Ruitenwisser doet vreemd

Voor alles aan de buitenkant, van frontlip tot achterspoiler
Plaats reactie
jeanpierreflip

Ruitenwisser doet vreemd

Bericht door jeanpierreflip »

Ik wist niet helemaal waar ik deze vraag moest plaatsen dus doe ik het maar hier. Vandaag heb ik de drie ruitenwissers van mijn Clio (bouwjaar 1997) vervangen, maar nu doet mijn ruitenwisser voor bij de passagierskant in eens erg vreemd. Hij gaat slechts enkele centimeters omhoog en vervolgens schiet hij te ver door naar beneden (de ruit af ).

En nu komt de vraag hoe los ik het op? Beetje ongelukkig probleem namelijk want de ene ruitenwisser sloopte bijna mijn andere door elkaar in de weg te gaan zitten.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Ruitenwisser doet vreemd

Bericht door Arjan »

Ik neem aan dat je alleen de bladen hebt vervangen en niet de wissearmen los hebt gehad?

Oorzaak ligt waarschijnlijk in het mechanisme waar de wisserarmen op gemonteerd zijn. Die zal te ver doorgaan, voorbij de eindstand. Je kan proberen of je die wisserarm wat hoger kan zetten maar ik denk dat je een nieuw (of van de sloop) mechanisme nodig hebt.
Roland
forum member
Contacteer:

Bericht door Roland »

Idd

Als je de wisser arm er helemaal afgehaald hebt,
Heb je dat misschien gedaan met de wissers recht op je raam verticaal
En horizontaal terug gezet ?.
Groet, Roland.
Afbeelding
Grand prix #414
sj0ertum
Oud-beheerder

Bericht door sj0ertum »

Heb je wel de juiste ruitenwisser links en rechts geplaatst? Bij mijn auto heeft dat een garage wel eens verkeerd gedaan. De eerste keer dat ik de ruitenwisser aanzette brak er eentje af omdat ze elkaar raakte.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ook nog mogelijk inderdaad. Links en rechts zijn verschillend in lengte. Links (bestuurderszijde is 53 cm en rechts (bijrijderszijde dus) is 48 cm.
Subarrator

Bericht door Subarrator »

Mijn vader had vroeger in de paravanbak van zijn Audi 80 altijd een fles ruitensproeier antivries liggen. Bij de Clio moet je een roostertje omhoog klappen om bij het reservoir van de ruitensproeiervloeistof te komen. Ik mik daar een halve liter in en zie dat er naast het tankje nog wat ruimte over is..dus stop ik de fles daarin weg...net zoals mijn vader vroeger deed.

Vanmorgen start ik de auto, zet de ruitenwissers aan...ploink...bzzzzt...en de beide wissers stonden ineens midden op de ruit stil. Ik hoorde het motortje nog wel draaien. Die fles was dus in het meganisme terecht gekomen en heeft de stangen van de as van het motortje geduwd. Even weer vastzetten zat er niet meer in....het rubberen dopje is eraf gesprongen en ze blijven niet meer op de as van het motortje zitten.

Maar ik ben bang dat ik het mechanisme gesloopt heb. Hetzelfde heb ik vorig jaar gehad met mijn Opel Corsa...zei het dat dat door slijtage kwam. Is dit een beetje makkelijk te vervangen door een sloop exemplaar? Want zo te zien moet de paravanplaat eraf....moeilijke klus?
Plaats reactie

Terug naar “Clio 1 Exterieur (vraag & antwoord)”