Sinds van het weekend heb ik een Clio 1.6 16V Initiale uit 2004. Helaas werken enkele dingen niet, de dasboardverlichting (van de tellers) werkt niet, wel alle waarschuwingslampjes. Tevens de cruisecontrol, de schakelaar links onder op kniehoogte, heeft drie standen, werkt wel, geeft dan ook een groen dan wel oranje lampje aan op het dashboard, maar geen enkele reactie.
Tevens heeft de airco kuren (doet niks), vandaag bij een garage geweest, een vriend van me, hij heeft m afgevuld, geen lekkage denkt hij, maar helaas geen enkel resultaat. Bij uitlezen van OBD-II schijnt de drukregelaar defect te zijn. Die heb ik dus maar een nieuwe besteld. Tevens een nieuwe temperatuursensor bestelt, zit geloof ik bij de binnenverlichting, ter hoogte van de binnenspiegel, deze zoemt ook heel de tijd. Ik hoop dus dat het met deze twee vernieuwingen zal zijn opgelost.
Maar wie heeft er nog tips voor de dashboardverlichting (zullen het echt de lampje zijn of zit er ergens een schakelaar voor dimmen die misschien defect is) ? Tevens wie heeft er tips voor de cruise control en als laatste, die vergat ik bijna, de regensensor werkt niet, verstandig om deze te vervangen en zo ja, kan dat, waar zit ie en is dat zelf te doen ?
Alvast hartelijk dank voor jullie meedenkerij ! Gr. Bart