Stalen velgen
Stalen velgen
Ik heb een clio 2 van 2002. 1.5dci 65pk. Origineel zitten er stalen velgen van 15" op. Is het mogelijk om hier naar 16 of misschien zelfs naar 17" te gaan?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Stalen velgen
18 is zelfs nog mogelijk in sommige gevallen. Geen probleem dus.
Dus 16" of 17" in stalen velgen is mogelijk? En is hier het comfort beter dan met aluminium velgen?
Want ik heb er 16" aluminium velgen onder liggen en bij het minste putje of steentje voel je alles.
Want ik heb er 16" aluminium velgen onder liggen en bij het minste putje of steentje voel je alles.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Je wil juist naar stalen velgen?
In dat geval weet ik niet of dat gaat. Ik ging er vanuit dat je naar alu wilde.
Ik weet niet of het verschil maakt, maar een 16 inch velg zou best nog comfortabel moeten zijn. Is je auto verlaagd?
In dat geval weet ik niet of dat gaat. Ik ging er vanuit dat je naar alu wilde.
Ik weet niet of het verschil maakt, maar een 16 inch velg zou best nog comfortabel moeten zijn. Is je auto verlaagd?
ja ik hoopte dat stalen velgen meer comfort zouden geven. Ja hij is verlaagd, maar hoeveel weet ik niet want ik had deze zo tweedehands gekocht...
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dan ligt het meer aan de verlaging dan aan de wielen denk ik.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Maar de band blijft bij staal even dik, dus dat zal voor de hardheid weinig uit maken.
Sowieso is de regel, hoe groter de velg, hoe minder comfortabel.
Sowieso is de regel, hoe groter de velg, hoe minder comfortabel.
ok thx! Bedankt voor de uitleg
Dan zullen we eens kijken voor een nieuwe verlaging want ik denk dat deze ook zijn beste tijd heeft gehad. Misschien voorstellen?

Dan zullen we eens kijken voor een nieuwe verlaging want ik denk dat deze ook zijn beste tijd heeft gehad. Misschien voorstellen?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik weet niet wat je er nu onder hebt en hoeveel hij verlaagd is.
Is hij verlaagd doormiddel van een schroefset, stuggere dempers en veren of alleen veren?
Is hij verlaagd doormiddel van een schroefset, stuggere dempers en veren of alleen veren?
Als ik goed gekeken heb alleen met veren. Ma ik dacht een verlagingssetje te kopen waarmee ik een beter comfort kan krijgen. En dan misschien 15" onder gaan steken, maar 15" lijkt zo klein...
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Als je auto verlaagd is op alleen veren, dan zullen andere veren niet veel uitmaken voor het comfort. Er zit niet zoveel verschil in de veren onderling. Weet je ook hoeveel je auto verlaagd is?
Nee dat weet ik niet. Maar als ik een complete verlagingsset koop met veren en dempers zit ik dan niet goed?
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Alleen veren is de minst stugge oplossing.
Dempers + veren wordt al stugger en een schroefset is het stugst.
Dempers + veren wordt al stugger en een schroefset is het stugst.
ah dus alleen veren zou het beste zijn dan? Want ik denk dat deze veren er al 9 jaar inzitten