Ik heb de nieuwe Clio uit januari 2012. Hier zit nog niet de nieuwe rlink op. Helaas! Zoals ik het zie, maar misschien zie ik het fout, en spreek me aub daar op aan!
De software is kl*te. Ik kan niet eens bellen en navigeren tegelijk. En dat is wat ik vaak wil gebruiken! Verder verbind hij niet automatisch met mijn telefoon als iemand anders er als laatste mee heeft gereden. Moet je iedere keer weer opnieuw gaan koppelen! En hij onthoud de instellingen van mijn geluidsinstellingen niet! Groot nadeel bij nieuwe Clio iv!!!!!
Dus of neem je advies mee! En koop de nieuwere versie van de Clio. Of kan iemand mij helpen er nieuwe software op te zetten, die niet zorgen voor deze irritaties.
Navigatie radio software
Re: Navigatie radio software
Je hebt inderdaad geen R-link. Of hetgene normaal is wat jij beschrijft weet ik niet, daar kan iemand die hetzelfde systeem als jij heeft je vast mee helpen.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Misschien een tripje naar de dealer.
Je hebt tenslotte garantie voor dit soort dingen
Volgens mij kon je 2 dingen tegelijk doen op dit systeem in alle combinaties dus ook bellen en navigeren.
Welke telefoon heb je?
Iphone 4 / 4s / 5 helpt het vaak om je netwerkinstelingen te herstellen aangezien deze standaard een oud bluetooth protocol gebruikt die ze nogsteeds in de US gebruiken.
Wij in europa hebben dus een nieuwer protocol bluetooth, de iphone (en sommige andere merken) ondersteunen dit ook, maar is niet standaard ingesteld.
Vaak springt deze dus op het verkeerde (oudere type protocol) en is herstellen vaak de enige optie.
Je hebt tenslotte garantie voor dit soort dingen

Volgens mij kon je 2 dingen tegelijk doen op dit systeem in alle combinaties dus ook bellen en navigeren.
Welke telefoon heb je?
Iphone 4 / 4s / 5 helpt het vaak om je netwerkinstelingen te herstellen aangezien deze standaard een oud bluetooth protocol gebruikt die ze nogsteeds in de US gebruiken.
Wij in europa hebben dus een nieuwer protocol bluetooth, de iphone (en sommige andere merken) ondersteunen dit ook, maar is niet standaard ingesteld.
Vaak springt deze dus op het verkeerde (oudere type protocol) en is herstellen vaak de enige optie.
Groeten, Vincent.
Misschien even updaten!
Bij mij worden de geluidsinstellingen wel onthouden.
En de telefoon wordt ook keurig weer opgepakt als ik in de auto stap. (Samsung Galaxy)
Navigatie kan gelijk met radio, of usb, of streamen. Indien tijdens navigeren er iemand belt, gaat hij naar
de telefoonscherm, de enige manier is volgens mij dan, na het opnemen op de homeknop drukken en vervolgens op de kaartknop.
Je kunt dan blijven bellen en navigeren. Of er nog een ander mogelijkheid is weet ik niet, verder nog niet uitgezocht.
Bij mij worden de geluidsinstellingen wel onthouden.
En de telefoon wordt ook keurig weer opgepakt als ik in de auto stap. (Samsung Galaxy)
Navigatie kan gelijk met radio, of usb, of streamen. Indien tijdens navigeren er iemand belt, gaat hij naar
de telefoonscherm, de enige manier is volgens mij dan, na het opnemen op de homeknop drukken en vervolgens op de kaartknop.
Je kunt dan blijven bellen en navigeren. Of er nog een ander mogelijkheid is weet ik niet, verder nog niet uitgezocht.
Het probleem is zo goed als opgelost. Ik heb de medianav opnieuw geüpdate.
Dit had ik 2 maanden geleden als eens gedaan, maar toen zonder resultaat. Maar nu ben ik van 1.1.3 naar versie 2.1 gegaan. Ik kan nu wel bellen en navigeren. Hij pakt ook automatisch een beschikbare telefoon. Bedankt voor jullie antwoorden! Leuk forum!
Nu dan een extra vraag
: kan ik er nog een r-link systeem opzetten? Is dat alleen software? Of een heel nieuw kastje? En is de software van de straten van jullie ook exact 1 jaar oud? Dus 2de kwartaal 2012?
Dit had ik 2 maanden geleden als eens gedaan, maar toen zonder resultaat. Maar nu ben ik van 1.1.3 naar versie 2.1 gegaan. Ik kan nu wel bellen en navigeren. Hij pakt ook automatisch een beschikbare telefoon. Bedankt voor jullie antwoorden! Leuk forum!
Nu dan een extra vraag

Mooi dat het nu werkt.
Wat die R-link betreft, dit is totaal anders dan de MediaNav.
Zowel het kastje als ook de software.
R-link heeft naast alle opties van de MediaNav, ook internetmogelijkheden en een uitgebreide boordcomputer.
Ik denk niet dat de MediaNav, gemakkelijk vervangen kan worden met de R-link.
https://www.renault.nl/over-renault/innovaties/r-link/
Alle kaarten zijn tot nu toe van 2de kwartaal 2012.

Wat die R-link betreft, dit is totaal anders dan de MediaNav.
Zowel het kastje als ook de software.
R-link heeft naast alle opties van de MediaNav, ook internetmogelijkheden en een uitgebreide boordcomputer.
Ik denk niet dat de MediaNav, gemakkelijk vervangen kan worden met de R-link.
https://www.renault.nl/over-renault/innovaties/r-link/
Alle kaarten zijn tot nu toe van 2de kwartaal 2012.