Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Afgelopen vrijdag een bezoek gebracht aan Tunex Chiptuning ('s Heerenberg).
Helaas bleek de ECO (wegenbelastingvrije, schone) versie van de Clio tegen tuning beveiligd te zijn. Over een maand of twee verwachten ze nieuwe software te hebben zodat de tuning alsnog kan gebeuren.
Het is maar dat je het weet.
Helaas bleek de ECO (wegenbelastingvrije, schone) versie van de Clio tegen tuning beveiligd te zijn. Over een maand of twee verwachten ze nieuwe software te hebben zodat de tuning alsnog kan gebeuren.
Het is maar dat je het weet.
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Tja....voor een dubbeltje op de eerste rang (linker baan) willen zitten.....net als al die Pripruts-rijders.......

En vervolgens maar janken wanneer de subsidie-kraan dicht gaat.

En vervolgens maar janken wanneer de subsidie-kraan dicht gaat.
Vind het nogal wat om je nieuwe clio meteen te voorzien van chiptuning. bye bye garantie!
Een beetje hoop ik dat de software niet te kraken valt, aangezien je auto vast ook meer gaat uitstoten.
Een beetje hoop ik dat de software niet te kraken valt, aangezien je auto vast ook meer gaat uitstoten.
Koop dat een snellere auto als je dan toch een nieuwe koopt...
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- Contacteer:
Jongens, even vriendelijk blijven.
TS wil dit nu eenmaal, klaar. Zijn keus. Helaas voor hem kan het niet en dat meld hij even. Klaar nu.

TS wil dit nu eenmaal, klaar. Zijn keus. Helaas voor hem kan het niet en dat meld hij even. Klaar nu.

