Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Volgens mij zitten ze alleen in Zaandam, en Eemnes. Zoals aangegeven op de site.
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Vanmiddag teruggekomen van atm in eemnes. Nette service. Eerst even een uurtje gewacht in de koffieruimte. Waarna ik geroepen werd toen de testbank controle uitgevoerd werd. Uiteindelijke resultaat 117 pk en 275 nm. Echt een aanrader! Het verschil is echt groot. Echt ofdat er een andere motor onder de kap licht. Zeker aan te raden jongens.
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
heb je ook een uitdraai ben wel eens benieuwd
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Ik heb de uitdraai gezien, indrukwekkend. En dat voor zo'n licht autootje...speklap schreef:heb je ook een uitdraai ben wel eens benieuwd
Greetzzzzz
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
maar je hebt hem zelf niet?
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Oh sorry voor onduidelijkheid. Is niet mijn Clio. Moet je even vragen aan diegene die het heeft laten doen met zijn Clio,speklap schreef:maar je hebt hem zelf niet?
;-)
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Jaa. erg groot verschil. En veel meer rijplezier.
Hieronder het schema
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 15dci.png/
Hieronder het schema

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 15dci.png/
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
ik denk dat dit de orginele waardes zijn.skip schreef:mooi. maar is die blauwe lijn niet je pk's ? die komt niet boven de 100 uit dan? alleszins wel een lekker koppel, zal al heel wat aangenamer rijden.
en de groene lijn het resultaat.
ik vind dit wel een indrukwekkend resultaat.
eemnes is 10min rijden voor mij.
wat heeft dit grapje gekost?
heb je nog garantie?
kan deze motor dit aan?
ik weet dat er nog een 105pk 1.5dCi motor is,
maar 115pk ??
gaat dit niet ten koste van de levensduur van de motor?
ik meende dat de 1.5dCi motoren van renault geen geweldige kwaliteit bied.
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
de bak en koppeling kunnen niet alle nm's aan, dus wees voorzichtig daarmee.
Software is altijd beveiligd, de motor moet koud zijn om erbij te kunnen.
dci in Belgie van Skip is zonder roetfilter, vandaar de forse vermogenswinst.
Mijn bak kan max 270 nm aan en ik zit daar net onder.......
En 30 pk en 75 nm meer vermogen..........tja ik zeg niks......
De pk's op de grafiek zijn geen wielpk's neem ik aan.......Skip zijn uitdraai is van de dyno in Goes en dat is wel wielpk's.
Mensen, mag ik jullie er nogmaals op attenderen dat je voor het chippen van je Renault het best af bent bij Fastchip!!
Skip, leg die grafiek van jou eens hier neer...........volgens mij ziet die er beter uit qua koppel verloop.
Software is altijd beveiligd, de motor moet koud zijn om erbij te kunnen.
dci in Belgie van Skip is zonder roetfilter, vandaar de forse vermogenswinst.
Mijn bak kan max 270 nm aan en ik zit daar net onder.......
En 30 pk en 75 nm meer vermogen..........tja ik zeg niks......
De pk's op de grafiek zijn geen wielpk's neem ik aan.......Skip zijn uitdraai is van de dyno in Goes en dat is wel wielpk's.
Mensen, mag ik jullie er nogmaals op attenderen dat je voor het chippen van je Renault het best af bent bij Fastchip!!
Skip, leg die grafiek van jou eens hier neer...........volgens mij ziet die er beter uit qua koppel verloop.
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Over de garantievraag.
Als er iets stuk gaat wat met de tuning te maken zou kunnen hebben (ofterwijl probleem met motor etc) dan heb je echt geen dealer garantie meer (indien schade veroorzaakt door tuning). De tuner zal vaak van te voren zeggen dat zij dat deel van de garantie overnemen, maar zij sluiten vaak schade die volgens hun niet veroorzaakt kan zijn door de tuning uit.
Ofterwijl tuner en dealer zullen elkaar de schuld geven, en kom daar maar eens fatsoenlijk uit!
Als er iets stuk gaat wat met de tuning te maken zou kunnen hebben (ofterwijl probleem met motor etc) dan heb je echt geen dealer garantie meer (indien schade veroorzaakt door tuning). De tuner zal vaak van te voren zeggen dat zij dat deel van de garantie overnemen, maar zij sluiten vaak schade die volgens hun niet veroorzaakt kan zijn door de tuning uit.
