1.2 TCE 100 tuning
1.2 TCE 100 tuning
Beste Clio rijders,
Het onderwerp tuning is hot en zie het veel voorbij komen.
Als ik het goed lees zijn er verschillende manieren om te tunen?
Ik zie Fastchip?
Er wordt gesproken over software aanpassingen, voor mij abra kadabra?
Kan iemand mij het verschil zeggen en wat mogelijk beter is?
Ook ik ben mogelijk van plan om mijn Clio 1.2 TCE 100 te laten tunen.
Dit om hem gelijkmatiger te laten lopen en op te trekken en mogelijk ook wat meer trekkracht geven voor het trekken van een caravan.
Ik heb er nog geen caravan achter gehad dus daar heb ik ook nog geen ervaring mee.
Maar die ervaring komt er van zelf.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groet, Relaxerijder.
Het onderwerp tuning is hot en zie het veel voorbij komen.
Als ik het goed lees zijn er verschillende manieren om te tunen?
Ik zie Fastchip?
Er wordt gesproken over software aanpassingen, voor mij abra kadabra?
Kan iemand mij het verschil zeggen en wat mogelijk beter is?
Ook ik ben mogelijk van plan om mijn Clio 1.2 TCE 100 te laten tunen.
Dit om hem gelijkmatiger te laten lopen en op te trekken en mogelijk ook wat meer trekkracht geven voor het trekken van een caravan.
Ik heb er nog geen caravan achter gehad dus daar heb ik ook nog geen ervaring mee.
Maar die ervaring komt er van zelf.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groet, Relaxerijder.
Re: 1.2 TCE 100 tuning
Software tuning, chiptuning, wil zeggen het aanpassen van de software teneinde de motorprestaties te verbeteren. Het is puur een laptop die aangesloten wordt op je auto en de nieuwe software plaatst, of de huidige aanpast. Dit is altijd weer terug te draaien.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Het komt op hetzelfde neer, je software wordt aangepast of vervangen.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Hoi ArjanRS,
Dat Fastchip, waar of bij wie kan ik dat laten doen?
En idd gaat het mij om het koppel en niet om de Pk's
Dat Fastchip, waar of bij wie kan ik dat laten doen?
En idd gaat het mij om het koppel en niet om de Pk's
www.fastchip.nl
Dan kun je zelf de rstuner kopen of er een keer langs gaan om hem te laten aanpassen.
Dan kun je zelf de rstuner kopen of er een keer langs gaan om hem te laten aanpassen.
Hoi Ezra,
Jij zegt een rstuner kopen en het zelf doen?????????????
Is dat dan zo simpel???????
Jij zegt een rstuner kopen en het zelf doen?????????????
Is dat dan zo simpel???????
Hoi Ezra,
Waar moet ik dan zijn om langs te gaan, op de Philippines???
Waar moet ik dan zijn om langs te gaan, op de Philippines???
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
bepaalde clubs (Renault Club Belgie - RCB en Renault-Tuning - RTC) organiseren 1 / 2 /3 /4 keer per jaar een dynoday (meetstal 2 dagen in het voorjaar, 2 in het najaar) waar er kan:
- gerold worden (enkel een uitdraai
of gekozen voor
- custom map
Dit gaat verder dan de laptop aan de auto te hangen en er een stuk software in te duwen.
Dit is op basis van AFR gegevens en het uitlezen van de diagnose info van de motor zelf, de motor gaan afstellen.
Dit kan zowel op koppel als op pk of de normale versie is de "mix".
De Dynoday's zijn altijd bij Dynojet in Goes.
Wat mogelijk is als de prijs een punt is, is om de RS Tuner aan te kopen en er een "standaard" mapping van Fastchip induwen.
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26
Deze is een "veilige" mapping die binnen renault specificaties zit maar die toch al een hele reeks optimalisaties heeft voor jouw motortype / autotype.
Als je echt specifiek op koppel wilt gaan zou ik zeggen wacht even af tot de Dynodays in goes zijn (vorig jaar was het maart / april dacht ik ?) en stuur alvast een mailtje naar Henk (info@fastchip.nl). Leg hem je situatie en vraag uit en je zal een ongezouten opinie terugkrijgen.
Als het niet mogelijk is / je verwachten onrealistisch zal je geen mapping in je nekt geduwt krijgen / verkocht worden maar zal je betrouwbare info & realistische cijfers krijgen.
Veel plezier ermee & misschien tot in goes
- gerold worden (enkel een uitdraai
of gekozen voor
- custom map
Dit gaat verder dan de laptop aan de auto te hangen en er een stuk software in te duwen.
Dit is op basis van AFR gegevens en het uitlezen van de diagnose info van de motor zelf, de motor gaan afstellen.
Dit kan zowel op koppel als op pk of de normale versie is de "mix".
De Dynoday's zijn altijd bij Dynojet in Goes.
Wat mogelijk is als de prijs een punt is, is om de RS Tuner aan te kopen en er een "standaard" mapping van Fastchip induwen.
http://www.fastchip.nl/index.php?page=s ... &Itemid=26
Deze is een "veilige" mapping die binnen renault specificaties zit maar die toch al een hele reeks optimalisaties heeft voor jouw motortype / autotype.
Als je echt specifiek op koppel wilt gaan zou ik zeggen wacht even af tot de Dynodays in goes zijn (vorig jaar was het maart / april dacht ik ?) en stuur alvast een mailtje naar Henk (info@fastchip.nl). Leg hem je situatie en vraag uit en je zal een ongezouten opinie terugkrijgen.
Als het niet mogelijk is / je verwachten onrealistisch zal je geen mapping in je nekt geduwt krijgen / verkocht worden maar zal je betrouwbare info & realistische cijfers krijgen.
Veel plezier ermee & misschien tot in goes

Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
volgens mij kan je dan beter een 1.6 kopen.
ik trek zelf een vouwwagen met een standaard 1.2 tce en dat gaat net zeker in de bergen moet ik op hoge toeren in zijn 3 naar boven anders zakt hij gewoon weg.
dus ik denk dat een caravan wel veel gevraagt is van zo'n motortje.
groet leon
ik trek zelf een vouwwagen met een standaard 1.2 tce en dat gaat net zeker in de bergen moet ik op hoge toeren in zijn 3 naar boven anders zakt hij gewoon weg.
dus ik denk dat een caravan wel veel gevraagt is van zo'n motortje.
groet leon
renault 4 gtl en clio 1.2tce