Groet, Age
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Dan heb jij de 105 pk waarschijnlijk en niet de 85 pk.
Met de Eco auto moet je wel oppassen met chiptunen. Dit is namelijk strafbaar volgens
de belastingdienst.
Naheffingsaanslag
Constateert de Belastingdienst dat u ten onrechte geen bpm of te weinig bpm hebt betaald? Of dat u ten onrechte bpm hebt teruggekregen? Dan krijgt u van de Belastingdienst een naheffingsaanslag en een boete voor de bpm die u had moeten betalen.
Tuning van uw personenauto
Constateert de Belastingdienst dat de motor van uw personenauto binnen drie jaar nadat de auto is ingeschreven in het kentekenregister zo is aangepast dat de CO2-uitstoot hoger is dan de CO2-uitstoot op het moment van inschrijving? Dan krijgt u van de Belastingdienst een naheffingsaanslag met een boete over het verschil tussen de bpm voor deze hogere CO2-uitstoot en de bpm op het moment van inschrijving.
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 1359_96200" onclick="window.open(this.href);return false;
de belastingdienst.
Naheffingsaanslag
Constateert de Belastingdienst dat u ten onrechte geen bpm of te weinig bpm hebt betaald? Of dat u ten onrechte bpm hebt teruggekregen? Dan krijgt u van de Belastingdienst een naheffingsaanslag en een boete voor de bpm die u had moeten betalen.
Constateert de Belastingdienst dat de motor van uw personenauto binnen drie jaar nadat de auto is ingeschreven in het kentekenregister zo is aangepast dat de CO2-uitstoot hoger is dan de CO2-uitstoot op het moment van inschrijving? Dan krijgt u van de Belastingdienst een naheffingsaanslag met een boete over het verschil tussen de bpm voor deze hogere CO2-uitstoot en de bpm op het moment van inschrijving.
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 1359_96200" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou zeggen terecht.
Tuurlijk is iedereen zijn eigen keus, maar geheid dat je er problemen mee krijgt!
Tuurlijk is iedereen zijn eigen keus, maar geheid dat je er problemen mee krijgt!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Age, Met chiptunen is niets mis hoor! Daar in tegen, dit wil ik over een jaartje ook zeker doen met mijn TCE, deze ontwikkeld dan flink wat extra koppel.
Mocht de diesel eco niet meer gaan uitstoten, geen probleem! Dan zou ik deze ook lekker chippen. Maar ik verwacht eigenlijk dat het chippen wel meer uitstoot tot gevolg heeft. En dat is inderdaad belastingontduiking.
Ach, hoe lang geld de regel nog op diesels? Met een jaar of wat mag er weer flink wat per maand betaald worden.
Mocht de diesel eco niet meer gaan uitstoten, geen probleem! Dan zou ik deze ook lekker chippen. Maar ik verwacht eigenlijk dat het chippen wel meer uitstoot tot gevolg heeft. En dat is inderdaad belastingontduiking.
Ach, hoe lang geld de regel nog op diesels? Met een jaar of wat mag er weer flink wat per maand betaald worden.
Met chiptunen zelf is misschien niet veel mis, maar stel dat er iets kapot gaat zit je wel met je garantie. Renault zal het proberen op de tuning te gooien (ook al is dat niet zo), en de chiptuner (die soms zegt de garantie over te nemen) zal zeggen dat het niet aan de tuning ligt maar dat het gewone garantie van de dealer moet zijn. Zie er dan maar eens uit te komen.
Dat is de reden dat ik mijn TCE ook nog niet heb laten chippen.
Dat is de reden dat ik mijn TCE ook nog niet heb laten chippen.
Als reactie op onderstaande:
Is er al ergens bekend of de CO2 uitstoot veranderd na tuning? Dit kan wel gedacht worden maar het zal vast al eens berekend zijn.
Als er namelijk weinig veranderd mag het gewoon.
Als ik elke dag met een fietsenrek op het dak rijd dan zal mijn CO2 uitstoot zeker hoger zijn dan toen deze uit de fabriek kwam rijden. Ben ik dan ook strafbaar?
Ben nog druk aan het googlen maar er nog niet uit!
Met aannames komen we in ieder geval niet verder....
Gr.
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 1359_96200" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Is er al ergens bekend of de CO2 uitstoot veranderd na tuning? Dit kan wel gedacht worden maar het zal vast al eens berekend zijn.
Als er namelijk weinig veranderd mag het gewoon.
Als ik elke dag met een fietsenrek op het dak rijd dan zal mijn CO2 uitstoot zeker hoger zijn dan toen deze uit de fabriek kwam rijden. Ben ik dan ook strafbaar?
Ben nog druk aan het googlen maar er nog niet uit!
Met aannames komen we in ieder geval niet verder....
Gr.
http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... 1359_96200" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
