newfron andoid 10.1 radio
-
- beginner
- Contacteer:
newfron andoid 10.1 radio
hoi ik kwam op internet een radio upgrade tegen voor een clio 4. Ik vroeg me af of iemand op het forum deze radio al heeft.
Ik zag dat het gewoon op de plaats past van de huidige radio alleen doet deze wel alles wat ik nu mis zoals up to date kaarten.
Ik zag dat de site gpsdicount.fr deze radio's aanbied.
Mocht er iemand zijn die er ervaring mee heeft laat het weten wat je er van vind.
bedankt alvast voor het reageren(en sorry als de vraag als gesteld is. ik kon hem niet vinden)
Ik zag dat het gewoon op de plaats past van de huidige radio alleen doet deze wel alles wat ik nu mis zoals up to date kaarten.
Ik zag dat de site gpsdicount.fr deze radio's aanbied.
Mocht er iemand zijn die er ervaring mee heeft laat het weten wat je er van vind.
bedankt alvast voor het reageren(en sorry als de vraag als gesteld is. ik kon hem niet vinden)
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
Re: newfron andoid 10.1 radio
Ziet er leuk uit en het zal ook zeker passen maar ik denk dat je flink wat problemen tegen gaat komen omdat de R-link alles bedient in de auto. Zo zul je bijvoorbeeld niet meer bij de boordcomputer kunnen komen.
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
-
- beginner
- Contacteer:
Ik heb de uitvoering zonder r-link. En ze geven aan dat stuurwiel bediening ook blijft.
- B.Kokkelmans
- forum member
- Contacteer:
ik zou het even goed uitzoeken. Ziet er leuk uit!
Renault Clio TCe 120 Intens - Phase 2 Estate - blanc nacré
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Easy Park Assist
R-Link + Bose
Pack 17"
Pack Siege
Ziet er wel mooi uit zo! Medianav heeft bij mijn weten geen koppeling met de boordcomputer o.i.d. (nieuwere wellicht wel) dus verwacht dat dit ook geen probleem is om aan te sluiten.
Ben alleen altijd bang met dit soort apparaten dat het in het echt toch tegenvalt qua uiterlijk of werking. En daarvoor is het een dure gok
Ben alleen altijd bang met dit soort apparaten dat het in het echt toch tegenvalt qua uiterlijk of werking. En daarvoor is het een dure gok
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI
-
- beginner
- Contacteer:
ja dat klopt daarom had ik de hoop dat iemand deze mogelijk al heeft.
Vanuit China zijn soortgelijke sets te krijgen maar dan met nieuwere versies van Android erop. Ergens klinkt het als to good to be true.... Maar als iemand het heeft ben ik wel zeer geïnteresseerd in de ervaringen!
Ik heb nu een half jaar een newfron radio er in. Werkt echt fantastisch hoor. Ik gebruik hem meestal met apple carplay.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Zit er ook naar te kijken. Dit vanwege de bagger trage interface en opstart tijd van de MediaNav (Gen1 - Standard dus).
Via welke kanalen heb jij er 1 kunnen bemachtigen? En hoe zit het met de interface kabels? Kan je deze 1 op 1 overzetten?
Dus al je boxen, camera, radio, stuurknoppen zonder problemen overprikken?
Via welke kanalen heb jij er 1 kunnen bemachtigen? En hoe zit het met de interface kabels? Kan je deze 1 op 1 overzetten?
Dus al je boxen, camera, radio, stuurknoppen zonder problemen overprikken?
De opstart tijd zal zo ongeveer gelijk blijven. Alleen je hebt veel meer mogelijkheden. Je krijgt er verschillende kabels bij en alles is gewoon plug & play. Die van mij heb ik ergens uit Turkije weten te vissen, ik had hem binnen 2 dagen thuis via DHL.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Is de afwerking ook netjes? Ben altijd bang dat dit soort niet originele onderdelen niet mooi aansluiten op het dashboard
Ja super netjes, het lijkt gewoon 100% origineel. Alleen ik heb een phase 2 Clio en ze maken de display voor een phase 1. Ik hoefde alleen een ander luchtrooster te halen en toen paste het perfect.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Het is jammer dat je zo ver weg woont (van mij dan ;-) ) anders had ik hem graag eens in het echt gezien. Wellicht een keer op een meeting!
Ik vind het ook gek dat je het apparaat alleen in het buitenland kunt vinden. En dan inderdaad Turkije of China.
Ja maar dat is logisch. Turkije komt de Clio vandaan. In China worden al die Anroid Autoradio's gemaakt. Alleen een paar dozenschuivers hier in NL importeren er een paar en verkopen ze door.
Meer support hoef je denk ik ook niet te verwachten.
Meer support hoef je denk ik ook niet te verwachten.