Ofterwijl tuner en dealer zullen elkaar de schuld geven, en kom daar maar eens fatsoenlijk uit!
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
€400 euro inclusief testbank. Inderdaad gechipt van 86 naar plusminus 117 pk. Rijdt nogsteeds goed. Over de garantie, er is me verteld dat ze daar zoiezo niet snel achter komen. Ook niet bij jaarlijks onderhoud, ze moeten dan echt ver gaan zoeken. Hier ga ik niet te ver op in, ben ook niet bang dat er iets kapot gaat e.d.Paul-B schreef:ik denk dat dit de orginele waardes zijn.skip schreef:mooi. maar is die blauwe lijn niet je pk's ? die komt niet boven de 100 uit dan? alleszins wel een lekker koppel, zal al heel wat aangenamer rijden.
en de groene lijn het resultaat.
ik vind dit wel een indrukwekkend resultaat.
eemnes is 10min rijden voor mij.
wat heeft dit grapje gekost?
heb je nog garantie?
kan deze motor dit aan?
ik weet dat er nog een 105pk 1.5dCi motor is,
maar 115pk ??
gaat dit niet ten koste van de levensduur van de motor?
ik meende dat de 1.5dCi motoren van renault geen geweldige kwaliteit bied.
Je hebt zoiezo 3 maanden motorgarantie vanuit ATM dan.
Atm houd wel dergelijk rekening met de marge waarin ze kunnen blijven hoor, er rijden rond de 20/30 van deze auto's rond, die gechipt zijn bij ATM. En geen van allen hebben ze problemen.
Nouja ik wel, een weekje geleden. Ik reed rustig 100 op de snelweg, en ik een keer gaat het stop lampje branden. En er komt in beeld, defecte injectie. Paar dagen daarna even ATM gebeld, kon de week erop even langskomen. Ik werd netjes geholpen even uitlezen, bleek de turbodruk te laag te zijn. Maar er kon niets mis zijn, rook geen diesel. De storing gewist, en tot nu toe niet teruggekomen.
Toen dat lampje ging branden kon ik nog 100 km rijden ofzo, misschien dat hij een vuiltje of iets dergelijks aangezogen had. Dit gebeurde gelijk toen het brandstoflampje ging branden.
En ten koste van de levensduur, ik denk van niet. Er word meer brandstof ingespoten, waardoor je als je dezelfde rijstijl aanhoud. De motor minder hoeft te doen, voor dezelfde kracht.
Natuurlijk als je altijd hard rijd, of hoog in toeren dat hij wel wat extra slijt. Maar er rijden auto's rond die gechipt zijn met meer dan 300.000 km op de teller.
Deze 1.5's zijn namelijk erg genepen, waardoor er nog redelijk wat vermogen bij kan worden gehaald.
Mvg
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
top!
bedankt voor de informatie.
ik zat er al een tijdje aan te denken, maar aangezien de 1.5dCi motoren van renault niet echt de beste diesel motoren zijn,
vaak zelfde probleem heb ik toch wat twijfel.
ik heb net mijn clio 3 weken.
zal wel een keer een projectpagina openen, heb wel leuke plannen ermee.
mocht ik de stap zetten laat ik het zeker weten
120pk diesel blijft altijd nog leuker als een 125pk benzine waar ik voorheen mee reed.
ik ga wel eens informeren bij ze.
bedankt voor de informatie.
ik zat er al een tijdje aan te denken, maar aangezien de 1.5dCi motoren van renault niet echt de beste diesel motoren zijn,
vaak zelfde probleem heb ik toch wat twijfel.
ik heb net mijn clio 3 weken.
zal wel een keer een projectpagina openen, heb wel leuke plannen ermee.
mocht ik de stap zetten laat ik het zeker weten

120pk diesel blijft altijd nog leuker als een 125pk benzine waar ik voorheen mee reed.
ik ga wel eens informeren bij ze.
