Klapperen op klinkerweg

Wielen, banden, remmen, veren en schroefsets, kortom alles over wegligging
Plaats reactie
Clio1.5dCi
forum starter
Contacteer:

Klapperen op klinkerweg

Bericht door Clio1.5dCi »

Hallo,

Heb eigenlijk al heel lang het volgende;

Als ik stapvoets rij over een klinkerweg of parkeerplaats met klinkers dan is het net alsof de complete voortrein los onder de auto zit?

Had dit bij zowel de originele schokdempers als de huidige APEX dempers. Stabilisatorstang-rubbers zijn niet kapot (of inmiddels vervangen :wink: ) en er zit geen speling of stuur- of fuseekogel.
Ook zijn de toplagers al een keer vervangen.

Wat blijft er nog over???

Alvast bedankt,

Mark
Gehannes

Re: Klapperen op klinkerweg

Bericht door Gehannes »

Misschien is de topmount niet goed aangedraaid, en zit hier speling op. en zeker bij een klinkerweg verneem je dat meer.
Dit zou ook voor kunnen komen als je maximaal het stuur draaid, dan wil dit ook wel eens gaan "bonken"
jeroentune

Bericht door jeroentune »

Is er al iets meer bekend over dit " probleem " mijn clio rijdt heerlijk maar op een slecht klinerweggetje is het net alsof alles er onderuit valt .. dood eng .. op asfalt is het perfect ! nu wil ik van de zomer wellicht de auto wat verlagen , maar zou het kunnen dat de schokbrekers gewoon op of defect zijn ?

Jeroen
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Heb ook al eens iets voorbij zien komen dat het versleten rubbers van de stabilisatorstang kunnen zijn :|
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Zou best kunnen ja. Die dingen gaan veelal kapot en hoor je meestal ook wel op drempels en zo. Draai je stuur naar buiten en je kan ze zo bekijken!!!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
jeroentune

na een paar weken geod te hebben geluisterd en gevoeld merk ik dat ik geen last heb van de ondertrein bij Hobbels maar meer bij kuilen en hele kleine niveau verschillen zoals een put of barts in de weg .. ook bij het insturen e ndan een drempel of juist iets in de weg geeft dan een gebonk of tik .

Ik heb maar eens onder de auto gekeken en 2 foto.s gemaakt .. de rubbers van de stabilisator stang zien er niet fris uit .. wat is jullie idee ?

Jeroen !

Afbeelding

Afbeelding
ClioMarcel

Bericht door ClioMarcel »

idd stabilisatorstang ja ( of de rubbers in dit geval )

is een clio kwaaltje , komt vaker voor
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Ik had het zelfde probleem hoorde het voornamelijk bij drempels, maar bij mijn was die dus wel afgebroken. Majha ik had zelfde periode ook een kapot veer dus misschien kan je dat ook nog horen!!!!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
jeroentune

na de eerste dag rijden met een apex verlagings set , stuur en rijdt het natuurlijk wel iets hobbeliger , maar op de klinkers lijkt het wel alsof het zelfs minder is .. tijdens het verlagen hebben we gezien dat rubber rechts echt heel slecht is en rubber links al compleet is afgebroken . tijd voor een vers setje dus !

Jeroen
bart kelders

Bericht door bart kelders »

ik denk je fussee , dat had ik ook en nog wat meer hahah succes
zarok
forum starter
Contacteer:

Bericht door zarok »

Heb je wel je veerpootlagers boven op de schokdempers mee vervangen met het verlagen? Die waren bij mij aardig versleten.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
jeroentune

hmm fusee is het niet denk ik .. de lagers waren net als de rubbers van de schokdempers nog in prima staat .. ik ga eerst maar eens de stab rubbers laten vervangen !

Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Onderstel/wegligging (vraag & antwoord)”