Zonneklep strakker zetten?

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
Maki

Zonneklep strakker zetten?

Bericht door Maki »

Sinds gisteren heb ik een parrot voor de zonneklep in mijn bezit. Sinds de aankoop van mijn auto staat deze zonneklep iets lager (hij zit dus niet strak tegen het plafond maar hangt er 1 a 2cm onder). Het scharnier zit wel gewoon tegen het plafond.

Eerst was dat niet zo'n probleem, maar met de handsfree erop zou het mooier zijn als de zonneklep er weer strak tegenaan zit. Nu lijkt het net of dat apparaat 20kg weegt en mn zonneklep het niet houdt :rolleyes3:

Kan dit aangedraaid worden of versteld worden?
o8-Carni-8o

Re: Zonneklep strakker zetten?

Bericht door o8-Carni-8o »

Bij mijn vorige Clio had ik dit ook. Toen heb een speld/naald gepakt, deze tussen het pennetje en het busje van het scharniertje geduwd en toen afgebroken. Meer weerstand door het stukje speld dat er in zat en voila, hij bleef keurig hangen. Beetje een houtje-touwtje oplossing, maar het werkte perfect. Of er iets af te stellen is weet ik niet, maar anders kost een andere zonneklep op de sloop geen vermogen.

Succes,

Kevin

Hier twee gebruikte zonnekleppen voor weinig. Alleen wel Engelse uitvoeringen, dus precies andersom :laugh4: (passen wel, alleen heb je nu een spiegeltje ipv een cardhoudertje))

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=c ... isor+clips
o8-Carni-8o

Of anders hier, mocht het afstellen toch niet lukken:

http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/r ... =zonneklep
Maki

Bericht door Maki »

Dankje voor de uitleg.

Ik heb het net even geprobeerd met een naald. Lukte niet. Ik heb ook even het verschil gecheckt met de rechter zonneklep, deze veert terug wanneer ik hem op het niveau zou willen zetten van de linker. Het lijkt er dus op dat er een veertje in zit welke niet helemaal strak meer is.

Ik zou liever niet een andere klep erin zetten, ik regel gewoon een stukje klitteband tussen denk ik.
o8-Carni-8o

Werkt ook prima! :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”