Update NavTeq
Update NavTeq
Binnenkort wordt mijn Clio IV met het media nav systeem geleverd. Wij hebben ook een Espace met het carminat DVD Navteq systeem.
Is er een mogelijkheid om het systeem in de Clio te updaten met de Navteq DVD? Beetje zonde om voor 2 auto's steeds nieuwe kaarten te kopen.
Is er een mogelijkheid om het systeem in de Clio te updaten met de Navteq DVD? Beetje zonde om voor 2 auto's steeds nieuwe kaarten te kopen.
Re: Update NavTeq
Volgens mij kunnen er geen cd's in de Clio.
En zijn dit twee aparte systemen dus denk niet dat ze het zelfde werken.
En een geruime tijd zijn de kaart updates toch gratis dacht ik?
( Correct me if im wrong )
En zijn dit twee aparte systemen dus denk niet dat ze het zelfde werken.
En een geruime tijd zijn de kaart updates toch gratis dacht ik?
( Correct me if im wrong )
Klopt inderdaad. Het systeem van de Clio is niet van Navteq en er kunnen ook geen DVD's in, alleen maar USB.
Ik meende dat je 90 dagen gratis kaart updates krijgt.
Media nav maakt gebruik van de kaarten van Navteq. Ik zal na levering van de Clio eens vragen of de kaartsystemen van Carminat en medianav uit te wisselen zijn. Waarschijnlijk lukt het niet, maar misschien zijn de kaartgegevens via een DVD drive op een USB te laden.
Ik heb een route gemaakt met via michelin op laptop.
De gemaakte route is naar verschillende merken GPS te zenden.
Heeft iemand ervaring of dit met de media nav in de clio kan?
Graag reactie's
De gemaakte route is naar verschillende merken GPS te zenden.
Heeft iemand ervaring of dit met de media nav in de clio kan?
Graag reactie's
inzane schreef:Klopt inderdaad. Het systeem van de Clio is niet van Navteq en er kunnen ook geen DVD's in, alleen maar USB.
deze update kan je maar 1x doen .... binnen de 90 dagen .... dus advies is om dit zo laat mogelijk te doen om de kans te vergroten dat je een hogere update krijgt dan de huidige ....( 2012 Q2 )
Die 90 dagen klinkt leuk, maar met een blijkbaar actuele versie van MediaNav van minstens een jaar oud kun je net zo goed meteen gratis updaten (in mijn Clio waren ze nog ouder). Bovendien, wil je naar Frankrijk en nog een paar zuid-Europese landen, ontkom je niet aan de betaalde update (en dan maar meteen W-Europa).
Daarbij vind ik de MediaNav te basaal, persoonlijk wil ik graag tracks kunnen bewaren, hellingen/steigingen kunnen zien en kunnen routeren op leuke bochtige wegen (m'n Garmin, een simpel outdoormodelletje, doet dit wel als ik routeren voor motor selecteer).
Een ander punt is het tonen van snelheidslimieten: alleen die voor snelwegen en N-wegen worden getoond. Liever zie ik de limieten van lokale wegen en binnen steden.
Groeten, Hendrik.
Daarbij vind ik de MediaNav te basaal, persoonlijk wil ik graag tracks kunnen bewaren, hellingen/steigingen kunnen zien en kunnen routeren op leuke bochtige wegen (m'n Garmin, een simpel outdoormodelletje, doet dit wel als ik routeren voor motor selecteer).
Een ander punt is het tonen van snelheidslimieten: alleen die voor snelwegen en N-wegen worden getoond. Liever zie ik de limieten van lokale wegen en binnen steden.
Groeten, Hendrik.
Maar staan de 'nieuwe' 130-snelwegen er wel in dan? Ik denk dat ik ook 80 dagen wacht alvorens te updaten..
Ik zou er niet van uitgaan dat het altijd zo is. Voor een deel A28 bij mij in de buurt is de max. snelheid variabel naar tijdstip (overdag 120, ander tijdstippen 130) en geeft bij mij altijd 120 aan als limiet.
De A37 naar de Duitse grens is 130, maar ik heb toen niet opgelet wat de navigatie daar aangaf, viel me pas op bij de fysieke borden met 130.
Groeten, Hendrik.
De A37 naar de Duitse grens is 130, maar ik heb toen niet opgelet wat de navigatie daar aangaf, viel me pas op bij de fysieke borden met 130.
Groeten, Hendrik.