Vanavond lekke band gehad, toevallig is mn buurman Wegenwachter en die stond te kijke hoe ik mn reserveband erop gooide.
Hij kwam ff kijken en zag direct dat mn remblokken zwaar versleten zijn. Slechts millimeter erop.
Iemand een idee wat het vervangen van alle remblokken kost bij een gemiddelde garage?
Lekke band.....
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Lekke band.....
Ik zou zeggen; bestel de remblokken en een kratje bier voor je buurman en het komt goed 

haha nee dus....die man doet buiten zn erk niets aan auto's...ook niet voor zn buurman. had m al eea aangeboden...maar hij staat erom bekend idd niets buiten de "baas zn tijd" te doen.MarijnRS schreef:Ik zou zeggen; bestel de remblokken en een kratje bier voor je buurman en het komt goed
-
- forum starter
- Contacteer:
Dat van je buurman snap ik wel een beetje, waar trek je anders de grens....
Is het niet iets wat je zelf ziet zitten?
Denk dat er op het i-net wel een "how-to" te vinden is.
dit bv:
deel 2:
Is het niet iets wat je zelf ziet zitten?
Denk dat er op het i-net wel een "how-to" te vinden is.
dit bv:
deel 2:
Nee...met twee absoluut linkerhanden is zelf sleutelen totaal geen optie....
Vraag me gewoon af wat setje remblokken kost, gemonteerd en wel, globaal gezien.
Overigens snap ik mn buurman ook hoor...volkomen.
Vraag me gewoon af wat setje remblokken kost, gemonteerd en wel, globaal gezien.
Overigens snap ik mn buurman ook hoor...volkomen.
Omdat de slijtage te zien was tijdens het verwisselen van een band neem ik aan dat het om je schijfremmen (voorkant) gaat? Een set originele blokjes (nummer 7701207066) kost bij de Renaultdealer een tientje of 6. Wat ze rekenen voor het monteren weet ik niet, maar gezien de eenvoud van de klus kan kan dit nooit veel zijn.
Als beginnend sleutelaar viel het me destijds 200% mee hoe eenvoudig het is om remblokken te vervangen. Het wiel erafhalen was eigenlijk nog het meeste werk. Daarna is het een kwestie van 1 bout van de remklauw losdraaien, de klauw omhoog scharnieren, blokjes eruit trekken, nieuwe erin, remklauw met de meegeleverde nieuwe bout weer vastzetten. Binnen 10 minuten gebeurd.
Zie de eerste anderhalve minuut van en oordeel zelf
Hij draait beide bouten los, maar alleen de onderste is al voldoende. Daarna kan je de remklauw zoals gezegd omhoog scharnieren. Daarom worden er ook maar 2 nieuwe bouten met de blokjes meegeleverd (1 per wiel).
Als beginnend sleutelaar viel het me destijds 200% mee hoe eenvoudig het is om remblokken te vervangen. Het wiel erafhalen was eigenlijk nog het meeste werk. Daarna is het een kwestie van 1 bout van de remklauw losdraaien, de klauw omhoog scharnieren, blokjes eruit trekken, nieuwe erin, remklauw met de meegeleverde nieuwe bout weer vastzetten. Binnen 10 minuten gebeurd.
Zie de eerste anderhalve minuut van en oordeel zelf

2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré