Persoonlijk vind ik MediaNav echt ondermaats om anno 2013 aan te bieden in een "jonge dynamische auto" (zoals ik het noem).
*** Navigatie: Mijn oude Tomtom uit 2005 navigeert beter.
In een stedelijke omgeving heeft MediaNav moeite met de bepaling van de exacte locatie. Hij springt voortdurend heen en weer van straat naar straat, waarbij (wel snel!) een route herberekend wordt. Heel verwarrend als je ergens rijdt waar je niet bekend bent, bovendien is MediaNav ook niet echt correct met de rijrixchtingen in eenrichtingsverkeersstraten...
Gisteren op de snelweg Den Haag - Schiphol dacht hij voortdurend dat ik er enkele 100'en meters naast reed. Je kan de gevolgen al raden: telkens wil hij mij op en afritten opsturen, denkt hij dat ik op parallelwegen rijdt...
Bovendien vind ik het schandalig dat (unlike wat de dealer mij vertelde!!!) er zelfs geen RDS-verkeersinformatie in zit... Erg back-to-basic als je inmiddels Tomtom live gewoon was.
*** Telefoon: geluid was goed, zowel voor mij als voor de persoon aan de andere kant van de lijn... tot de update naar 2.1.0. Nu moet ik alles 2x zeggen omdat ze me amper nog horen... Telefoonboek etc. werkt wel goed
Ik gebruik de navigatie op zich niet zo vaak, maar ik vind het wel vervelend dat je niet blind kan opnemen (als je gebeld wordt) en het scherm van de navigatie behouden blijft. Nu moet je tijdens het bellen maar op het gevoel weten waar je links of rechtsaf moet...
*** Radio: Ontvangst op zich is wel goed.
RDS-AF werkt redelijk, maar anno 2013 onwaardig: Als ik bij Breda Veronica opzet terwijl hij de frequentie van Den Haag nog in z'n hoofd heeft van de vorige dag, blijft hij daar gewoon op hangen. Hij blijft maar kraken en wil echt niet overschakelen. Ga ik manueel naar de frequentie, herkent hij wel direct dat het om voorkeuze 8 gaat en dus Veronica is....
Ook bij de combinatie radio-navigeren loopt het niet vlekkeloos. Je kan in het kaart-scherm wel de onderste toets van de stuurwielbediening gebruiken om te switchen naar lijst en voorkeuze. Maar als je (in voorkeuze) dan aan het wieltje draait, gebeurt er niet. Je moet eerst even naar het radio-scherm gaan, en als je daarna terug naar het kaart-scherm gaat: werkt het wel.
*** Geluid:
Bass+1, Volume 20 : deuren rammelen al (en dan ben je toch nog lang geen boom-car lijkt me)
4 luidsprekers, geen tweeters in het dashboard... Need I say more?
Dit moest me (na een goeie 2 weken en een kleine 5000km) toch even van het hart. Ben ik alleen met deze ervaringen???
met vriendelijke groeten,
Bert
Ervaringen met MediaNav : ontevreden
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met MediaNav : ontevreden
Ik kan wel een boek schrijven....laat ik dat maar niet doen.
Jammer, dat ze anno 2013 de auto niet kunnen ombouwen tot een wel goed werkend systeem, namelijk de R-LINK.
Jammer, dat ze anno 2013 de auto niet kunnen ombouwen tot een wel goed werkend systeem, namelijk de R-LINK.
Laatst gewijzigd door Quirico op 25 jun 2013 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Pfffft... Blij dat we toch voor Rlink gekozen hebben. Al was mijn ervaring met Medianav in de leenauto niet verkeerd. Zowel het navigeren en het linken met de telefoon was zonder probleem.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Ombouwen naar R-Link kan je wel vergeten, vrees ik.
MediaNav heeft volgens mij geen verbinding met motor/boordcomputer en geen GSM-antenne. Beide heeft R-Link (volgens wat ik ervan begrijp
) wel nodig.
Verder van de rest, er is niets waarmee ik niet kan leven, maar ik blijf het een ondermaats systeem vinden, in deze eeuw...
MediaNav heeft volgens mij geen verbinding met motor/boordcomputer en geen GSM-antenne. Beide heeft R-Link (volgens wat ik ervan begrijp

Verder van de rest, er is niets waarmee ik niet kan leven, maar ik blijf het een ondermaats systeem vinden, in deze eeuw...
Ik heb een ander probleem. Mijn nieuwe Renault Caprun is ook voorzien van het Med Nav systeem.
Ik verbaas me erover dat ik het navigatie systeem niet kan gebruiken zonder dat de radio aanstaat.
Volgens de dealer is normaal.
Als ik dat hinderlijk vindt dan moet ik het geluid van de radio maar naar nul terug regelen. Lijkt op iets uit de middeleeuwen.
Ik verbaas me erover dat ik het navigatie systeem niet kan gebruiken zonder dat de radio aanstaat.
Volgens de dealer is normaal.
Als ik dat hinderlijk vindt dan moet ik het geluid van de radio maar naar nul terug regelen. Lijkt op iets uit de middeleeuwen.

Ja ik moet blijkbaar nog aan de naam wennen.
dom dom
jan
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Bij renault kan alles hoor daar ben ik niet verwonderd van dat salden een speciale renault heeft
:lol:

renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK