Open luchtfilter Clio 1.6 128pk

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
r-kevin

Open luchtfilter Clio 1.6 128pk

Bericht door r-kevin »

Ik wil een sport filtertje ter vervanging van de standaard luchtfilter van mijn clio, nu kan ik er tot nu toe niet specifiek 1 vinden die voor mijn model is gemaakt. Ik heb namelijk een handgeschakelde clio 3 1.6 met 128 pk (zelfde als de GT). wat ik wel kan vinden zijn luchtfilters voor de clio 3 1.6 met 110 pk maar dat is als ik het goed heb de automaat.

Ik kan natuurlijk wel wat laten maken door een autostyle bedrijf zodat ik toch gwn een goede filter heb.

Na enig zoekwerk heb ik toch wel wat kunnen vinden, alleen staat er niet bij of dit dus voor de 110 of de 128 pk is, zie hieronder:

KTR/Pipercross induction kit
Afbeelding
link: http://www.k-tecracing.com/show_product ... 11&appid=5

Dus, heeft iemand een idee? En zijn Pipercross filters uberhaubt goede filters? Of is een K&N / Green filter die niet specifiek voor mijn clio is gemaakt altijd nog beter?
Laatst gewijzigd door r-kevin op 16 jan 2013 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
r-kevin

Re: Open luchtfilter Clio 1.6 128pk

Bericht door r-kevin »

Thanks voor je reactie, je zegt dus dat ik ook gwn een k&n filter kan kopen die eigenlijk voor een iets anders type motor is? Zou je dan voor zoiets gaan of voor die mooie pipercross?

Ik vraag me trouwens ook af of de diameter van de slang dan wel klopt, geen id of dat dan hetzelfde is, ik denk van die pipercross sowieso wel.
r-kevin

Bericht door r-kevin »

Ok, bedankt, ik ga is rondkijken naar wat ik er op ga zetten, ik denk dat ik voor een k&n filter ga
r-kevin

Bericht door r-kevin »

De K&N Filter heeft er op gezeten.

Heb er een even mee rond gereden, nu zit de standaard luchtfilter er weer in.

Waarom?
1. Ik vond het geluid van de K&N luchtfilter (vooral bij hogere toeren) irritant worden.
2. Ik merkte kwa prestaties in ieder geval geen verbetering, heb het idee dat het juist minder was.

Afbeelding

Dus als iemand dit wel ziet zitten hoor ik het wel.
Ezra
forum member
Contacteer:

Bericht door Ezra »

(Alleen) een sport filter is inderdaad geen zekerheid voor verbeterde prestaties. Er zijn wel testen gedaan waaruit bleek dat je er met de meeste eigenlijk op achteruit gaat. Maar het toegevoegde geluid geeft veel mensen het gevoel dat het harder gaat of beter wordt.
172 / 2.0 16V
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Bericht door Entity_Razer »

zeker ook op de plaats waar ik'm bij jouw zie zitten is de airflow vrij restrictief en te lijden onder de warmte van het blok.

beter is vooraan tegen de bumper / wielkast en rondom rond wat meer ruimte.

Zoals gezegd, voor performantie moet je het niet doen (neem dan gewoon een vervang inlegfilter van K&N, die geven gelijke prestatie en gaan langer mee), vooral niet bij "kleine" motoren of voor niet competitie gebruik.

Als je 3% wint bij wijze van spreke op 2000 toeren en 100cfm (puur hypotetisch) dan heb je nu 103cfm dat je binnen trekt. Dit ga je niet merken bij "gewoon" rijgedrag.

gebruik dit soort tech bij wijze van spreken op een circuit wagen of rallysprint, die continu 6/7/8000 toeren draaien (Super1600's ?) en dan ga je pas iets merken.

Bij die RPM en soorten motoren trekken bij wijze van spreken 700cfm binnen, en als je dan 3 % wint dan zit je al gelijk op 721CFM. Bij die auto's maakt het ook allemaal net wat meer uit dan bij gewoon rondkachelen.
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Motorisch (vraag & antwoord)”