USB-stick Media Nav Eco 2 niet gevonden
USB-stick Media Nav Eco 2 niet gevonden
Om mijn Media Nav Evo 2 van een update te willen voorzien om te zien of ik zo de vastgelopen radio kan verhelpen, ik heb namelijk niet de allernieuwste versie van het systeem, stak ik een geformatteerde USB stick in het systeem. Hierop volg ik de instructies door naar Navigatie te gaan en van daaruit het materiaal over te zetten voor update. Ik krijg dan echter de melding dat deze niet wordt gezien/herkend.
Ik maak gebruik van macOS. Hierop heb ik de stick geformatteerd als exFat, zonder resultaat, maar ook als MS Dos. Dit ook zonder resultaat.
Overigens, ik hoef geen nieuw kaartmateriaal, want ik maak gebruik van Apple CarPlay, maar ik wil wel de software van het systeem bijwerken. Dit moet toch ook via dezelfde weg?
Hoe krijg ik de USB-stick gezien?
Ik maak gebruik van macOS. Hierop heb ik de stick geformatteerd als exFat, zonder resultaat, maar ook als MS Dos. Dit ook zonder resultaat.
Overigens, ik hoef geen nieuw kaartmateriaal, want ik maak gebruik van Apple CarPlay, maar ik wil wel de software van het systeem bijwerken. Dit moet toch ook via dezelfde weg?
Hoe krijg ik de USB-stick gezien?
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
Re: USB-stick Media Nav Eco 2 niet gevonden
Toevallig was ik hier ook net mee bezig. Ik heb een windows systeem en ik heb de USB als FAT geformatteerd. Ik las op internet dat de exFAT niet ondersteund is.
link
link
@Brandon92 Omdat ik dacht dat exFat hier mogelijk de oorzaak van zou zijn, had ik de stick nog eens geformatteerd, maa4 dan als MS Dos Fat. Dit laatste dus ook zonder resultaat. Maar ik zal het nog eens proberen met een Microsoft laptop.
Edit: juist koos ik voor mijn macBook, omdat de Toolbox hier wel op draait. Het is dan gek dat je geen stick kan formatteren op een macBook.
Edit: juist koos ik voor mijn macBook, omdat de Toolbox hier wel op draait. Het is dan gek dat je geen stick kan formatteren op een macBook.
Renault Clio IV Estate 0.9 TCe Intens Gris Platine 2019 - BMW 316i Executive Sportline 2013
@RicoK Zelf heb ik geen ervaring met een macBook, dus ik weet niet of ze tijdens het formateren iets doen waardoor de USB stick niet wordt ondersteund door de radio. Wel raar dat de toolbox niet draait op je windows systeem, bij mij werkt die daarop wel. Heb wel windows 10 er op staan.
@Brandon92 sorry voor de verwarring door mijn gebruik van ‘wel’ (op draait). Ik bedoel hier mee, dat de Toolbox wel op macOS draait, maar je met maxOS niet je stick kunt formatteren.
Ik zal morgen eens mijn Windows (11) laptopje er bij pakken om daarop een stick te formatteren. Om problemen te voorkomen zal ik dan ook maar de Toolbox hierop installeren en het proces proberen af te ronden.
NB Met de Toolbox kun je toch ook de soft-/firmware van het systeem updaten?
Ik zal morgen eens mijn Windows (11) laptopje er bij pakken om daarop een stick te formatteren. Om problemen te voorkomen zal ik dan ook maar de Toolbox hierop installeren en het proces proberen af te ronden.
NB Met de Toolbox kun je toch ook de soft-/firmware van het systeem updaten?
Oke, hopelijk gaat het goed met die pc
Dat klopt inderdaad. Je moet de zelfde handelingen doen als wanneer je een kaart wilt updaten. De toolbox zal dan vertellen welke update je er op kunt zetten. Welke versie heb je nu op je radio staan dan?RicoK schreef: 12 nov 2022 19:47 NB Met de Toolbox kun je toch ook de soft-/firmware van het systeem updaten?
Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Wel weet ik dat mijn versie niet de (aller)nieuwste is. Ik heb de hoop dat ik met een update van het systeem de radio, die thans ‘vast/bevroren’ zit, weer op gang kan brengen. Zie hiertoe mijn andere post.
Dit betwijfel ik een beetje, want terug zetten naar fabrieksinstellingen zal het zelfde effect moeten geven. Maar ik hoop het wel voor je.RicoK schreef: 12 nov 2022 19:57 Ik heb de hoop dat ik met een update van het systeem de radio, die thans ‘vast/bevroren’ zit, weer op gang kan brengen. Zie hiertoe mijn andere post.
@Brandon92 terugzetten naar fabrieksinstellingen, ja, dat zou hem zijn. Maar kan dat bij de Media Nav Evo?
Als het goed is wel:
Home -> tap: Inst ->tap: Systeem -> Fabrieksinstelling
Home -> tap: Inst ->tap: Systeem -> Fabrieksinstelling
Is dit gelukt? Mijn medianav mn3 kan ook geen vingerafdruk maken. Dan wordt de usb stick niet gevonden en er gebeurt dus niets.