Zingende geluiden

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
SvR

Zingende geluiden

Bericht door SvR »

Hallo,

Ik ben 2 maanden geleden tegen een stoeprandje gebotst, niet hard maar toch. Dit gebeurde met mijn rechtervoorwiel.

Hierna is de auto een zingend geluid gaan maken, toen ik hem door iemand wilde laten maken zei hij dat de aandrijfas rechtsvoor versleten was en dat hij een nieuwe hoes om de linkeras ging plaatsen omdat deze ook versleten was. Zo gedaan dus laten maken, echter maakt de auto nog steeds een zingend geluid.
Nu ben ik hierna naar de garage gegaan want de monteur snapte er ook niks meer van, we hebben de banden verwisseld etc. Ik ben bij twee garages geweest en tweemaal is er een monteur meegereden. Beide dealers zijn Renault dealers, de een zei dat het de linkeraandrijfas is en de ander zei dat het de wiellager van het rechter wiel is.
Een aanzienlijk ander iets dus wat beide beweren, ik heb hierna mijn monteur weer gebeld en hij zei dat het inderdaad weleens de wiellager kon zijn omdat de linkeraandrijfas nog goed was.

Wie en wat moet ik geloven? En kan ik morgen een rit maken van +/- 170km (heen er terug verrekend in 170 :)).

Eventuele aanvulling op de symptomen;
Piepen tussen de 50 en 80km p/u (vooral in zijn vrij dus met koppeling in) en in een harde bocht naar rechts (dus linkerwiel belasten).

-Gr Sander
Contacteer:

Re: Zingende geluiden

Bericht door Age »

Lijkt mij idd een wiellager. Een as "tokkelt" meer in een bocht...

Maar wacht anders de "echte" techneuten ff af....
Groet, Age
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Zou zeggen wiellager ja. Een aandrijfas maakt een ander geluid!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
ApaX

Bericht door ApaX »

Je hebt dik kans dat het een wiellager is. Het is wel redelijk te testen. Een slecht wiellager gaat meer herrie maken als je hem zwaarder belast. Pak een lange doordraaiende bocht, rij 80 tot 100 km/h, koppeling in en laten rollen, en luisteren. Wordt het in een linksdraaiende bocht erger is de kans groot dat het het rechter lager is.

Weet je trouwens zeker dat de velg niet een beetje krom is? Geen vribraties in het stuur?
WKB

Bericht door WKB »

Kan je beter de auto opkrikken en een slinger aan het wiel geven dan kan je hem ook wel horen mocht het het lager zijn
CoolClio

Bericht door CoolClio »

Jammer dat je niets meer hoort wat het probleem was :?
SvR

Bericht door SvR »

Het probleem is nog niet opgelost. De garage zegt ook inderdaad de wiellager. Ik ben er naar twee geweest. De renault dealer zegt kans op de lager en de ander zegt de aandrijfas aan de linkerkant...
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”