Ashoes vervangen Phase 2 Clio Sport
Ashoes vervangen Phase 2 Clio Sport
Ik heb de ashoes en het vet klaar liggen, maandagochtend wil ik het een poging geven. Wie heeft dit zelf al eens gedaan en wat heb ik precies aan materiaal nodig? Eventuele aanhaal momenten van de naaf moer zijn ook welkom! Het gaat zich om de bestuurderskant.
Re: Ashoes vervangen Phase 2 Clio Sport
Dank je voor je advies, ik neem aan dat je met kruiskopp de homokineet bedoelt? Deze moet ik neem ik aan gewoon eraf kloppen met een vuisthamer ofzo? Ik heb de originelen ashoes van Renault gehaald, hier zitten die standaard metalen klemmen op, normaal moet je er een speciale tang voor hebben, volgens mij moet dat ook wel met een nijptang lukken, toch?
Laatst gewijzigd door Arjan op 03 apr 2011 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijdert
Reden: Quote verwijdert
Sorry dat ik zo veel vragen stel, maar als ik de as los heb hangen, gewoon ashoes kapot snijden en de kruiskopp er proberen af te trekken? Hoe kan ik het beste controleren of de homokineet niet kapot, ik heb de auto sinds maandag en weet niet hoelang de vorige eigenaar met kapotte ashoes gereden heeft, ik hoorde alleen gisteren met inparkeren toen ik het stuur volledig uitdraaide, tijdens het rollen een 'knak' dat gebeurde wel pas met het inveren op het moment dat ik door een regengoot reed..
Nou ik heb een poging gewaagd maar de homokineet zat muurvast, ik heb de zooi weer in elkaar gezet en donderdag gaat ie naar de garage, mogen hun zich er mee amuseren