Teveel hooi op de vork genomen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
SteefVR6

Teveel hooi op de vork genomen

Bericht door SteefVR6 »

Ja hoor, issie weer met een vraag.... :roll:

Gisteren het oude stuur eruit gehaald (versleten duimstukken, gewoon lelijk. Je kent het wel), maar daar kwam plots een ring mee met een meter of 2 wit lint met koperdraadjes (die zorgt volgens mij van de aansturen airbag/claxon)...
Probleem is dat ik dat lint met geen mogelijkheid weer netjes opgerold en op zijn plaats krijg :bigcry:

Afbeelding

Ben er vandaag voor de 2e dag mee bezig geweest, maar het lukt me echt niet! Bij de sloopauto ging het stuurtje er zo uit zonder dat er wat mee kwam.

Help.
sj0ertum
Oud-beheerder

Re: Teveel hooi op de vork genomen

Bericht door sj0ertum »

Hmm dat is volgens mij van de sleepring van je cruise control en inderaad je airbag, als dat nog maar goed komt.... waar gaat die draad naartoe, kun je hem aan de andere kant niet los maken?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
SteefVR6

Bericht door SteefVR6 »

CC heb ik niet, dus dat zal het niet zijn.
Draad komt uit op dat grijze blokje wat je boven de stuurkolom ziet, die is weer verbonden met een adapter die er aan de achterzijde wel uitkomt. Grijze blokje krijg ik er helaas niet uit...

Wordt er een beetje moedeloos van, het lukt me gewoon écht niet.
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Dat lintje is bedrading van je airbag,eergisteren heb ik de sleepring nageken wegens slecht contact,ik was er ook een halfuur mee bezig,je moet hem op de sleepring oprollen .
2.0 16v RS
SteefVR6

Bericht door SteefVR6 »

Kwam dit topic net tegen, misschien dat ik aan de hand daarvan morgen wat meer kan.

https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =14&t=6976

Op foto 7 echter, zie je dat de sleepring ook losgehaalt wordt. Toen ik dat deed, schoot dat lint dus meteen mee...
SteefVR6

Bericht door SteefVR6 »

Eindelijk is het gelukt! Claxon werkt ook, alleen blijft nu weer het airbaglampje branden...
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Goed dat het weer gelukt is, bij mij was ook de klacht airbag lampje,soms aan soms uit met het draaien van de stuur, ik had de sleepring losgehaald en gekeken ,niks bijzonders .
2.0 16v RS
SteefVR6

Bericht door SteefVR6 »

Hij maakt in ieder geval contact, dat is het belangrijkst! Lampje kan ik mee leven, ben het wel gewend van m'n oude Golf ;)
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Volgens mij, als het lampje brand, zijn de airbags uitgeschakeld.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
SteefVR6

Bericht door SteefVR6 »

Laat er binnenkort sowieso naar kijken. Laatst was het verholpen met een beetje rommelen onder de passagiersstoel, dat geintje werkt nu niet..
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”