Aansluitschema Media nav clio 2014?

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
mjansens
beginner
Contacteer:

Aansluitschema Media nav clio 2014?

Bericht door mjansens »

Heeft er iemand een aansluitschema van een Media nav? Clio van 2014. Ik zou graag willen weten welke draden van welke speakers zijn i.v.m het aansluiten van tweeters
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Aansluitschema Media nav clio 2014?

Bericht door Arjan »

Met dank aan Danny:
40658240_291852184739261_3063980925382557696_n.jpg
40658240_291852184739261_3063980925382557696_n.jpg (102.62 KiB) 6873 keer bekeken
mjansens
beginner
Contacteer:

Bericht door mjansens »

Top. Bedankt!!
cliomk4ph1
beginner
Contacteer:

Bericht door cliomk4ph1 »

Let wel op bij de Clio 4 die vanaf de fabrieks af aan Tweeters in het Dashboard heeft dat bij de radio op draden die naar de deur speakers toe gaan ook de tweeter bedrading er bij geperst zitten. ik had de tweeter bedrading toen bij radio connector afgeknipt en de bedrading naar de voordeur ook maar dan wel met een beetje kabel lengte aan de connector zodat ik daar een nieuw stuk aan ons solderen en de Cross-Over er tussen kon zetten.

Indien er geen tweeters aanwezig zijn dan loopt er ook geen bedrading naar de radio waardoor je ze zelf moet bedraden. Dat was bij mijn eigen Clio het geval Toen heb ik de bedrading doorgeknipt achter de kabelgoot waar ongeveer de hendel van je motorkap zit. Daar had ik ruimte genoeg om de scheidingsfilter te plaatsen en de bedrading naar de tweeter toe aan te leggen. Bij de rechterkant kan ik de draad in het gat naar beneden toe voeren waardoor ik de bedrading bij het dashboardkastje uit zag komen bij de linkerkant moet je even het afdekplaatje vlakbij de zekeringen kast even Verwijderen zodat je die daar halverwege kan oppakken omdat het daar wat lastiger gaat.

Voor het aansturen voor de versterkers heb ik een GroundZero DSP 6-8 er tussen zitten. daar gaat 6x High Level en (of) 6x RCA Line in en 8x RCA Line-out. Bij mij heb ik twee 4-kanaals versterkers achterin zitten. 1 voor de deuren voor (Compo) en Achter 2 weg Coaxiaal. Ik heb een hoedenplank nagebouwd met daarin ook een Compo set 3 Weg en een JBL Subwooder die aangestuurd worden door de tweede versterker. De DSP zo ingeregeld dat elke luidspreker op milliseconde vertraagd is op basis van de afstand vanaf de bestuurdersstoel hoofd en naar de luidsprekers toe en Laag en hoog af Filters en EQ. Hij maakt Remote Power on aan DMV Signaal detectie. De Originele MediaNAV kon intact blijven. Pas geleden zo'n zelfde dsp ook op de Rlink gezet en dat werkt op top!. Achter de head unit die achter het dashboardkastje verwerkt zit tref je exact dezelfde connector aan die hierboven vermeld staat. Die afbeelding had ik ooit gemaakt toen ik bezig was met het upgraden van mijn audio installatie.

Mocht er nog vragen zijn stel het gerust en ik zal mijn best doen om hier actief te zijn en er op te reageren

Mvg
Danny
ChUcKiE6
forum starter
Contacteer:

Bericht door ChUcKiE6 »

Heeft iemand wel eens een externe voeding op de Medianav aangesloten? Gaat dat zo maar door twee stekkertjes van een voeding (plus en min) op de gele en zwarte te zetten?
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”