Ja natuurlijk mag je een keertje kijken als ik je tref op een meeting. Ik heb wel goed contact gehad met een Turkse verkoper, omdat ik eigenlijk niet wist of ik het moest vertrouwen of niet. Want als ze niks opsturen, dan is het toch een hoop geld wat je dan zo even weg gooit. Hij gaf me alle informatie die ik maar wilde, zelfs een soort kvk nummer van Turkije.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Zou jij als je dat wilt eens een filmpje of wat foto's ervan kunnen maken ben namelijk erg geïnteresseerd in zo'n newfront android head unit.Stoine schreef:Ja natuurlijk mag je een keertje kijken als ik je tref op een meeting. Ik heb wel goed contact gehad met een Turkse verkoper, omdat ik eigenlijk niet wist of ik het moest vertrouwen of niet. Want als ze niks opsturen, dan is het toch een hoop geld wat je dan zo even weg gooit. Hij gaf me alle informatie die ik maar wilde, zelfs een soort kvk nummer van Turkije.
Zal ik gaan doen, morgenavond kan ik wel een filmpje voor je maken.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Top!Stoine schreef:Zal ik gaan doen, morgenavond kan ik wel een filmpje voor je maken.
Wacht met smacht haha
Beste Stoine,Stoine schreef:Zal ik gaan doen, morgenavond kan ik wel een filmpje voor je maken.
Heeft u al een filmpje kunnen maken van de Newfron Android 10.1 Radio?
Hoe gebruikt u de radio in het dagelijks rijden?
Sorry, ik heb er nog geen tijd voor gehad. Ik zal hem morgen voor je maken!
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Top!Stoine schreef:Sorry, ik heb er nog geen tijd voor gehad. Ik zal hem morgen voor je maken!
Dankjewel zou het wel cool vinden om te zien hoe jij het gebruikt in jouw auto.
Groet,
vnc95
Het is geen lang filmpje, maar zoals ik zei ik gebruik hem eigenlijk alleen met Apple CarPlay.
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Stoine bedankt voor je filmpje!Stoine schreef:
Het is geen lang filmpje, maar zoals ik zei ik gebruik hem eigenlijk alleen met Apple CarPlay.
Ik had nog een paar vragen over de NewFron Android 10.1 Radio.
1. Wat kost het in totaal om het hele ding te bestellen in te bouwen etc.
2. Zou er eventueel ook Android Auto op gedraaid kunnen worden (Je kan het namelijk ook downloaden als app).
3. Is dat de echte Apple Carplay of namaak?
4. Zou je DAB+ op de radio kunnen regelen.
5. Hoe zeer zou jij deze radio aanraden?
6. Kan je ook de layout van de radio interface aanpassen.
7. Is er een versie met een nieuwere android versie ipv 5.1.1?
Beste vnc95
1. Het heeft mij niks gekost om hem in te bouwen, dit heb ik zelf gedaan. En wat de unit me heeft gekost... Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer.
2. Via de dongle die ik er bij heb kun je ook Android Auto gebruiken. Helaas kan ik de app niet voor je testen, want ik heb helemaal niks van Android behalve de radio.
3. Het is de echte Apple Carplayl. Je iPhone herkent hem ook gewoon als een officiële Apple Carplay unit.
4. Het is wel mogelijk om DAB+ te krijgen, wederom doormiddel van een kastje. Maar ik luister de radio via de TuneIn die weer via Apple Carplay gaat.
5. Ik ben er zeer content mee, het enige nadeel is dat je de buitentemperatuur niet meer kunt zien. Maar daar kan ik goed mee leven.
6. Ja, er zijn verschillende "launchers" te downloaden in de playstore.
7. Er zijn geloof ik wel nieuwere versies van android, maar deze heb ik niet geinstalleerd.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!
1. Het heeft mij niks gekost om hem in te bouwen, dit heb ik zelf gedaan. En wat de unit me heeft gekost... Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer.
2. Via de dongle die ik er bij heb kun je ook Android Auto gebruiken. Helaas kan ik de app niet voor je testen, want ik heb helemaal niks van Android behalve de radio.
3. Het is de echte Apple Carplayl. Je iPhone herkent hem ook gewoon als een officiële Apple Carplay unit.
4. Het is wel mogelijk om DAB+ te krijgen, wederom doormiddel van een kastje. Maar ik luister de radio via de TuneIn die weer via Apple Carplay gaat.
5. Ik ben er zeer content mee, het enige nadeel is dat je de buitentemperatuur niet meer kunt zien. Maar daar kan ik goed mee leven.
6. Ja, er zijn verschillende "launchers" te downloaden in de playstore.
7. Er zijn geloof ik wel nieuwere versies van android, maar deze heb ik niet geinstalleerd.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!
Renault Clio IV phase II
Matthijs van der Meulen
MKM Racing
Matthijs van der Meulen
MKM Racing