clio 1.5 dci start niet
clio 1.5 dci start niet
Ik heb deze week een 2009 clio III diesel op de Domeinen gekocht. Met starthulp startte deze gelukkig direct. Thuis heb ik geprobeerd de accu op te laden en zowaar sloeg de motor aan. Even de blower aan, radio proberen en toen ging het toerental paar keer omhoog en sloeg de motor af. De accu was zo dood als een pier. Nieuwe accu gehaald, 100% opgeladen en nu wil de auto niet meer starten, alle lampjes gaan aan, radio en verlichting doen het, voorgloeien gaat goed maar de startmotor gaat niet rond. Lijkt wel of er geen contact is met de transponder in de sleutel, ook doet de cv afstandsbediening op de sleutel gek. Kan het zijn dat de computer in de auto door sterk afnemende stroom van slag is? ideeën hoe dit aan te pakken?
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: clio 1.5 dci start niet
Ik denk dat je met de sleutel in de goede richting denkt. Als je hem uitleest moet je een code krijgen. Waarschijnlijk 12v op transponder ring. En als er een melding tussen komt dat ie de sleutel niet heeft herkent is het al duidelijk.
Geen idee of je de sleutel van een 3 ook kunt solderen? Maar dan moet je daar ff naar zoeken. En anders is het 200 bij de dealer voor een nieuwe sleutel.
Geen idee of je de sleutel van een 3 ook kunt solderen? Maar dan moet je daar ff naar zoeken. En anders is het 200 bij de dealer voor een nieuwe sleutel.