Sinds een aantal weken kleeft mijn stuur van mijn Clio Phase 2 (2001). Eerst was het niet zo erg, maar toen ik op vakantie ging begon ik me er aan te iriteren. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Het is een leren stuurwiel. Het leer begint ook minder te worden
Dit is het voorteken dat je stuur binnenkort helemaal stuk gaat. Is een bekende kwaal. Dit komt door de warmte van de zon.
Als ik je een advies mag geven. Ga niet meer voor leer, want anders heb je hetzelfde probleem volgend jaar weer. De Clio werd ook geleverd met een stuur van rubber, dan kun je daar beter voor gaan, ook al is het minder mooi.
Of laat je stuur opnieuw bekleden met goede materialen.
Leren stuur is in principe ideaal. Beter dan een kunststof stuur.
Ik zou het stuur eens heel goed schoonmaken, desnoods met een speciale leerreiniger. Het leer neemt namelijk veel vuil en vet op van je handen in de loop van de jaren, waardoor het op een gegeven moment kleverig wordt.
Ik heb het ook eens gehad met een andere auto en schoonmaken ( meerdere keren ) was toen de remedie.
Het leer op het stuur van een Clio 2 is geen echt leer, het zal dus ook weinig uitmaken als je deze schoon gaat maken met leerreiniger.
Zoals ik al zei, het is een bekend probleem van de Clio 2 dat het "leer" stuk gaat, en je doet er echt niets aan. Ik heb destijds van alles geprobeerd. Maar het is gewoon een kwestie van slijtage i.c.m. zonlicht. Je moet het zelf weten welke raad je opvolgt. Maar ik ben bang dat je van een koude kermis thuis komt als je weer een origineel leren Clio stuur haalt. Natuurlijk is een leren stuur mooier, maar in het geval van een Clio 2 zeker niet beter.
Beetje verwarrend allemaal hoor een leren stuurwiel waar geen echt leer op zit.
Wat voor een materiaal is het dan eigenlijk ????
Zie ook hier. http://www.colourlock.nl/index.php?autoleer_6" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn stuur was ook wat plakkerig, maar omdat ik de Clio net had opgehaald ging ik er maar van uit dat het een overblijfsel was van de handjes van de vorige eigenaar. Paar van die gele Glorix keukendoekjes er over en hij voelt weer als nieuw aan. Misschien ook het proberen waard?
hallo heb het met amoniak gedaan kwam zwart plakerig spul van af volgens mij nu nog erger geworden heb da na weer met leerbeschermer behandeld.
als dat niet helpt dan koop ik een stuurhoes bij halfords dan komt het ook goed hoop ik ieman daar ervaringen mee