Aandraai vleugel H7 fitting Clio 2 phase 2 ontbreekt

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
aXion
beginner
Contacteer:

Aandraai vleugel H7 fitting Clio 2 phase 2 ontbreekt

Bericht door aXion »

Vanavond wilde ik de dimlichten in mijn clio vervangen door wat sterkere (Philips xtreme vision). Na redelijk wat moeite had ik eindelijk de fitting los kunnen draaien, maar na de lamp vervangen te hebben ben ik toch zeker drie kwartier bezig geweest om de fitting weer vast te krijgen.. zonder resultaat.

Ik vond het al zo vreemd dat er niet iets van een vleugelmoer opzat, maar die hoort er dus wel gewoon op te zitten zag ik achteraf (zie foto). Bij mij mist aan beide kanten gewoon het hele bovenste vleugel gedeelte.

Afbeelding

Iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen? Ik krijg de fitting nu (ook vanwege de onhandige plek) met geen mogelijkheid meer vast.

Anders maar proberen een hulpstuk in elkaar te knutselen morgen. Ik vind het echter ontzettend raar dat de 'vleugelmoeren' bij mij aan beide kanten ontbreken.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Aandraai vleugel H7 fitting Clio 2 phase 2 ontbreekt

Bericht door Arjan »

Zitten er bij mij ook niet (meer) op. Ik krijg de lampen er wel gewoon in.
Los zijn ze niet te krijgen, dat wordt speuren op de sloop.
aXion
beginner
Contacteer:

Re: Aandraai vleugel H7 fitting Clio 2 phase 2 ontbreekt

Bericht door aXion »

Heb inderdaad bij twee sloperijen gekeken, maar zonder resultaat. Ik kwam er inderdaad wel achter dat de 'vleugel clips' niet op alle koplampunits zitten.

Na nog drie kwartier pogingen te hebben gedaan om de lamp vast te krijgen, was ik het zat. Ik ben naar de renault dealer gereden en het is een van de monteurs gelukt om de fitting weer vast te krijgen (wel met erg veel moeite).

Ik acht mezelf best handig maar voelde me toch best lullig dat ik niet eens mijn eigen dimlicht kon vervangen...

Maar ik heb weer licht! En nu maar hopen dat ze het lang volhouden.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”