ABS / Handrem / Stop lampjes branden
ABS / Handrem / Stop lampjes branden
Vanochtend tijdens mijn rit naar het werk gingen opeens de volgende lampjes branden:
- ABS
- Service
- Handrem
- Stop
Na enkele minuten gingen ze weer uit, echter na 10 minuten gingen ze weer branden (kilometerteller deed niets meer, gaf geen snelheid aan). Ben toen naar een parkeerplaats gereden en met de ANWB gebeld. Alle andere electronica deed het wel en toen de lampjes weer uit gingen deed ook de kilometerteller het weer.
De ANWB gaf aan dat ze hier niet voor komen (waar dan wel voor....?) en dat ik waarschijnlijk mijn remvloeistof bij dien te vullen. Dit lijkt mij aannemelijk, behalve dan dat mijn kilometerteller opeens niets meer deed. Het vreemde is dat mijn toerenteller het wel deed. Rijden voelde niet heel erg anders aan...
Iemand tips?
- ABS
- Service
- Handrem
- Stop
Na enkele minuten gingen ze weer uit, echter na 10 minuten gingen ze weer branden (kilometerteller deed niets meer, gaf geen snelheid aan). Ben toen naar een parkeerplaats gereden en met de ANWB gebeld. Alle andere electronica deed het wel en toen de lampjes weer uit gingen deed ook de kilometerteller het weer.
De ANWB gaf aan dat ze hier niet voor komen (waar dan wel voor....?) en dat ik waarschijnlijk mijn remvloeistof bij dien te vullen. Dit lijkt mij aannemelijk, behalve dan dat mijn kilometerteller opeens niets meer deed. Het vreemde is dat mijn toerenteller het wel deed. Rijden voelde niet heel erg anders aan...
Iemand tips?
Laatst gewijzigd door pascallos op 15 jan 2015 09:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: ABS / Service / Handrem / Stop lampjes branden
Oké, ben je lid van de ANWB? en wilden ze daar niet voor komen..
Toch raar want als ze je als lid niet kunnen helpen onderweg slepen ze je toch ook naar een garage..
Toch raar want als ze je als lid niet kunnen helpen onderweg slepen ze je toch ook naar een garage..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
...................................Jos Goodje.................................
KLopt ben lid van de ANWB, maar ze wilden er niet voor komen. Ze gaven aan dat ik mijn remvloeistof bij moest vullen....gaf aan dat dat het niet kon zijn omdat de auto net een grote beurt heeft gehad. Uiteindelijk is mij verzekerd dat het geen kwaad kon en dat ik dit moest bijvullen en een garage op moest zoeken.
Dit gedaan en nog 40km verder gereden naar werk. Auto op dit moment maar naar een garage gebracht in de koffiepauze......ben benieuwd.
Dit gedaan en nog 40km verder gereden naar werk. Auto op dit moment maar naar een garage gebracht in de koffiepauze......ben benieuwd.
Misschien heeft de garage een grote beurt gegeven, maar is de boordcomputer niet gereset. Ben je bij een dealer of Bovaggarage geweest?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Vind het een rare reactie van de ANWB, zonder remvloeistof door laten rijden...
Wanneer deze lampjes oplichten en de km teller uitvalt heb je storing in het ABS systeem en werkt deze dan ook niet.
Met deze storing hadden moeten zeggen dat je wel kan rijden maar dat je geen ABS meer hebt en dus bij remmen je wielen kunnen blokkeren.
Misschien is het vuil tussen de ABS sensor en ring, sensor slecht contact maakt of dat er een ring gebroken is.
Dit moet je na laten kijken door een garage.

Wanneer deze lampjes oplichten en de km teller uitvalt heb je storing in het ABS systeem en werkt deze dan ook niet.
Met deze storing hadden moeten zeggen dat je wel kan rijden maar dat je geen ABS meer hebt en dus bij remmen je wielen kunnen blokkeren.
Misschien is het vuil tussen de ABS sensor en ring, sensor slecht contact maakt of dat er een ring gebroken is.
Dit moet je na laten kijken door een garage.
Groeten, Vincent.
Garage heeft een schakelaar vervangen voor het remmen, echter zonder resultaat (50 euro verder), mij werd wel medegedeeld bij deze garage dat de ABS het niet doet, maar dat het veilig is om te rijden.
Eergisteren de auto bij de bovag garage hier in de buurt gebracht (rekening van 270 euro meegekregen) alles was opgelost en had te maken met een kabelbreuk die na 3 uur gevonden was en hersteld. Vandaag de eerste 120 km met de auto geen problemen, zojuist gingen alle lampjes weer branden:
- ABS
- Handrem
- Service
- Stop
- KM teller die niet werkt
- Had het idee dat de stuurbekrachtiging niet werkte
Eergisteren de auto bij de bovag garage hier in de buurt gebracht (rekening van 270 euro meegekregen) alles was opgelost en had te maken met een kabelbreuk die na 3 uur gevonden was en hersteld. Vandaag de eerste 120 km met de auto geen problemen, zojuist gingen alle lampjes weer branden:
- ABS
- Handrem
- Service
- Stop
Laatst gewijzigd door pascallos op 15 jan 2015 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
hmmm. ik denk dat ze toch echt bij de abs ring het moeten zoeken of de elektronica daar heen.
UCH komt weinig voor met deze klachten, dashboard doet niets met de abs behalve foutmeldingen laten zien.
Ik weet niet hoe handig jezelf bent maar Accu los en haal de remschijven er af. daarna controleer je de ABS ring aan de binnenzijde en maak je de contact punten van de sensor en stekker schoon.
Mocht het dit niet zijn neem de ABS module los en controleer de aansluitingen en of er contactbreuken zijn.
Is even zoeken, maar als je wil en in de buurt van Houten bent kan ik de auto uitlezen
Laat ik even melden dat je voorzichtig/normaal kan rijden met de auto maar geen ABS hebt. Dus dat je bij een noodstop je wielen kunnen blokkeren.
UCH komt weinig voor met deze klachten, dashboard doet niets met de abs behalve foutmeldingen laten zien.
Ik weet niet hoe handig jezelf bent maar Accu los en haal de remschijven er af. daarna controleer je de ABS ring aan de binnenzijde en maak je de contact punten van de sensor en stekker schoon.
Mocht het dit niet zijn neem de ABS module los en controleer de aansluitingen en of er contactbreuken zijn.
Is even zoeken, maar als je wil en in de buurt van Houten bent kan ik de auto uitlezen

