gierend geluid aandrijving
gierend geluid aandrijving
Na ongeveer 3minuten rijden, na bocht naar links begint aandrijving?? te gieren. frequentie geluid afhankelijk van snelheid, geluid neemt toe als je gas los laat, of koppeling intrapt. Wiellagers en remschoenen nagezien, lijken in orde, als je remt, geeft dit geen effect op geluid. Clio 2 is van november 1998 en heeft 78000 op de teller. Heeft iemand enig iedee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt 

Re: gierend geluid aandrijving
Even verplaatst
Als ik het goed begrijp heb je dus geen last van het geluid bij (of direct na) het starten en wegrijden. Zolang je maar geen bocht naar links maakt ook niet.
Het begint dus pas op het moment dat je een keer linksaf gaat en wordt harder met een ingetrapte koppeling en gas los
Wordt het minder als dan weer rechtsaf slaat of maakt dat geen verschil?
Omdat het niet is bij het starten zal het in ieder geval niet met de multiriem (aandrijving dynamo) te maken hebben.
Ik moet zeggen, dit is wel een vreemde.

Als ik het goed begrijp heb je dus geen last van het geluid bij (of direct na) het starten en wegrijden. Zolang je maar geen bocht naar links maakt ook niet.
Het begint dus pas op het moment dat je een keer linksaf gaat en wordt harder met een ingetrapte koppeling en gas los

Wordt het minder als dan weer rechtsaf slaat of maakt dat geen verschil?
Omdat het niet is bij het starten zal het in ieder geval niet met de multiriem (aandrijving dynamo) te maken hebben.
Ik moet zeggen, dit is wel een vreemde.

Ik heb precies dezelfde probleem, bij mij is de linker ashoes gescheurd, homokineet droog gelopen, linker aandrijfas vervangen. Check je buitenste ashoes , als die gescheurd is en het vet eruit , is je homokineet beschadigd.
2.0 16v RS
als geluid eenmaal begonnen is stopt het niet meer, ook niet als ik weer een bocht naar rechts maak. Maar ik gaa ff de ashoes checken, laat weten zodra ik wat gevonden heb. Bedankt voor jullie snelle reactie !!