Midden in het luchtrooster bovenop het dashboard zit een sensor onder een plastic kapje.
Iemand een idee waar die van is?
Sensor in luchtrooster
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Sensor in luchtrooster
Temperatuur voor de climate control wellicht?
Daar zat ik ook aan te denken.... In Dialogys alleen alleen dit gevonden: "Opname element"
Maar welke?
In het werkplaatshandboek staat daar dan bij "Zonnesensor"
Wat dat ding doet, behalve kijken of de zon schijnt natuurlijk....
Maar welke?

In het werkplaatshandboek staat daar dan bij "Zonnesensor"
Wat dat ding doet, behalve kijken of de zon schijnt natuurlijk....

Lijkt mij dat de sensor bij de binnenspiegel toch kijkt of het donker is en/of het licht aan moet?
Dat is de sensor die je van buiten achter de ruit ziet inderdaad. Ik heb het over Nr 18 bij geregelde airco, ofwel "Zonnesensor" en die zit onder het zwarte kapje midden in het luchtrooster in de boven plaat van het dashboard.
Ow geen idee dan misschien is afplakken en kijken wat voor melding enof het licht aan gaat? misschien kijkt die ook wel mee daarvoor
Het is dus een "Zonne-sensor".
Die zorgt er voor dat bij hoge licht-intensiteit, anders gezegd, warmte-straling van de zon, de Climat Control wat harde gaat werken.
Zit dus alleen op modellen met geregelde airco!
Waarom dan alleen dat plastic dopje over de sensor zit.... Er valt nu geen direct licht op, wel wordt dat dopje natuurlijk warm door direct zonlicht. Zal de sensor dan werken als warmte sensor?
Die zorgt er voor dat bij hoge licht-intensiteit, anders gezegd, warmte-straling van de zon, de Climat Control wat harde gaat werken.
Zit dus alleen op modellen met geregelde airco!
Waarom dan alleen dat plastic dopje over de sensor zit.... Er valt nu geen direct licht op, wel wordt dat dopje natuurlijk warm door direct zonlicht. Zal de sensor dan werken als warmte sensor?
Opzoek naar een topic over buitentemperatuur sensor maar liep hier tegen aan. ondanks dit al een 2017 topic is, ik was altijd in de veronderstelling dat deze je Navigatie schakelt bij donker worden en tunnels in en uit rijden. Voor auto's die geen navi hebben is dit dan vaak alleen een dopje.