Laat ik even melden dat je voorzichtig/normaal kan rijden met de auto maar geen ABS hebt. Dus dat je bij een noodstop je wielen kunnen blokkeren.
Groeten, Vincent.
Handig....tsja met bouwmaterialen wel redelijk maar met auto's niet (behalve mijn Renault 9 van vroeger haha maar daar zat dan ook geen elektronica in).
Uitlezen hebben ze gedaan met 3 foutmeldingen:
- ABS (opgelost met schakelaar)
Uitlezen hebben ze gedaan met 3 foutmeldingen:
- ABS (opgelost met schakelaar)
Laatst gewijzigd door pascallos op 15 jan 2015 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Heb je schijfremmen achter?
Zowel voor als achter schijfremmen is het makkelijk los te nemen met een goede ratelset.
krik onder de wagen, wiel er af, remklauw losnemen dmv 2 bouten, schijf dmv een grote torx en dan de schijf conroleren en schoonmaken.
Niet lastig dus.
Zowel voor als achter schijfremmen is het makkelijk los te nemen met een goede ratelset.
krik onder de wagen, wiel er af, remklauw losnemen dmv 2 bouten, schijf dmv een grote torx en dan de schijf conroleren en schoonmaken.
Niet lastig dus.

Groeten, Vincent.
Ik heb alleen schijfremmen voor, achter trommels.
ik zou eerst de bedrading die naar de stekker op je rempedaal nakijken
Voordat ik remblokken etc. en remtrommels openmaak/reinig....heeft dit uberhaupt wat te maken dat mijn kilometerteller het niet doet? Zelf zie ik dat verband niet en lijkt het mij dat de garage zoiets wel als eerste zou checken aangezien dat makkelijker is dan de bedrading nakijken.
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar remmen reinigen waardoor mijn kmteller het weer doet, de link kan ik niet leggen. Wel m.b.t. de lampjes op het dashboard maar dat is in combinatie met de kmteller.
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar remmen reinigen waardoor mijn kmteller het weer doet, de link kan ik niet leggen. Wel m.b.t. de lampjes op het dashboard maar dat is in combinatie met de kmteller.
Kijk de kabel en de zwarte stekker van je teller paneel eens na. Alle problemen die je aangeeft zitten daar op:pascallos schreef:....
- ABS
- Handrem
- Service
- Stop
Dealer gebeld en gaven aan dat het iets lastigs is en dat ik er misschien over na moet denken om de hele elektronica van mijn dashboard te laten vervangen....
....wat nu?

Heb het bovenstaande doorgegeven, echter merk ik sinds de auto terug is van de garage (vorige week), zaterdag breng ik hem weer en gaan ze het weer maken.... dat de stuurbekrachtiging het soms heel erg soepel doet en soms juist heel stroef alsof ik een vrachtwagen bestuur....
Heb het idee dat ik nu naast het bovenstaande een nog groter probleem heb of zou het verband met elkaar hebben?
Heb het idee dat ik nu naast het bovenstaande een nog groter probleem heb of zou het verband met elkaar hebben?
Kan ook zijn dat het de stekkers zijn in het motorblok die alles bepalen gaf de garage aan
Laatst gewijzigd door pascallos op 15 jan 2015 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: ABS / Service / Handrem / Stop lampjes branden ==> ABS P
ABS, snelheidsmeter en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging werken via de ABS sensor
Groeten, Vincent.
Balen balen, auto is overleden. Garage zegt dat de abspomp en module overleden zijn, kosten 800 euro en niet waard om te vervangen. Weten niet zeker of daarmee alles is opgelost.....balen dus.
zou eens een andere garage proberen
Zou een optie kunnen zijn die andere garage, maar ben nu 300 euro armer en ze gaven aan dat het niet 100% zeker is dat hiermee het probleem is opgelost.
Laatst gewijzigd door pascallos op 15 jan 2015 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand tips om ergens aan een ABS Pomp te komen/in te laten bouwen voor weinig of toch de auto naar de sloop/handelaar brengen?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Bij de sloop een abs pomp halen. kosten 50 euro, er onder laten zetten koste ongeveer 100 euro.
Heb je al de ABS ringen gecontroleerd? Als er 1 ring kapot is of minder tanden heeft krijg je dit soort problemen.
Gebeurd ook vaker dan een ABS pomp wat kapot gaat.
Heb je al de ABS ringen gecontroleerd? Als er 1 ring kapot is of minder tanden heeft krijg je dit soort problemen.
Gebeurd ook vaker dan een ABS pomp wat kapot gaat.
Groeten, Vincent.
Ben niet zo technisch, weet wel dat ik een jaar geleden een nieuwe aandrijfas heb laten monteren omdat de tandringen toen kapot waren gegaan
Hoe kan ik de ABS ringen controleren (ga ervan uit dat ze goed zijn aangezien de garage dit aangaf).
Visueel inspecteren. Kijken of er geen breuken zijn en of de tandjes nog heel zijn.