Clio op LPG
Clio op LPG
Ik ben opzoek naar een nieuwe auto (max 5 jaar oud oid), en vond een aantal clio's op LPG.
Nou ben ik dus opzoek naar clio vs LPG ervaringen.
Zijn hier mensen die een clio op LPG hebben?
Wat zijn de ervaringen ermee?
moeten de kleppen regelmatig gesteld worden?
of zelfs een hele blok revisie?
Nou ben ik dus opzoek naar clio vs LPG ervaringen.
Zijn hier mensen die een clio op LPG hebben?
Wat zijn de ervaringen ermee?
moeten de kleppen regelmatig gesteld worden?
of zelfs een hele blok revisie?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Clio op LPG
Dit kan maar 1 persoon beantwoorden... :lol:
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Sorry, inside joke.
Maar Age staat hier bekend als DE Clio 3 gas rijder.
Ok, maar waarom doen andere hun clio dan niet op LPG zetten?Frank [Factory] schreef:Sorry, inside joke.
heeft de clio eigenlijk ruimte voor een ringtank op de plek van het reserve wiel?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Er zijn hier gewoon niet zoveel leden die het hebben. Weet wel dat de vulopening heel mooi weggewerkt kan worden achter het tankklepje. Dan heb je niet zo'n lelijke zwarte dop op je bumper.
- Contacteer:
klopt. Heb een Clio 3 gasbak.
Ervaringen: Als het goed werkt is het fantastisch. Op zich laatste jaar geen problemen. Hij loopt erg goed nu. En lekker goedkoop.
Wel heb ik een dure motorrevisie gehad doordat hij waarschijnlijk op een te arm mengsel liep.
Dat was wat minder, maar komt eigenlijk niet voor.
Heb een nieuwe kop erop gekregen die helemaal is aangepast op LPG.
Maar goed, normaal gezien moet een 1.6 gewoon goed op gas lopen. Ook de kleppen hoeven volgens mij niet bijgesteld te worden.
En idd, de vul opening zit mooi achter de klep bij een Clio 3.
Zie foto's in mijn topic (klik op mijn banner)

Ervaringen: Als het goed werkt is het fantastisch. Op zich laatste jaar geen problemen. Hij loopt erg goed nu. En lekker goedkoop.
Wel heb ik een dure motorrevisie gehad doordat hij waarschijnlijk op een te arm mengsel liep.
Heb een nieuwe kop erop gekregen die helemaal is aangepast op LPG.
Maar goed, normaal gezien moet een 1.6 gewoon goed op gas lopen. Ook de kleppen hoeven volgens mij niet bijgesteld te worden.
Groet, Age
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Kijk, daar heb je de man in kwestie al 

- Contacteer:

een paar plaatjes bij de praatjes:
De vulnippel mooi achter de klep:

De pot achterin:

De verdamper en nog wat zooi (ik kan nu écht niet meer een lampie wisselen aan die kant):

Niet echt duidelijk, maar de injectoren regeling. Dit hoor je ook fanatiek klikken als je voor de auto staat en de motor draait:

Groet, Age
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Het gat voor het reservewiel bestaat overigens niet. Het wiel hangt bij de Clio 3 namelijk onder de auto en ligt er niet in. Het gat huist slechts een setje met een wielsleutel enz. Dus daar past geen fatsoenlijke tank in.
- Contacteer:
Er schijnt tegenwoordig wel een onderbouw tank te kunnen, dan krijg je ook gewoon een nieuwe stuk bodemplaat in de kofferbak.
Het fijne weet ik er ook verders niet van, maar het gat waar de wielsleutel etc in ligt komt dat te vervallen.
Maar dat zal wel weer een dure oplossing zijn. Toen ik het in 2008 liet inbouwen was dit de enigste optie...
Het fijne weet ik er ook verders niet van, maar het gat waar de wielsleutel etc in ligt komt dat te vervallen.
Maar dat zal wel weer een dure oplossing zijn. Toen ik het in 2008 liet inbouwen was dit de enigste optie...
Groet, Age
ik ben opzoek naar 2de handse auto's, dus weinig kans dat die dan zo'n onderbouw tank hebben.
een LPG tank in de kofferbak is wel een groot nadeel voor mij.
Ik hoopte op een ringtank op de plek van het reservewiel.
een LPG tank in de kofferbak is wel een groot nadeel voor mij.
Ik hoopte op een ringtank op de plek van het reservewiel.
Volgens mij is er wel een onderbouw systeem voor de Clio 3. Ben je ook wel je reservewiel kwijt trouwens.
Pfff, 't is al laat.... 

