MediaNAV gaat niet meer uit

Plaats hier alles wat met MediaNav te maken heeft
Plaats reactie
unknownbomb

MediaNAV gaat niet meer uit

Bericht door unknownbomb »

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Clio 4 (bouwjaar 2013) en heb een apart probleem met mijn MediaNAV.
Het probleem is dat deze niet meer uitgaat bij het stoppen van de motor en / of het verlaten en op slot doen van de auto. Het scherm blijft gewoon aanstaan.
Tegelijkertijd doet de volumeknop het ook niet meer, zowel niet via de stuurkolom als via de fysieke knop op de MediaNAV. Evenmin werkt het aan / uitzetten ook niet meer via de fysieke MediaNAV knop (zelfde als voor het geluid).
De overige functionaliteiten werken nog wel gewoon (waar je met het touchscreen kan komen.. Navigatie e.d.)

Heeft iemand enig idee of ik dit gemakkelijk kan oplossen d.m.v. een harde reset ofzo? Terug naar fabrieksinstellingen (Soft reset) heb ik al geprobeerd maar had geen effect.

Oorzaak van het probleem ligt zeer waarschijnlijk in dat iets is misgegaan tijdens mijn koppeling met de USB stick. Ik wou een keer mijn kaarten updaten en moest voor de MediaNAV toolbox op de PC een fingerprint maken eerst van het systeem d.m.v. USB. Dit heb ik geprobeerd via de instructie maar bij het klikken op Update gebeurde er niets... na even wachten de stick er maar uitgehaald en nogmaals met een 2e stick geprobeerd. Helaas hetzelfde resultaat. Ik dacht toen, laat maar dan. Toen merkte ik de volgende morgen dit probleem.

Ik hoor graag of ik hier zelf nog iets aan kan doen of dat ik naar de dealer zou moeten.

Thanks alvast.
Gr.
goodje
über forummer
Contacteer:

Re: Probleem MediaNAV

Bericht door goodje »

Ik zou verder niets meer doen en naar de dealer gaan, weet niet welke maand de auto is maar je hebt twee jaar garantie op de auto..

Had je de USB stick wel format 32fat gedaan..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
unknownbomb

Ah ok nov 2013 ofzo. Maar maakt niet heel veel uit want betreft leaseauto.

Niet specifiek op gelet dus ik weet niet zeker of ik de 1e poging FAT32 had. Darana nog wel geformatteerd als FAT32 toen ik dat ergens las (toen in de veronderstelling dat die daarom niks deed) maar dat hielp ook niet. En dus met 2 USB sticks geprobeerd. Een keer kreeg ik wel gewoon netjes toen nog bij opstarten Lezen media.. maar bij het menutje opties bij de kaartupdate geen enkele beweging zichtbaar in het scherm. Blijkbaar was die misschien toch bezig en heb ik m er toen uitgetrokken.

Zal van de week dan idd maar even naar de dealer terugmoeten , kijken of die dit snel kan verhelpen of niet.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Ik zou eerst de nieuwste software er opnieuw opzetten is volgens mij nu 4.0.3
Als het USB-tje er in stopt moet die automatisch opstarten..
PS wat zijn nu de nieuwste kaarten 2014Q4?
unknownbomb

Geen idee. Kan ik niet zien in de applicatie want moet eerst die fingerprint hebben om in te loggen. Heb nu kaarten uit 2011 dus die zijn erg slecht / verouderd.
En dat werkte dus niet die nieuwe software, maar ik zal het nog eens proberen.

Is toch alleen FAT32 USB stick -> insteken en op die ene Update klikken bij MAp Update? Staat in de instructie dat het dan uitgegrijsd moet worden en dat ie dan bezig is.
Toen ik erop klikte toen ik het probeerde gebeurde dat niet en kwam ik gewoon weer in het menu daarachter (dus verdween de popup met update gewoon weer).

Ik las vanavond nog wel ergens iets met dat de motor gestart moet zijn?? Dat had ik volgens mij niet vorige keer. Misschien scheelt dat nog. Zal het nog eens proberen morgen
unknownbomb

Heb weer e.e.a. geformatteerd en geprobeerd maar helaas geen effect gehad... Bij klikken op Update in de auto verdwijnt de popup gewoon weer en doet niks..

Is er niet iets mogelijk met het onderbreken van de stroom / accu ofzo (in / uit) ? Zodat MediaNAV zich "Hard" afsluit en dan wellicht weer normaal opstart?
(Heb niet zoveel verstand van auto's dus de 2e vraag is dan, hoe doe ik dat?)
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

De accu los koppelen een paar minuten, dan gaat de stroom totaal van de auto..
Wel eerst even kijken of je de code hebt voor de radio/medianav, staat bij mij op de rekening vier cijfers..
PS bij update in de auto, als ik goed herinner was het toch update op USB stick zetten en dan in de medianav stekken en dan komt op scherm van auto update?
Bevestigen en het gaat update doen...

Ben je hier aangemeld en dat herstel programmaatje ook al geprobeerd..
https://renault.naviextras.com/shop/portal
unknownbomb

Dank voor deze tip! Het is gelukt daarmee. HErstelprogramma. Ik dacht dat ik sowieso eerst en fingerprint nodig had maar blijkbaar niet.
De herstelupdate was zelfs al een versie hoger dan ik geinstalleerd had. Na installatie rebootte het systeem en werkte alles weer. Mijn dank is groot.

Nu de fingerprint ook gewoon goed gemaakt en geupdate van 2.1.0 naar 4.0.3 ofzo
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Oké top..
Capturjop
beginner
Contacteer:

Re: MediaNAV gaat niet meer uit

Bericht door Capturjop »

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een Clio (bouwjaar 2013) en heb ook een zelfde probleem met mijn MediaNAV.
Het probleem is dat deze niet meer uitgaat bij het stoppen van de motor en / of het verlaten en op slot doen van de auto. Het scherm blijft gewoon aanstaan.

Kan het herstelprogramma niet vinden of downloaden omdat ik niet kan inloggen bij renault, kan ik het programma ergens anders vinden?

Bedankt alvast !
Plaats reactie

Terug naar “MediaNav”