eco, waarmee je onder andere onderstel, stuur “directheid”, boordverlichting e.d.aanpast. Dit wordt wel opgeslagen, maar niet in je profiel. Als je dus Sport selecteert, staat ie bij de volgende keer starten weer terug op MySense. Volgens Renault NL vanwege de wet maar Renault zelf dwingt dit uiteraard af, omdat ze anders de omissie eisen niet halen waaraan de auto voldoet.
- volgens Renault NL zou de Lane Keep niet zo snel moeten reageren. Mogelijk is er iets met de camera, dus hiervoor moet ik wellicht es langs de dealer.
- Heb een probleem met de carkit. De navigatie (van EasyLink zelf) kletst er dwars doorheen. Zie mijn andere post in dit gedeelte van het forum.
- wat heeeeeeel fijn is (en mss de oorzaak van het probleem hierboven?): je kan 2 telefoons tegelijk aansluiten op EasyLink! En die doen het dan ook beide. Dus op beide gesprekken aannemen en makkelijk wisselen tussen de telefoons om uit te bellen! Superhandig, aangezien ik zowel een privé telefoon heb èn eentje van de zaak.
- Activatie van de My Renault services lukt niet. Volgens Renault NL zou ik een knop “verbinden” in de instellingen van ES moeten hebben (dat is dus niet dezelfde als de knop Verbinden in de userselectie bij opstarten), is er niet. Men belt me terug hier over.
- Volgens de dealer moeten ze nog iets activeren op mijn mailadres voor My Renault services, maar volgens Renault NL is dat onzin. Als het al zo zou zijn; waarom is dit nog niet allang gedaan? Heb de auto nu 5 dagen in bezit (weliswaar incl weekend), en krijg vandaag de melding dat ze dat “zsm” zullen doen. Hoezo “zsm”? Dit is een auto van ruim 24.000 euro waar ik nu moet gaan zitten wachten op een eenvoudige administratieve handeling die allang gedaan had kunnen zijn? Grrr... frustratie.
- Online wordt op verschillende plekken op de Renault e-guide site verwezen naar de EasyLink/Easyconnect Store. Deze verwijzen echter allen naar een niet bestaande pagina. Renault NL zegt nu dat deze pas online komt als er een grote update is voor het systeem om kaarten.

Krijg toch weer een beetje het gevoeld dat Renault en de dealers niet alle focus hebben op een goede ervaring van EasyLink... :/
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Bij instellen van de mysense onthoudt hij dan wel de instellingen? Heb geen zin om elke dag alles in te stellen.

Dat met de telefoon en navigatie is niet goed en zeker niet wenselijk.
Zit er nergens een optie waarmee je de voorrang van telefoon af kunt dwingen?
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Nee, was het maar zo, dat hebben we uiteraard geprobeerd.

Binnen MySense, Sport of Eco worden de instellingen wel onthouden uiteraard. Maar je moet de stand dus wel kiezen.
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

heeft Renault ondertussen al uitgevonden hoe ze een account moeten activeren zodat je gebruikt kunt maken van de 3 jaar update (easy connect)?
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Die hoeven ze niet te activeren in principe. Als je er recht op hebt is dat "contract" in Frankrijk al toegevoegd aan je auto.
Als je de auto ontvangt moet je (zodra je ontvangst hebt) op "Verbinden" drukken in de auto. Daarmee wordt alles geactiveerd, maar dat kan een paar dagen duren.

Bij mij werkte het overigens niet omdat Renault Frankrijk het contract niet goed aan mij auto had toegevoegd. Dys het gaat wel es fout en mijn ervaring is dat de dealers van toeten noch blazen weten omdat zij ook niet worden geinformeerd door Renault Frankrijk.
Als het niet lukt, kun je beter bellen met Renault Klantenservice hiervoor. Blijf wel druk zetten, want ze zijn nogal makkelijk daar... :)
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

Dan moeten ze toch iets activeren/ instellen dat je er gebruik van mag maken met jouw auto. Ik weet dat het een formaliteit is en dit binnen een paar seconden gedaan kan zijn. Misschien toch is een mailtje naar de fabriek maken dit werkt meestal wel.
Vraag me niet hoe ik weet dat dit meestal werkt maar ik werk op de aftersales afdeling bij een bedrijf welke machine voor agrarische en wegenbouw sector bouwt en wij krijgen met enige regelmaat mailtjes van eindgebruikers met klachten. Deze sluiten wij dan allemaal kort met de desbetreffende dealer.
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Nou, ik heb ervaring...
Hoe wil je de fabriek bereiken in Frankrijk?
Het heeft bij mij 5 weken geduurd eer alles werkt en de auto is er zelfs een keer voor naar de dealer geweest om e.e.a. te laten resetten.
Na activeren van je contract in Frankrijk duurt het max 72 uur. En toen nog, werkte niet alles bij mij.
Alles is een afzonderlijke service schijnbaar.
Verkeerinformatie, flitsers, benzinprijzen, locatie auto bepalen met de app, en ga zo maar door...
Ik heb het nu voor elkaar voor zover ik dat kan bepalen. Na 5 weken dus.
Roy B
forum starter
Contacteer:

Bericht door Roy B »

@HenkRenting Werkt de My Renault app bij jou naar behoren? Bij mij geeft hij aan dat mijn auto niet geschikt is voor deze app. Zeer raar met een RS line heb je standaard de 9.3 inch en volgens mij moet ik daar zonder problemen mee kunnen verbinden .

Symbooltje rechts boven in de hoek geeft aan dat hij netwerk heeft en ook bij Systeem zie ik dat hij volle bak 4G heeft. Netwerk is dus in orde.
Foutje van Renault en kan ook ik gaan bellen?
Clio IV 1,5 dCi 2014
HenkRenting
forum starter
Contacteer:

Ja, ben er wel bang voor.
Bij mij werkt het nu, maar dat heeft ook vele telefoontjes geduurd...
Succes (en sterkte... 😜)
Plaats reactie

Terug naar “Easy Link”