sporadische melding 'injectie controleren'

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
christoph
beginner
Contacteer:

sporadische melding 'injectie controleren'

Bericht door christoph »

Dag allemaal

Ik zal maar beginnen bij het begin. Iets meer als een maand geleden kreeg ik onderweg naar school een melding op mijn dashbord 'injectie controleren', toen ik s'avonds weer naar huis reed was de melding verdwenen maar liep de auto aan een hogere temperatuur dan normaal. Ik ben toen bij de garage langs gegaan en toen bleek dat mijn thermostaathuis kapot was, deze heb ik dus laten maken. Mijn garagist vertelde mij ook dat de melding van de injectie waarschijnlijk veroorzaakt was door koelvloeistof die over een of andere connector was gelekt. De melding zou misschien nog 1 of 2 keer terug kunnen komen omdat er nog wat rotzooi aan een connector kon hangen.

Zoals voorspeld kwam de melding ook weer terug, maar als ik de auto stil legde en opnieuw startte was deze weer weg. Ook merkte ik verder niks abnormaals aan de auto. Maar de melding bleef nu en dan opduiken, in het begin altijd als de auto al op temperatuur was maar daarna ook als de auto nog koud was, op een bepaald moment was de melding zelfs permanent aanwezig en ook niet meer te wissen met de computer. Ook liep de motor toen niet meer 100%. Ik heb de auto toen dus terug binnen gebracht bij de garage en de computer gaf toen foutcode 'DF1005', dit zou iets met de gloeibougies geweest zijn. dus zijn toen de gloeibougies vervangen, wat het probleem niet opgelost heeft. de garagist heeft daarna wat aan enkele stekkers geprult, hier en daar wat contactspray aan gespoten en plots was de melding weg.

Nu, een week of 2 later is de melding weer daar. Ook heb ik nu gemerkt dat als de melding op het dashbord staat er ergens een relais aan de bestuurderskant onder het dashbord de hele tijd aan het klikken is (ongeveer aan het tempo van een pinker). Ik vermoed dat er ergens een elektrisch probleem gaat zijn.

Is er hier iemand die misschien een idee heeft waar het probleem kan zitten?

Het gaat om een clio 3 phase 1, 1.5dci, 76kW

Alvast bedankt
Christoph
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”