Hey Folks,
ik ga volgende week beginnen lassen aan de dorpel(s) van mn 16V (kwaal bij alle clio1) en vroeg me het een en ander af.
1) Is de dorpel van een 1.8/2.0 16v anders dan die van een "gewone" clio 1 (omdat een 16v breder is dan een gewone clio)?
2) Als het antwoord op vraag 1 neen is, is artaparts betrouwbaar ivm verzenden en dergelijke?
3) ik wet dat de onderdelen van artaparts piraatstukken zijn, maar hoe zit het met de pasgraad van de onderdelen?
mvg
plaatwerk
-
- forum member
- Contacteer:
Re: plaatwerk
De dorpel van een 16v is anders dan die van een non-16v. Vanaf het portier achter loop het scherm en de dorpel ook een stukje breder.
Is er dan ergens een 16v dorpel te koop? Nee, die is er niet. Je kan dan 2 dingen doen.
1, een non-16v dorpel bestellen bij Arta Parts en daarmee gaan knutselen. (ga ik ook doen)
2, een volledig achterscherm bestellen van een 16v. Kost volgens zo rond de € 350,- a € 400,- maar dan heb je het volledige achterscherm (dus ook geen roest meer in de wielkasten of in het hoekje boven je achterbumper)
Is er dan ergens een 16v dorpel te koop? Nee, die is er niet. Je kan dan 2 dingen doen.
1, een non-16v dorpel bestellen bij Arta Parts en daarmee gaan knutselen. (ga ik ook doen)
2, een volledig achterscherm bestellen van een 16v. Kost volgens zo rond de € 350,- a € 400,- maar dan heb je het volledige achterscherm (dus ook geen roest meer in de wielkasten of in het hoekje boven je achterbumper)
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
euhm ...Wouter schreef:De dorpel van een 16v is anders dan die van een non-16v. Vanaf het portier achter loop het scherm en de dorpel ook een stukje breder.
ik heb uit een clio 1 1.2 ofzo een dorpel uitgeslepen en die erin gelast zonder issues hoor ... Werd me door renault zelf verteld dat deze gewoon identiek zijn aan de andere clio's ... lijkt me ook logisch ... het achter scherm zal misschien wat breder uitlopen, maar de dorpel is gewoon grat hetzelfde normaliter.
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
-
- forum member
- Contacteer:
Als je goed kijkt dan zie je dat de dorpel toch echt wat naar buiten loopt. Natuurlijk pas een dorpels van een non-16v wel. Je moet wel wat aanpassen dan
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.