Sinds een paar maanden werkt mijn claxon niet meer, binnenkort moet hij voor de APK dus dit moet even gerepareerd worden.
de volgende dingen heb ik al uitgezocht:
- Zekering is nog goed.
- De claxon zelf losgehaald (hele bumper eraf) en rechtstreeks aangesloten op 12V. De claxon werkte toen goed.
Mijn vermoeden bestaat dat er achter de airbag waarschijnlijk iets mis is.. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik nog ergens specifiek op letten wanneer ik de airbag loshaal? In het boek van Hanyess staat dat je de accu moet loskoppelen en een poosje moet wachten. Kan ik hier nu nog wat zien..? als de accu niet aangesloten is wordt het ook lastig om dingen door te meten.. Het Hayness boek waarschuwt ook om een normale multimeter te gebruiken.
Zijn er verder nog tips of ideeën wat er mis kan zijn?
ik hoor het graag.
groeten,
Joep
Claxon niet werkend
Re: Claxon niet werkend
Hallo,
Ik ben zelf ook op zoek naar de oorzaak van een niet werkende claxon van de clio. Ik kan de claxon niet vinden. Kan iemand me even op weg helpen. Dan ik op de claxon ingang meten of het circuit van de drukknop tot de claxon goed is.
Ik ben zelf ook op zoek naar de oorzaak van een niet werkende claxon van de clio. Ik kan de claxon niet vinden. Kan iemand me even op weg helpen. Dan ik op de claxon ingang meten of het circuit van de drukknop tot de claxon goed is.
Re: Claxon niet werkend
Bij een Clio 3 (want in die rubriek zit je hier te lezen) zit hij onderin, bij het linker voorwiel.

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré