Goedemiddag.
Mijn clio Bi-fuel uit 2020 heeft er inmiddels 135.000 km opzitten. Volgens de dealer moet de distributieriem bij 150.000 km vervangen worden.
Maar het rare is als ik op zoek wat dit gaat kosten, ik zowel bij de Renault site zelf als bij Winparts etc geen steek verder kom.
Er wordt aangegeven dat er geen riem op zit maar een ketting. Op alle sites, dmv kentekencheck.
Maar volgens de dealer wel dus
Iemand enig idee waar ik meer informatie zou kunnen vinden?
Bvd
Distributie Clio 5 Bi-fuel
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Distributie Clio 5 Bi-fuel
Ik wil de complotdenkers niet aanmoedigen, maar zou de dealer hier een slaatje uit proberen te slaan? Of misschien vervangt hij alleen de multiriem/spanner/looprollen, maar dat is lang niet zo kritisch als een distributie. En een stuk goedkoper.
Ga eens met je kenteken/chassisnummer naar een andere dealer of kijk of je je chassisnummer in kunt typen op sites als catcar.com of partsouq.com (voor zover de Clio V daarop te vinden is).
Ga eens met je kenteken/chassisnummer naar een andere dealer of kijk of je je chassisnummer in kunt typen op sites als catcar.com of partsouq.com (voor zover de Clio V daarop te vinden is).
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Distributie Clio 5 Bi-fuel
Dank je wel voor je reactie.
Ik ga morgen langs de garage in het dorp.
Zelf zie ik geen kappen voor een riem eerlijk gezegd.
Maar ik vermoed dat ze het echt fout hebben ipv 'bewust'doen.
Ze gaan geen multiriem vervangen en distributieriem op de nota zetten. Dat komt 100% uit, als er een ketting ipv riem op zit.
Het probleem is dat er heel weinig over de Clio 5 te vinden is op internet.
Ik ga morgen langs de garage in het dorp.
Zelf zie ik geen kappen voor een riem eerlijk gezegd.
Maar ik vermoed dat ze het echt fout hebben ipv 'bewust'doen.
Ze gaan geen multiriem vervangen en distributieriem op de nota zetten. Dat komt 100% uit, als er een ketting ipv riem op zit.
Het probleem is dat er heel weinig over de Clio 5 te vinden is op internet.