stugge vering

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
dopestuff
über forummer
Contacteer:

stugge vering

Bericht door dopestuff »

beste mede clio fanaten,

ik heb mijn mooie clio nu al een paar maanden (clio 2 phase 1 1.6 16V)
ik weet/vind ook dat mijn auto altijd al redelijk stugge vering heeft (je voelt bijna elk steentje waar je overheen rijd hoewel niet op vervelende manier)

echter nu met deze koude periode is de vering wel heel stug/hard (ik snap dat hij wat stugger word maar zo...)
het is echt alsof er geen olie maar ijs in de dempers zitten (het word na een tijdje rijden wel minder maar blijft best stevig)

elke put waar ik overheen rijd is alsof ik een lage stoeprand oprijd, en bij elke put in de weg "zakt" de auto er ook zegmaar in ipv dat je wiel eigenlijk al het omlaag en omhoog (dempen) doet

dus mijn vraag: is dit normaal, of is er wat mis met mijn auto (en zo ja wat)?
WoutW

Re: stugge vering

Bericht door WoutW »

Ik herken het probleem! Laat even je schokbrekers testen bij de garage (volgens mij doen ze dat kosteloos, althans de mijne wel) Mischien zijn ze lek of zitten ze vast (bij mij zijn er vorige week nieuwe schokbrekers gemonteerd, omdat links voor helemaal vast zat en niet meer mee gaf.

Dus gewoon even na laten kijken dan heb je zekerheid ;)
dopestuff
über forummer
Contacteer:

Bericht door dopestuff »

WoutW schreef:Ik herken het probleem! Laat even je schokbrekers testen bij de garage (volgens mij doen ze dat kosteloos, althans de mijne wel) Mischien zijn ze lek of zitten ze vast (bij mij zijn er vorige week nieuwe schokbrekers gemonteerd, omdat links voor helemaal vast zat en niet meer mee gaf.

Dus gewoon even na laten kijken dan heb je zekerheid ;)
hmm en als ze lekken worden ze stug??
hoe testen ze dan?
WoutW

Bericht door WoutW »

http://www.google.nl/imgres?q=schokbrek ... 29,r:9,s:0" onclick="window.open(this.href);return false; (excuus voor de auto op de foto :wink: )

Ze rijden um op de testbank en dan meten ze of de dempers nog genoeg veren etc. Als ze lek zijn merk je dat snel genoeg, mijn linksachter demper was zo lek dat de olie er gewoon uit droop. Met achteruit rijden leek het net of je over een grote steen heen rijd en je hoorde letterlijk en figuurlijk 'kaduuk'.
Gewoon even laten testen, een goede wegligging is belangrijk he :)
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”