remschijven + blokken te vervangen Clio II
remschijven + blokken te vervangen Clio II
Kan iemand mij vertellen of het een grote klus is om een paar remschijven + blokken te vervangen van een Clio 1.6 16v Initiale bj 2004
En waar kan ik deze voordelig bestellen
MVG Onno
En waar kan ik deze voordelig bestellen
MVG Onno
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
als je een beetje handig bent is het makkelijk zelf te doen
en kijk eens op http://www.mijngrossier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
en kijk eens op http://www.mijngrossier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Als je het juiste gereedschap heb is het zo gedaan!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Stelt niks voor poepen zonder douwen !!!
Als je een brug kan gebruiken 30 min werk anders iets langer .
Als je een brug kan gebruiken 30 min werk anders iets langer .
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
waar woon je?
als je in de buurt woont wil je eventueel wel helpen
als je in de buurt woont wil je eventueel wel helpen

Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Deze howto is makelijk:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =14&t=6858" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet er gewoon aan beginnen als je een beetje met een steeksleutel & staalborstel overweg kan.
Is eigenlijk heel simpel
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =14&t=6858" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet er gewoon aan beginnen als je een beetje met een steeksleutel & staalborstel overweg kan.
Is eigenlijk heel simpel


Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Torx 40 niet te vergeten voor de boutjes in de remschijf
!
En zorg dat je TORX er goed in zit anders draai je hem hol en mag je hem er uit gaan rammen
Benodigheden:
Dop 19 ( wielbouten)
Steeksleutel 17 en dop 13 ( om de remklauw van de gaffel af te halen)
Dop 18 / Ringsleutel 18 ( om de gaffel van het fusee af te halen)
Torx 40 ( boutjes van de remschijf los te halen)
Grote hamer ( om de remschijven los te rammen)

En zorg dat je TORX er goed in zit anders draai je hem hol en mag je hem er uit gaan rammen

Benodigheden:
Dop 19 ( wielbouten)
Steeksleutel 17 en dop 13 ( om de remklauw van de gaffel af te halen)
Dop 18 / Ringsleutel 18 ( om de gaffel van het fusee af te halen)
Torx 40 ( boutjes van de remschijf los te halen)
Grote hamer ( om de remschijven los te rammen)
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 24 mei 2008 19:45
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Verplaatst naar goede categorie.
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Klopt. Met de juiste gereedschappen een uurtje werk dan zit alles er weer op 

Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Ik ga vanavond alle spullen bestellen (schijven + blokken), om dit zelf te gaan monterenNelis schreef:Torx 40 niet te vergeten voor de boutjes in de remschijf!
En zorg dat je TORX er goed in zit anders draai je hem hol en mag je hem er uit gaan rammen![]()
Benodigheden:
Dop 19 ( wielbouten)
Steeksleutel 17 en dop 13 ( om de remklauw van de gaffel af te halen)
Dop 18 / Ringsleutel 18 ( om de gaffel van het fusee af te halen)
Torx 40 ( boutjes van de remschijf los te halen)
Grote hamer ( om de remschijven los te rammen)

Ik heb al eens eerder de blokken vervangen.
Maar, de gaffel, dat is het stuk metaal waar je je remklauw aan vastmaakt? Als je je remklauw losmaakt van de 'gaffel' (dus de houder) en van de schijf afhaalt, hoef je toch maar 2 boutjes/imbusjes los te maken om je schijf te verwijderen? Let wel: Dit probeer ik van de foto's af te leiden uit het topic die hier gelinkt staat.
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Ja als je de gaffel / remblokhouder los hebt hoef je alleen nog maar de 2 torxen te los te halen. Dan een paar keer meppen op de schijf. Zit nog wel is vast gerot
!

Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Kan je d'r weer ff tegen.
Netjes gedaan, en tnx voor de plaatjes. Kan een ander ook z'n voordeel weer mee doen
Netjes gedaan, en tnx voor de plaatjes. Kan een ander ook z'n voordeel weer mee doen

Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Bij het vervangen van schijven en blokken in het terugdrukken van de cilinder toch genoeg? Er hoeft verder toch niet ontlucht te worden of wel?
Alleen even het remvloeistof reservoirtje open zetten als je de cilinder terug drukt toch?
Alleen even het remvloeistof reservoirtje open zetten als je de cilinder terug drukt toch?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
- beginner
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 11 apr 2011 08:38
- Locatie: Stad aan´t Haringvliet
- Contacteer:
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Ja klopt,
Alleen de cilinder terugdrukken.
Met een grote waterpomptang of lijmklem werk ook.
Gr,
Sander
Alleen de cilinder terugdrukken.
Met een grote waterpomptang of lijmklem werk ook.
Gr,
Sander
Re: remschijven + blokken te vervangen Clio II
Terug drukken is voldoende. Potje open zetten hoef ook niet. Doordat de remmen versleten zijn is het niveau natuurlijk ook aardig gezakt. Mits het niet tussenstijds is bijgevuld.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©