In 2013 staat het volgens mij al gepland om weer belasting te heffen. Hebben wr toch een tijd zonder wegenbelasting gereden. Als het niet bestaan had zou ik toch ook betalen dus nu is elke maand meegenomen.hennybongers schreef:Beste allemaal,
Maak je niet druk. Dat belastingvrij rijden gaat toch weer verdwijnen. Is gewoon een lekkermakertje geweest om de autobranche een oppepper te geven. Als er straks genoeg rondrijden gaan ze de regeling weer terugdraaien.
Henny
Dat BPM vrije gebeuren is en blijft een voordeel hoor. ;-)
Deels met je eens. Ik heb mijzelf goed laten inlichten (niet voorliegen dus). Had voor dat Eco gebeuren interesse in of een Fiat grande punto Evo of de Renault Clio.hennybongers schreef:Klopt het is alleen weer onder valse voorlichting verkocht. Het kost de overheid teveel dus dan maar terugdraaien.
Gelukkig de Clio gekozen maar bij beide Dealers in Nijkerk goed geïnformeerd dat er plannen waren om de belasting per 2013 weer in te voeren.
Op deze manier weet je waar je aan begint.
Ik zag/zie nog steeds de voordelen. Zoals ik al eerder schreef, elke maand dan ik geen belasting hoef te betalen is meegenomen!
En die BPM zal ik vast niet terug hoeven te betalen!!
Gr.
Dit klopt deels allemaal wel jaa, maar ze kunnen de regeling niet terugdraaien. Wat ze wel doen is het uitstootpercentage per jaar verlagen, waardoor er steeds meer Belastingvrije auto's over die percentage gaan. Die moeten dus gewoon weer betalen, auto's die daar nog onder zitten kunnen gewoon nogsteeds belastingvrij doorrijden. Dit zijn er in principe niet al teveel.
En kwa chiptunen, de TS had wel gelijk. Ik ben vandaag ook geweest met mn Clio Eco2 86pk. Alles ging goed zoals waarden veranderen zoals turbodruk etc, zodra dat gedaan is word er een eidncontrole uitgevoerd. Als deze ook maar 1% afwijkt van de normale waarden zal de auto niet meer starten. Wat dus bij mij uit de test kwam. Echt flink balen, maar ze gaan nieuwe software ontwikkelen. Zodra deze beschikbaar is wordt ik gebeld en geholpen. Ik ben overigens geweest bij Ziptuning.
Wat betreft de uitstoot, daar heb je geen last van vertelde de tuner mij. Want deze blijft hetzelfde.
En kwa chiptunen, de TS had wel gelijk. Ik ben vandaag ook geweest met mn Clio Eco2 86pk. Alles ging goed zoals waarden veranderen zoals turbodruk etc, zodra dat gedaan is word er een eidncontrole uitgevoerd. Als deze ook maar 1% afwijkt van de normale waarden zal de auto niet meer starten. Wat dus bij mij uit de test kwam. Echt flink balen, maar ze gaan nieuwe software ontwikkelen. Zodra deze beschikbaar is wordt ik gebeld en geholpen. Ik ben overigens geweest bij Ziptuning.
Wat betreft de uitstoot, daar heb je geen last van vertelde de tuner mij. Want deze blijft hetzelfde.
Dat tunen van een CLio Eco nog niet kon was toch al bekend? En alleen in de computer zou je garantie kunnen verknallen. Er moet inderdaad een update komen, duurt niet lang meer denk ik.infin schreef: En kwa chiptunen, de TS had wel gelijk. Ik ben vandaag ook geweest met mn Clio Eco2 86pk. Alles ging goed zoals waarden veranderen zoals turbodruk etc, zodra dat gedaan is word er een eidncontrole uitgevoerd. Als deze ook maar 1% afwijkt van de normale waarden zal de auto niet meer starten. Wat dus bij mij uit de test kwam. Echt flink balen, maar ze gaan nieuwe software ontwikkelen. Zodra deze beschikbaar is wordt ik gebeld en geholpen. Ik ben overigens geweest bij Ziptuning.
Als het zover is dan ga ik het zeker doen. Eerste actie voor mijn CLio is 30-35mm verlagen met Eibach veren.........
Greetzzzz
ATM Tuning kan de dci85 eco2 wel al tunen. 

Heb je dat zelf ondervonden, of is dat nagevraagd. Ik vroeg het ook van tevoren en het bleek mogelijk. Echter na proberen nietmeer. (Ik heb het nu over ziptuning)
Zelf ondervonden bij een vriend van mij, ga zelf ook binnenkort maar denk ik! 

Ohkee. Mooi. Ik heb net gebeld het is idd mogelijk. Van de week even een afspraak maken :d
Laat even weten hoe het jou bevalt ok? 

Ben ook benieuwd en dus ook geinteresseerd!!!!
Jaa is prima, heb woensdag een afpraak.
Ok, succes. Bij wie en waar laat je het doen?infin schreef:Jaa is prima, heb woensdag een afpraak.
ik hoor het graag van je!
Gr.
ATM tuning in Eemnes.
Hopelijk kunnen ze het wel. Er werd me verteld dat er al verschillende ECO clio's getuned zijn.
Aangezien ZIPtuning het nog niet kan..
Hopelijk kunnen ze het wel. Er werd me verteld dat er al verschillende ECO clio's getuned zijn.
In 's-Heerenberg zit toch ook een bedrijf? Die heb ik volgens mij afgelopen week gemaild.infin schreef:ATM tuning in Eemnes.
Zal morgen eens bellen!
Gr