Kachelradiator bj2001 vervangen

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
hvb83

Kachelradiator bj2001 vervangen

Bericht door hvb83 »

M'n vriendin kwam net terug met d'r Clio uit 2001, een 1.6 16v, maar vraag me niet welk type precies. Het interieur wordt niet warm. Ongetwijfeld een verstopte kachelradiator.

Hoeveel werk is het om zo'n ding bij deze auto te vervangen? Ik heb al gezocht naar een how-to, maar kon niks vinden. In het verleden heb ik het ook wel bij m'n VW gedaan, maar die kende ik van top tot teen. Nu in de kou bij -8 gaan zoeken naar elk schroefje en boutje, klinkt niet heel verleidelijk. Een goede handleiding zou dus zeker van pas komen.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Kachelradiator bj2001 vervangen

Bericht door Arjan »

Om bij je kachelradiator te komen moet je onder het dashbord zijn.

Afbeelding

Tussen de HowTo's vind je nog wel een beschrijving hoe je het dash eruit kan halen.
hvb83

Bericht door hvb83 »

Bedankt voor de tips heren, ik ga ermee aan de slag! Eerst maar proberen of het tegengesteld doorspoelen helpt, anders toch maar aan vervangen.

@Arjan, je zegt 'onder het dashboard'. Mag ik daaruit afleiden dat ik het eventueel vanuit de voetenruimte zou kunnen doen, of is dat te positief gedacht? Als ik het plaatje zo bekijk zou ik hem er misschien ook via de zijkant uit kunnen wrikken?

Voor mij is het de eerste keer dat ik een auto met airbag zo ver open trek en de how-to hier beschrijft alleen het verwijderen van de cockpit. Wat moet ik daarbij in de gaten houden? De accu afkoppelen alvorens te beginnen lijkt me een begin. Maar moet ik verder nog met dingen rekening houden om te zorgen dat hij niet onverwacht in m'n gezicht ploft?
Alexio89

Bericht door Alexio89 »

Je haald de polen van je accu af en draait je contaktslot paar keer om dan kan je veilig je airbag demonteren :wink: je dashboard demonteren is heel simpel maar doe dat niet in de kou want je bent zo 4 5 uur bezig om het te demonteren en weer te monteren en met deze kou is dat echt niks
hvb83

Bericht door hvb83 »

Ik weet het, heb inmiddels bedacht dat ik het binnen ga doen, lijkt me een beter plan. Maar deze auto te lang buiten bedrijf laten is ook niks, want dan moet ik m'n mrs250 elke keer uitlenen. En mevrouw had gister dus mooi de zwarte velg over een lengte van 10cm afgeschaafd. Lullig, want ze probeert echt altijd voorzichtig te zijn, maar het resultaat is er niet anders door. :laugh4:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”