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Is je Clio met of zonder roetfilter, met zal je namelijk geen 30 pk meer kunnen halen, tevens als je lampje van injectie defect gaat branden is er iets teveel van het goede aan de hand ( spreek uit eigen ervaring )....te lage turbodruk zal eerder een te hoge waarde zijn geweest.infin schreef:€400 euro inclusief testbank. Inderdaad gechipt van 86 naar plusminus 117 pk. Rijdt nogsteeds goed. Over de garantie, er is me verteld dat ze daar zoiezo niet snel achter komen. Ook niet bij jaarlijks onderhoud, ze moeten dan echt ver gaan zoeken. Hier ga ik niet te ver op in, ben ook niet bang dat er iets kapot gaat e.d.Paul-B schreef:ik denk dat dit de orginele waardes zijn.skip schreef:mooi. maar is die blauwe lijn niet je pk's ? die komt niet boven de 100 uit dan? alleszins wel een lekker koppel, zal al heel wat aangenamer rijden.
en de groene lijn het resultaat.
ik vind dit wel een indrukwekkend resultaat.
eemnes is 10min rijden voor mij.
wat heeft dit grapje gekost?
heb je nog garantie?
kan deze motor dit aan?
ik weet dat er nog een 105pk 1.5dCi motor is,
maar 115pk ??
gaat dit niet ten koste van de levensduur van de motor?
ik meende dat de 1.5dCi motoren van renault geen geweldige kwaliteit bied.
Je hebt zoiezo 3 maanden motorgarantie vanuit ATM dan.
Atm houd wel dergelijk rekening met de marge waarin ze kunnen blijven hoor, er rijden rond de 20/30 van deze auto's rond, die gechipt zijn bij ATM. En geen van allen hebben ze problemen.
Nouja ik wel, een weekje geleden. Ik reed rustig 100 op de snelweg, en ik een keer gaat het stop lampje branden. En er komt in beeld, defecte injectie. Paar dagen daarna even ATM gebeld, kon de week erop even langskomen. Ik werd netjes geholpen even uitlezen, bleek de turbodruk te laag te zijn. Maar er kon niets mis zijn, rook geen diesel. De storing gewist, en tot nu toe niet teruggekomen.
Toen dat lampje ging branden kon ik nog 100 km rijden ofzo, misschien dat hij een vuiltje of iets dergelijks aangezogen had. Dit gebeurde gelijk toen het brandstoflampje ging branden.
En ten koste van de levensduur, ik denk van niet. Er word meer brandstof ingespoten, waardoor je als je dezelfde rijstijl aanhoud. De motor minder hoeft te doen, voor dezelfde kracht.
Natuurlijk als je altijd hard rijd, of hoog in toeren dat hij wel wat extra slijt. Maar er rijden auto's rond die gechipt zijn met meer dan 300.000 km op de teller.
Deze 1.5's zijn namelijk erg genepen, waardoor er nog redelijk wat vermogen bij kan worden gehaald.
Mvg
En ik heb me laten vertellen dat de meeste chipboeren alleen maar meer brandstof laten inspuiten en dat is nou funest voor je motor en verbruik.
En ik lees aardig wat ongeloofwaardige dingen op de site van ATM.................zoals daar is het vermogen van de Meg III dci 110 pk na het chippen door ATM.....135 pk en 290 nm.........niet handig als je weet dat de bak en koppeling niet meer aan kan dan 270 nm's.
De bak van de Clio is naar mijn weten een andere maar ook die heeft zijn limiet van 270 nm.
Maar goed, jij bent tevreden en dat is het voornaamste, alle anderen raad ik aan om gewoon via Fastchip je Renault te laten chippen.
Re: Chiptuning Clio 1.5 dCI 85 pk ECO BEVEILIGDE SOFTWARE
Henk weet dat en heeft je vermogen dus bewust teruggeschroefd.....je kwam toch dik boven de 300Nm uit.......ontbreken van roetfilter mag je dat toeschrijven.skip schreef:dat van die 270 nm koppeling wist ik niet ... maar aan de andere kant, heb er nu zo'n 12000 probleemloze getunede km's opzitten.
rij wel altijd heel rustig en vooral veel op koppel. bij 70 ligt ie in zn 5 , bij 80 en sneller gewoon in zn 6 en bollen maar
En inderdaad gewoon niet elke minuut het max vermogen aanspreken...zit zelf met de Megane ook op wat max kan, gewoon normaal gebruik moet afdoende zijn.
Sprintje 0-100 gemeten met een app op de Samsung G SII kwam uit om 10.2 sec.......iets sneller moet kunnen.
tussensprintjes in 5 en/of 6 gaan heerlijk soepel