Heren,
In onze clio uit 2009 zit de standaard radio. De vorige eigenaar heeft er schijnbaar een Parrot in gehad, echter deze zit er nu niet meer in (behalve de microfoon).
Om de telefoon ondersteuning weer terug in de auto te brengen zit ik aan twee oplossingen te denken:
- Parrot plaatsen
- nieuwe radio met Bluetooth ondersteuning installeren met behoud van de stuurwiel bediening.
Kunnen jullie aangeven tegen welke problemen ik eventueel zou kunnen aan lopen.
Alvast bedankt,
Ben
Radio met bluetooth
Re: Radio met bluetooth
Wat betreft radio met bluetooth, geen idee of dit problemen geeft met de bestaande stekkers.
Ik heb een Parrot erin zitten, werkt goed.
Ik heb een Parrot erin zitten, werkt goed.
Renault Clio III ph2 dCi
Collection met pack-comfort + carminat live
Collection met pack-comfort + carminat live
Het inbouwen van een andere radio met behoud van stuurwielbediening en werking display kan lastig zijn. De radio, het scherm en de stuurbediening werken over de CAN bus. Hier moet een nieuwe radio dan ondersteuning voor bieden. Mijn kennis is te beperkt of de signalen hiervoor Renault-specifiek zijn of dat hiervoor gestandaardiseerde signalen gebruikt worden.
Ik zou zelf een Parrot installeren, op het forum is hier een handleiding voor. Voor het trekken van de kabels en het aansluiten van de Parrot moet je delen van de dashboard los halen en ergens stroom vandaan halen. (Zie de gelinkte handleiding voor details.) Ook moet je een AUX kabel voor de radio hebben als die niet meer in de auto aanwezig is. Te koop voor een paar euro op o.a. eBay. Ik heb er 1 over die ik je tegen portokosten ook wel op wil sturen als het nodig is.
Ik zou zelf een Parrot installeren, op het forum is hier een handleiding voor. Voor het trekken van de kabels en het aansluiten van de Parrot moet je delen van de dashboard los halen en ergens stroom vandaan halen. (Zie de gelinkte handleiding voor details.) Ook moet je een AUX kabel voor de radio hebben als die niet meer in de auto aanwezig is. Te koop voor een paar euro op o.a. eBay. Ik heb er 1 over die ik je tegen portokosten ook wel op wil sturen als het nodig is.
Ik lees even mee. Ik heb net een Clio 3 uit 2008 gekocht met originele radio. Kan ik hiermee via bluetooth mijn Samsung FE 20 koppelen of gaat dat helemaal niet?? Alvast bedankt.
- Petare
- forum member
- Contacteer:
Kun je niet het beste naar de sloop dan? De Clio III van de vrouw heeft het Carmimat systeem en wel bluetooth.
Voor een aftermarket radio moet je vaak even goed zoeken naar juiste adaptorset voor de stuurwielbediening. Is zeker niet onmogelijk.
Voor een aftermarket radio moet je vaak even goed zoeken naar juiste adaptorset voor de stuurwielbediening. Is zeker niet onmogelijk.
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)