Zelf heb ik een clio II, 1.6 16V, van 2005, weliswaar iets ouder dan 5 jaar, maar ook op LPG. Heb vandaag de dag 295.000 Km gereden, zonder grote noenmenswaardigheden. Bij mij ligt de tank op de plek van het reservewiel met een aansluiting in de bumper.
Mijn ervaringen zijn erg positief. Heb echter alleen de gas verdamper een keer moeten reviseren maar verder geen bijzonder onderhoud. Alleen het doorgaans onderhoud zoals eens een rubber, wiellager, e.d. wat je met een hoge kilometerstand kunt verwachten. De clio rijd ongeveer 1:11,5 op gas en 1:14 op benzine.
De kleppen heb ik nog nooit wat aan hoeven doen. Elke keer dat ik de auto een grote beurt geef, meet ik de compressie, om te kijken of de kleppen nog goed afdichten en dat is tot op heden nog het geval.
Mijn ervaringen zijn erg positief. Heb echter alleen de gas verdamper een keer moeten reviseren maar verder geen bijzonder onderhoud. Alleen het doorgaans onderhoud zoals eens een rubber, wiellager, e.d. wat je met een hoge kilometerstand kunt verwachten. De clio rijd ongeveer 1:11,5 op gas en 1:14 op benzine.
De kleppen heb ik nog nooit wat aan hoeven doen. Elke keer dat ik de auto een grote beurt geef, meet ik de compressie, om te kijken of de kleppen nog goed afdichten en dat is tot op heden nog het geval.
Wat voor merk LPG-installatie is het ?Age schreef: Wel heb ik een dure motorrevisie gehad doordat hij waarschijnlijk op een te arm mengsel liep.
Voor de duidelijkheid; het gaat bij een Clio 3 altijd over de 1.6 16V, die heeft hydraulische klepstoters en stellen zichzelf automatisch.
Clio 2, Vialle LPI, had ik ook (van 2002), tot 240.000 km doorgereden en toen verkocht. Zn 1.6 16V is 1 van de beste LPG-motoren ter wereld. Kapot gaan de bobines wel eens en de BDP-sensor, meer niet. Idd precies 1 op 11,5. 100km/u of 130km/u rijden maakt niet. Ik ken iemand die 330.000 km met deze motor gereden heeft; perfect. Er zijn nu speciale LPG-bougies voor deze motor; NGK-Laserline; heb ik er in laten zetten en motor liep nog mooier.egrutter schreef:Zelf heb ik een clio II, 1.6 16V, van 2005, weliswaar iets ouder dan 5 jaar, maar ook op LPG. Heb vandaag de dag 295.000 Km gereden, zonder grote noenmenswaardigheden. Bij mij ligt de tank op de plek van het reservewiel met een aansluiting in de bumper.
De clio rijd ongeveer 1:11,5 op gas en 1:14 op benzine.
Ik werk bij een renault dealer en kom regelmatig de 1.6 K4M tegen op gas,
Ik kom weinig grote bijzonderheden tegen bij deze auto's!
ze zijn er zeker wel met een gastank onder de auto!,
GR
GR
Het LPG-huismerk van Renault, Eurogas, heeft Clio 3 onderbouw. Ik heb een Clio 3 met Eurogas onderbouw life gezien; de tank hangt er heel mooi onder. Maar zelf ben ik een fan van Vialle LPI en weet nog niet of Vialle ook Clio 3 onderbouw heeft.coronii schreef:Ik werk bij een renault dealer en kom regelmatig de 1.6 K4M tegen op gas,
GR
http://www.eurogas.nl/uploads/27/Prijsl ... ent_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
hier dan nog een clio III rijder op LPG-G3
Heb de auto nu sinds juni 2010 en de auto rijdt nu zonder problemen al 50.000 km
Mijn tank hangt onder de auto op de plaats van het reserve wiel.
De tank is 62 Liter netto.
Heb 70 liter gehad in de koffer, maar dat was niet fijn ivm geen plek meer overhouden.
beye the way rijdt ik de 1.2 snelle 75 pk uitvoering.
Renault ondersteund deze auto niet op LPG, maar ben ik blij dat ik een inbouwstation heb die in ELKE auto/motor of scooter gas inbouwen..
Gr.
Heb de auto nu sinds juni 2010 en de auto rijdt nu zonder problemen al 50.000 km
Mijn tank hangt onder de auto op de plaats van het reserve wiel.
De tank is 62 Liter netto.
Heb 70 liter gehad in de koffer, maar dat was niet fijn ivm geen plek meer overhouden.
beye the way rijdt ik de 1.2 snelle 75 pk uitvoering.
Renault ondersteund deze auto niet op LPG, maar ben ik blij dat ik een inbouwstation heb die in ELKE auto/motor of scooter gas inbouwen..
Gr.
Wat kon jouw LPG-inbouwstation vertellen over de 1.2 16V motor ? Zitten er kleppen en klepzittingen in die LPG-bestendig zijn ? Waarom ondersteunen jouw Renault dealer en de Renault importeur geen LPG in de Clio 1.2 16 V ?meganieker schreef:beye the way rijdt ik de 1.2 snelle 75 pk uitvoering.
Renault ondersteund deze auto niet op LPG, maar ben ik blij dat ik een inbouwstation heb die in ELKE auto/motor of scooter gas inbouwen..Gr.
Heb je de kleppen al een keer laten stellen ?
Welk merk LPG-installatie heb je ?
Mijn inbouwstation zei niks. Heb ook al lpg in laten bouwen in een subaru wrx turbo. Dit zonder problemen.
De kleppen hebben ze ietwat moeten bijstellen bij 30.000k
Verder loopt het goed zonder problemen.
Heb een lpi systeem van vialle erin zitten.
De dealer..... Ja wat zeg je daarop.... Ze ondersteunen het gewoon niet.
De kleppen hebben ze ietwat moeten bijstellen bij 30.000k
Verder loopt het goed zonder problemen.
Heb een lpi systeem van vialle erin zitten.
De dealer..... Ja wat zeg je daarop.... Ze ondersteunen het gewoon niet.