Abnormale slijtage rechter achterband

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Hans de Bruijn

Abnormale slijtage rechter achterband

Bericht door Hans de Bruijn »

Hallo,

Ik bezit een Renault Clio 1.6 16V initiale met 84000km op de teller. Ik heb vandaag onderhoud laten doen en de monteur gaf aan dat mijn rechter achterband al flink heen was, zeker in vergelijking met links achter. De band is ook gecupt, dat merk je ook wel een beetje aan het rijden. Ik heb deze banden er net 20000km op zitten en links achter is nog erg goed. Volgens die monteur is er niet veel aan te doen gezien er volgens hem geen verstel mogelijkheden zijn. Ik vroeg mij af of hier iemand een idee heeft of ook deze ervaring heeft?

Ik heb de Uniroyal Rainexpert 2 er onder zitten, volgens vele testen een goede band. Het nare is dat ik waarschijnlijk weer gelijk 2 banden vervangen moet, wordt een dure grap elke 20.000km

Greetz,

Hans
o8-Carni-8o

Re: Abnormale slijtage rechter achterband

Bericht door o8-Carni-8o »

Niet om je direct de schrik op het lijf te jagen, maar als je dit topic doorleest zie je welke oorzaken het eventueel zou kunnen hebben.

http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 86&t=13520

We zijn eerst begonnen met het vervangen van alleen de wielnaaf. Deze bleek het echter niet te zijn. Uiteindelijk dus een andere achteras. Mocht het bij jou wel een wielnaaf blijken te zijn, dan heb ik nog twee goede voor je liggen.

Succes en hoop van ganser harte dat het bij jou meevalt :thumbsup:
ski

Bericht door ski »

Is uitlijnen ook een optie?
o8-Carni-8o

Bericht door o8-Carni-8o »

Helaas valt er aan een torsie-as weinig uit te lijnen. De voorzijde heeft meerdere afstelmogelijkheden, maar achter is alleen de wielvlucht in minimale hoeveelheden af te stellen. Helaas ben ik daar ook door schade en schade achter gekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”