Stuurkogels en stangen vervangen + Stabilisatie rubbers

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Marco72

Stuurkogels en stangen vervangen + Stabilisatie rubbers

Bericht door Marco72 »

Hoi allemaal,

Net terug van de garage (renault dealer) en te horen gekregen dat mijn Stuurkogels links en rechts incl stuurstangen vervangen dienen te worden en ook de rubbers van de stabilisatie stang. Nu rekenen ze hier 600,-euro voor :dizzy2: dus wilde ik checken of dat een normale prijs is. Tevens zit ik eraan te denken dit zelf te vervangen. Heb je daar dan speciaal gereedschap voor nodig? ik heb al wel de nodige info hier gelezen dus moet het met die info waarschijnlijk wel lukken.
Daniel de Rijke

Re: Stuurkogels en stangen vervangen + Stabilisatie rubbers

Bericht door Daniel de Rijke »

Bij de dealer een normaal bedrag hoor :wink:

Zelf doen kan, stabistang rubbers is wel een pokke werk :thumbsdown:
Marco72

Bericht door Marco72 »

Hmmmm dat leek me juist de makkelijkste klus

Heb net uitgevonden dat alle onderdelen bij elkaar ongeveer 150,- kosten dus denk ik dat ik de gok ga wagen.
Marco72

Bericht door Marco72 »

Hoi allemaal,

Als ik mijn stuurkogels + stangen + stabilisatie rubbers ga vervangen zijn er dan nog andere dingen die jullie aanraden om mee te pakken? Als de boel toch open ligt toch? Mijn handen jeuken al om een mooie "how to" te maken (als het goed gaat natuurlijk)
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Eigenlijk niet nee ;)!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Dat zeker. En goed de slagen tellen van je kogels ;)!
Marco72

Bericht door Marco72 »

Heren bedankt voor de tips, ik heb het telraam al klaar liggen :)

Ik heb al wel gezien dat de stabilisatie rubbers helemaal gescheurd zijn (uitgedroogd) en na het lezen van verschillende websites over hoe je de stuurkogels moet controleren of ze inderdaad wel kapot zijn denk ik dat dat ook wel goed komt.
Ik ben toch altijd een klein beetje wantrouwend over zulke opgaven voor reparaties. Er werd mij ook verteld dat de remblokken op zich dik genoeg waren maar dat ze toch beter vervangen konden worden en dan moesten ook direct de schijven worden vervangen. De auto heeft slechts 80.000 km gereden. Dan al schijven vervangen? (Gelukkig is zelf schijven en blokken vervangen een makkie)
Laatst gewijzigd door Marco72 op 08 apr 2012 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco72

Bericht door Marco72 »

Oeps had tijdens jou antwoord mijn bericht aangepast over de stuurkogels.
Ik moet nog even goed kijken naar de stabilisatiestang. Ik heb tot nu toe alleen de bevestiging bij het wiel gezien en moet nog even goed onder de auto kruipen om te kijken hoe het er bij het subframe uitziet.

De remschijven ga ik ergens anders laten controleren. die moeten het namelijk wel goed doen.
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Bij de Clio II gaan altijd de buitenste stabilisator stang rubbers kapot. En dit kan je meestal ook wel zo zien. Als er scheurtjes inzitten en ze zitten nog vast is het nog goed. Alleen als ze afgebroken zijn moeten ze vervangen worden.
Marco72

Bericht door Marco72 »

Inmiddels een afspraak gemaakt bij Henny.
Weten we tenminste zeker dat het goed komt en niet dat ik wordt ingehaald door mijn eigen wielen :)
Marco72

Bericht door Marco72 »

Vandaag bij Henny langs geweest om de voorophanging te "verversen" met allemaal mooie nieuwe onderdelen. Het eerste wat ik dacht toen ik bij hem aankwam was: Wat een waanzinnige hoeveelheid gereedschap. Na een lekker bakkie te hebben gedaan en gezellig over de clioclub te hebben gekeuveld ging henny aan de slag. Ik heb echt genoten van de vakmanschap en de gezelligheid tijdens het klussen. Ik werd ook zwaar op de proef gesteld door mijn rempedaal 2x te moeten intrappen en het aangeven van 2 wielen en de wielbouten. verder was Henny als een raket bezig zijn klus te klaren. Henny ik ben heel blij met de klus die je geklaard hebt en het was meer dan de moeite waard om vanuit den haag naar Cuijk te rijden. Bovenal vond ik het heel erg gezellig. ik hoop jij ook. Ook de buurman was heel grappig en gezellig.
Tot snel om de grote beurt te doen en succes met de 2 clio's die je nog heb staan.

Trouwens mijn Clio stuurt weer als nieuw.

Groeten,
Marco
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”