Ik heb sinds kort een blauwe Clio 3 GT (zal mij binnenkort even verder voorstellen).
De 16 inch gaat zal winterset worden en komt een 17 inch set onder van de Megane 2. De Clio staat alleen best hoog en wil deze dus gaan verlagen en ben benieuwd naar jullie ervaringen voor wat betreft de verschillende schroefsets / veren. Ik heb op mijn vorige Renault's (Megane 2 en Megane 3) een schroefset gehad van KW en was hier goed over te spreken.
Ik had op mijn Clio 3 een AP schroefset. Beviel mij goed en ging niet vast zitten o.i.d.. Kwestie van goed bijhouden. Ook op de laagste stand was die nog best comfortabel.
Natuurlijk heeft het geen zin meer om op dit topic te reageren om advies te geven op de startpost, maar voor eventuele andere lezer misschien die twijfelen wel. Ik heb namelijk sinds kort op mijn Clio 3 GT de standaard (redelijk versleten) schokdempers en veren vervangen voor een ST X schroefset. Dat is voor de leken onder ons dezelfde set als de KW V1 alleen niet van Inox (roestvrijstaal), maar behandeld staal. Dat is het enige verschil samen met ongeveer €500,- prijsverschil. Dit heb ik bij Stroeve Motorsport laten doen. Ik kan je vertellen, wat rijdt mijn auto nu geweldig zeg! Hij ligt nu iets lager, waardoor de wielkasten mooi gevuld zijn en je prima over drempels kunt. Het fijne is dat hij in de bochten lekker strak stuurt, maar bij een drempel of hobbel in de weg je nog prima comfort ervaart. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het iedereen kan aanbevelen!