Opgelost: Mee knipperende achterverlichting
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Opgelost: Mee knipperende achterverlichting
Ik krijg t probleem maar niet helemaal opgelost. Op mijn phase 1 heb ik phase 2 achterlichten. Wanneer ik mijn lampen aan heb staan en mijn knipperlichten ook, dimmen de achterlichten een beetje als het knipperlicht gaat branden, en worden weer feller als het knipperlicht dooft.
Er zit net een nieuwe accu in de auto en ik heb de massapunten van de achterlichten schoongemaakt en ruim ingespoten met contactspray. Het helpt alleen niet.
Waar kan dit nu nog aan liggen?
Er zit net een nieuwe accu in de auto en ik heb de massapunten van de achterlichten schoongemaakt en ruim ingespoten met contactspray. Het helpt alleen niet.
Waar kan dit nu nog aan liggen?
Laatst gewijzigd door Eric92 op 19 dec 2014 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio 1.2 RN ('99)
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: Mee knipperende achterverlichting
Maar toch is dit soort problemen echt een massa probleem..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
Kan haast niet iets anders zijn als slechte massa.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
even de pootjes van de massa naar elkaar toe buigen in de stekker dan moet het weer goed zijn 

- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Zal dat ook nog even proberen dan. De pinnetjes van de lamp zelf zijn ook niet de beste meer waarvan op sommige roest aanslag zit. Tips om dat goed schoon te krijgen?
Schuurpapiertje en anders nieuwe lampjes.
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Bedoelde zeg maar de pinnetjes van de stekker op de unit in de achterlichten. Heb het al eens geprobeerd te schuren maar dat was een klote klus zonder echt goed resultaat..
probeer het met een kleine platkop schroevendraaier
Blijft ook dan een k-klusje. Contactspray erop na het schoonkrabben. Wel de spray laten drogen voordat je de stekker weer vast zet. De contactspray, als je goeie hebt, reinigt en beschermd ook
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Oke, vrijdag heb ik vrij dus dan maar eens rustig binnen die krengen schoonkrabben.
Ik wist niet dat je de spray moest laten drogen voordat je de boel weer vastzet. Misschien zat daar de fout dan ook.
Ik wist niet dat je de spray moest laten drogen voordat je de boel weer vastzet. Misschien zat daar de fout dan ook.
Proberen lichtjes op te schuren; pinnetjes ietsie verbuigen zodat ze wat "moeilijker " terug gaan in je unit; contactspray; pinnetjes insmeren met kopervet ( zuinig zodat ze niet onderling contact kunnen maken ).
Suc6 Eric.
Suc6 Eric.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Contactspray zorgt ook voor betere geleiding. Zet je de stekkers nat weer in elkaar kan dat tot sluiting leiden.
- Eric92
- forum member
- Contacteer:
Vandaag had ik eindelijk tijd om aan de slag te gaan. Eerst de lampen gedemonteerd en de stekkers bekeken. Deze zagen er nog goed uit, dus gelijk met contactspray ingespoten. Daarna de pinnetjes op de lampen bekeken. Van 1 waren 2 pinnen behoorlijk roestig, van de andere zagen ze er allemaal nog goed uit eigenlijk.
Afijn, eerst de roestige pinnetjes met een schroevendraaiertje bewerkt tot het meeste roest weg was. Daarna alle pinnetjes grondig met een grove korrel schuurpapier bewerkt. Daarna ingespoten met contactspray en driekwartier laten drogen.
Bij het moment van de waarheid werd ik erg aangenaam verrast. Lampen lijken feller te branden en het meeknipperen is 100% verdwenen gelukkig!
Afijn, eerst de roestige pinnetjes met een schroevendraaiertje bewerkt tot het meeste roest weg was. Daarna alle pinnetjes grondig met een grove korrel schuurpapier bewerkt. Daarna ingespoten met contactspray en driekwartier laten drogen.
Bij het moment van de waarheid werd ik erg aangenaam verrast. Lampen lijken feller te branden en het meeknipperen is 100% verdwenen gelukkig!