schuin slijten achterbanden.
Re: schuin slijten achterbanden.
Die van mij is niet helemaak kaal. Airco zit er standaard in (hand bediend). Elektrische ramen voor. Mistlampen voor. Het dashboard is wel saai zwart.
ik heb er ool last van ik heb 195/50 r16 en ik zeg de banden spanning achter op 2.6 ipv 2.3 en dan is de slijtage gelijk geen problemen meer. uitlijnen helpt neit voor de achter as en als je de achteras vervangt heeft ook geen zin.
Bij een te hoge of te lage bandenspanning slijten de banden aan bide buitenkanten of in het midden. Bij slijten de achterbanden aan een kant te weten de binnenkant. Aan de buitenkant slijten de achterbanden niet of nauwlijks. De slijtage is gelik om de gehele omtrek van de band.
Ben van de week bij de garage gewest omdat de achterslotschakelaar defect was (garantie). Heb met ze over de vreemde slijtage gehad. Volgens de Renault garage maakt het niet uit of je de auto op een of twee bokjes zet om de achterbanden te wisselen. Volgens de bandenboer wel. Ik hoorde toen dat de bandenboer bij de garage als betrouwbaar bekend staat en dat de auto's van de garage bij dezelfde bandenboer uitgelijnd word.
Rest alleen de vraag wie heeft gelijk ????????????????
Ben van de week bij de garage gewest omdat de achterslotschakelaar defect was (garantie). Heb met ze over de vreemde slijtage gehad. Volgens de Renault garage maakt het niet uit of je de auto op een of twee bokjes zet om de achterbanden te wisselen. Volgens de bandenboer wel. Ik hoorde toen dat de bandenboer bij de garage als betrouwbaar bekend staat en dat de auto's van de garage bij dezelfde bandenboer uitgelijnd word.
Rest alleen de vraag wie heeft gelijk ????????????????
oke maar ik heb de banden spanning hoger gezet en bij mij slijten ze goed dus ik ben er vanaf maargoed een belanrijk iets moet je niet vergeten een renault mag je nooit vastzetten aan de achteras of in het midden van de achter as opkrikken want dan loop je het grote risico dat je achteras verbuigd het beste is gewoon op de krikpunten optillen. je zal niet de eerste zijn die met een kromme achteras komt 

Laatst gewijzigd door Arjan op 12 feb 2011 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige Quote verwijderd
Reden: Onnodige Quote verwijderd
Bedankt voor de tip. Dat je de auto niet midden onder de achteras mag optillen ben ik proefondervindelijk achter gekomen. De achteras zit nu weer in zijn goede positie maar goed lijkt het niet te zijn. Mijn garage is het met deze mening niet eens en zegt dat het geen kwaad kan.
Dat betekend dat ik er elke keer bij moet zijn of dat ik een andere garage moet zoeken. Wel balen.
Dat betekend dat ik er elke keer bij moet zijn of dat ik een andere garage moet zoeken. Wel balen.
Heb 4 nieuwe banden laten monteren. Vredestein sporttrack 3. 185 60 15. Voelt gelijk stabieler aan. Alleen bij de eerste kilometers het gevoel dat als instuurd dat je door een bepaalde weerstand moest drukken. Maar dat was na een paar kilometer weg. Zit er nu aan te denken om de auto 35 milimeter te verlagen om de banden beter om de spatborden te laten vallen. Maar dat is een ander topic.
ligt aan de achteras
renault heeft hele series vervormde achterassen bij de clio's 3 fase 1
en dit duidt er ook op
de sporing is niet goed van de assen
renault heeft hele series vervormde achterassen bij de clio's 3 fase 1
en dit duidt er ook op
de sporing is niet goed van de assen