Vinnen in ventilator kapot

Voor alles aan de binnenkant, van bekleding tot pookknop
Plaats reactie
hanstermaten

Vinnen in ventilator kapot

Bericht door hanstermaten »

Ik heb een aantal maanden geleden zon goedkope air mount telefoonhouder voor in de auto gekocht. Deze klik je op de ventilator. Doordat ik er een keer lomp tegenaan stootte brak het ding af. Dat is niet zo erg, maar nu bewegen een aantal van die vinnetjes in ventilator niet meer wanneer ik deze horizontaal wil richten. Normaal blijft de afstand tussen de vinnen gelijk, nu raken ze elkaar omdat sommige 'lam' zijn .

Afbeelding

Kan ik dit makkelijk oplossen? Is er iets losgeschoten ofzo?
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Vinnen in ventilator kapot

Bericht door Nelis »

Moet je het complete paneel uit halen als ik het zo zie en dan kan je ze weer goed monteren.

Andere optie met een kleine fitting schroevendraaier kloten en met een beetje geluk kan je ze er dan zo inklemmen weer.!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
hanstermaten

Geen idee hoe ik het hele paneel moet verwijderen,dus zal eens proberen met schroevendraaier.

Volgens mij had ik dit ook moeten posten in interieur. Kan iemand dit topic verplaatsen?
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Het lijkt maar zo dat het middenstuk waar de roosters in zitten apart verwijderd kan worden.
Om er bij te kunnen moet de hele bovenplaat van het dashboard eraf.

Zie hier hoe: http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 103&t=6126
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Ik heb dit ook, maar vraag me af of het gewoon los zit en vast geklikt kan worden, of dat het afgebroken is en vervangen moet worden.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Meestal kan het weer vast geklikt worden.
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Dan ga ik dat ook maar eens even bekijken! Heb geen zin het dashboard eraf te halen voor zo iets kleins
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Heb net ff met me zaklamp in de auto gezeten, en heb de oorzaak gezien.

Die vertikale schotjes zitten aan de achterkant aan de onderkant vast op een horizontaal stokje, en het middelste vinnetje zit vast aan dat knopje aan de buitenkant waarmee je het van links naar rechts kan bewegen.

Tenminste, zo zit het rechts. Aan de linkerkant is dat stokje weg waarmee de vinnetjes onderling verbonden horen te zijn.

Ik heb ze nu met een potlootje even recht gezet, en laat ze zo lekker staan :smash:
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Die zal waarschijnlijk ergens rond slingeren in je kachelhuis dan :dizzy2:
hanstermaten

Ik heb het opgelost! Ik heb ook met een zaklamp erin geschenen, en toen zag ik net als zarok dat dat stokje waarmee de vinnetjes verbonden zijn los zat. Ik heb wat geprobeerd vast te krijgen aan dat stokje, maar toen ontdekte ik dat al de vinnen afzonderlijk losgeklikt kunnen worden door ze een beetje te buigen. Dus eerst de voorste horizontale eraf gehaald, daarna de achterliggende verticale. Toen kwam ik dus het stokje tegen, wat alleen nog aan de linkervin vast zat. (de andere gaatjes zijn kapot, vandaar dat het niet werkte)

Afbeelding

Ben naar de sloop gegaan en heb zo'n dingetje gevonden. ( was gratis ;) ) Na wat priegelen weer de verticale vinnen erop gezet, en erin vastgeklikt. Daarna ook de horizontale vinnen weer gemonteerd, welke ook vast zitten aan zo'n ding. En nu werkt het weer! :thumbsup:
Laatst gewijzigd door hanstermaten op 11 mei 2011 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Goed om te zien :) heb je je dashboard eraf gehad of niet?
hanstermaten

Dashboard heb ik niet los gehad. Alleen die vinnetjes losgepeuterd. Al met al misschien een half uur werk
hanstermaten

De horizontale vinnen haal je eruit door ze aan de rechterkant los te trekken (bij mij was het middenventilator en dan de linkerblower. Weet niet of het bij andere in spiegelbeeld is ) . De verticale daarachter trek je er zo uit als je ze voorzichtig aan dè bovenkant naar je toe trekt. De vinnen hebben aan beide kanten puntjes als uiteinden welke in de gaatjes van de unit vallen.

Monteren van de horizontale vinnen gaat het makkelijkst door ze eerst op het stokje te monteren en dan tegelijk er in te doen. Eerst in de gaatjes aan linkerkant ,dan rechts in de gaatjes duwen.
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Interieur (vraag & antwoord)”